شهید آوینی
 
جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران برگزار می‌شود

جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران از 27 تا 31 مرداد در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

رحیم خاكی، دبیر جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران صبح امروز در یك نشست مطبوعاتی با بیان این كه جشنواره قرآنی یكی از قدیمی‌ترین برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها است، گفت: این جشنواره برای اولین بار در سال 64 برگزار شد و تا امسال هجده دوره آن با موفقیت برپا شده است.
وی ادامه داد: بخش مسابقه این جشنواره در رشته شفاهی (قرائت، حفظ كل قرآن، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء) در رشته كتبی (ترجمه و تفسیر) در رشته ادبی (مقاله، داستان و شعر) و در رشته هنری (نقاشی، خط، و تذهیب) را شامل می‌شود.
رئیس مركز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان با اشاره به اینكه در طول 4 روز برگزاری مسابقه 264 دانشجو حضور می یابند، اظهار داشت: در كنار این جشنواره نمایشگاهی از آثار هنری دانشجویان برپا می‌شود. تاكنون 657 اثر هنری در موضوعات قرآنی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده كه از این تعداد 85 اثر برگزیده شده است.
وی افزود: در تمامی رشته‌ها 3 نفر و در رشته‌های تفسیر و ترجمه 5 نفر برگزیده می شوند.
مدیر عامل خبرگزاری قرآنی به همكاری سازمان ملی جوانان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی برای برگزاری این جشنواره اشاره كرد و گفت: دانشجویان بسیج دانشجویی، دانشكده‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزشكده‌های وزارت آموزش و پرورش، معاونت هنری وزارت ارشاد، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی-كاربردی در این مسابقه شركت دارند.
خاكی، از برگزاری جشنواره بین المللی دانشجویان مسلمان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: بین المللی كردن این مسابقات از برنامه‌های ما در آینده است، امیدواریم تا در دی ماه این جشنواره را جهانی كنیم.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo