شهید آوینی
 
چهارمین جشنواره سراسری سرودهای دانش آموزی برگزار شد
چهارمین جشنواره سراسری سرودهای دانش‌آموزان با عنوان «مهر و ماه» با هدف ایجاد زمینه مناسب جهت دستیابی به اهداف متعالی بسیج و انقلاب اسلامی، اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، هنری و اجتماعی نسل جوان روز گذشته در مركز هنری سیزده آبان برگزار شد.

در ابتدای مراسم عباس فاطمی مدیریت فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی با ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری جشنواره یادآور شد: جشنوراه در سه سطح واحدها، حوزه‌ها و منقطه برگزار شد و پس از رقابت‌ گروه‌ها در سطح منطقه، آثار و اجرای گروه‌های برتر استانی توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و 27 گروه در بخش سرودهای تلفیقی و محلی مورد پذیرش واقع شد.

وی افزود: مرحله كشوری جشنواره در دو گروه دختران و پسران دانش آموز هنرمند بسیجی كشور طی شش روز (16 تا 22 مردادماه سال 83) در مجتمع فرهنگی سیزده آبان با ارائه 106 اثر در موضوعات حماسی، دفاع مقدس، دینی و ارزشی برگزار مي‌شود و گروه‌ها به رقابت مي‌پردازند. در ادامه برنامه، سردار جوكار (رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی) ضمن خیر مقدم به شركت‌كنندگان، در خصوص اهداف جشنواره گفت: در وهله اول متعالی ساختن ارزش‌های انقلاب و بسیج مدنظر بوده است و همچنین اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، اجتماعی و هنری بسیجیان، به همراه بسترسازی جهت تقویت روحیه دینی و حماسی در بین جوانان و نوجوانان در عرصه هنر، از دیگر اهداف ما در اجرای اینگونه جشنواره‌ها بوده است.

بنابراین گزارش، فرمانده نیروی مقاومت بسیج مهمان ویژه جشنواره بود كه طی سخنانی اظهار داشت: سرود یك قالب زیبا و ارزشمند برای بیان اعتقادات، ارزش‌ها و دیدگاه‌هاست و این هنر، هنر صرف نیست بلكه هنری در راستای اهداف عالی انسانی برای ترویج فضائل اخلاقی و تربیت انسان است كه مي‌تواند تعالی نسل‌ها را به ارمغان بیاورد.

سردار حجازی خاطر نشان كرد: باید دست‌اندركاران جشنواره سرود، به محتوا بسیار اهمیت بدهند و با زحمات زیادی كه در این رابطه تقبل مي‌كنند، سعی كنند آثاری پر معنی و ارزشمند ارائه كنند كه این مهم دقت بسیار مسئولان ذیربط را مي‌طلبد، وی سرود را راهی برای ابراز و القای تفكر بسیجی دانست و افزود: سرود جلوه و تبلوری از تفكر ناب بسیج است و راهیست كه مي‌تواند تفكر و فرهنگ بسیجی واقعی را ترویج كند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با ابراز تاسف از آنچه امروز به نام دموكراسی در عراق اتفاق مي‌افتد گفت: متاسفانه این روزها مقارن است با فجایعی كه در عراق رخ مي‌دهد و استكبار جهانی به نام آزادی و حقوق بشر، مردم شهرهای مقدس نجف و ... را به خاك و خون مي‌كشد. وی خاطر نشان كرد: آنچه امروز در عراق روی مي‌دهد مي‌‌تواند برای همه پند‌آموز باشد، برای آنها كه چراغ سبز به آمریكا و ایادی او نشان مي‌دهند، و خیال مي‌كنند آمریكا خواهد توانست برای آنها آزادی و امنیت را به ارمغان آورد. تمام جنایت‌هایی كه در آن سرزمین مقدس به وقوع مي‌پیوندد درس عبرتی است كه همه ما را به هوشیاری فرا مي‌خواند تا با دقت و حساسیت زیاد مسائل جاری را زیر نظر داشته و آگاهانه و هوشیارانه به آنها توجه كنیم.

سردار حجازی حضور آمریكا و همدستان او را در هر منطقه‌ای مترادف با جنایت و آتش‌افروزی دانست و افزود: امروز ملت‌های مسلمان قربانی سیاست‌های غلط امریكا شده‌اند و حضور استكبار جهانی در منطقه جز اختلافات داخلی، نقض حاكمیت ملت‌ها و نقض دموكراسی چیزی نداشته است.

فرمانده نیروی مقاومت در خاتمه گفت: با تمام اتفاقاتی كه شاهد آن هستیم باید آگاه و هوشیار باشیم، این نكته حائز اهمیت است كه بسیجی باید با كمال دقت و وسواس، شرایط روز جامعه و دنیا را مدنظر داشته و تحركات را زیر نظر بگیرد و در این شرایط حساس در صورت لزوم بتواند راهكار لازم و مفید را ارائه كند.
خاطر نشان مي‌شود در انتهای جشنواره، به برگزیدگان جشنواره و آثار انتخابی جوایزی اهدا شد و گروه‌ها مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo