شهید آوینی
 
در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا ایران با سه پله سقوط در رده‌ی 24 جهان و سوم آسیا ایستاد

در تازه‌ترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فیفا، تیم ملی فوتبال كشورمان با نزول سه پله‌ای در مقایسه با ماه گذشته در رده‌ی 24 جهان و سوم آسیا ایستاد.

در این رده‌بندی تیم ملی ایران موفق به كسب 680 امتیاز شده است كه در مقابل، تیم ملی فوتبال ژاپن با 685 امتیاز و صعود چهار پله‌ای در رده‌ی بیستم جهان و اول آسیا قرار گرفت. پس از آن كره‌ی جنوبی با 684 امتیاز و نزول دو پله‌ای در رده‌ی بیست‌و‌دوم جهان و دوم آسیا قرار گرفته است. سایر تیم‌های آسیایی نیز به استثنای عربستان، با صعود در جایگاه ماه گذشته‌ی خود روبرو بوده‌اند. به شكلی كه عربستان سعودی، هم اكنون در رده‌ی 26 جهان، اردن با سه پله صعود در رده‌ی سی و هفتم و عراق به شكلی مشابه در رده‌ی چهلم و بحرین در مكان 45 جهان ایستاده است. عمان نیز در مقایسه با رتبه‌ی 58 ماه قبل، هم اكنون در رده‌ی 50 قرار گرفته است. از نكات قابل توجه در این رده‌بندی، صعود 13 پله‌ای چین است كه هم اكنون این تیم در رده‌ی 51 و به همراه ازبكستان كه این تیم نیز 29 رده رشد یافته است، جای گرفت.

اما تیم‌های اول تا سوم این ماه نیز كماكان برزیل، فرانسه و اسپانیا هستند و تیم‌های آرژانتین، جمهوری چك، هلند، انگلستان، مكزیك، ایتالیا، ‌تركیه و آمریكا در رده‌های بعد قرار دارند. گفتنی است، طبق اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، نتایج كسب شده در جام ملت‌های آسیا مهم‌ترین فاكتور رده‌بندی تیم‌های آسیایی بوده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo