شهید آوینی
 
علی دایی: هر تیمی را شكست می‌دهیم


دایی كه در حال نزدیك شدن به صدمین گل ملی‌اش است، در این تورنمنت تنها یك گل به ثمر رسانده، اما نگران گلزنی‌اش نیست. دایی در این باره گفت:« ما پیروز شدیم تا به نیمه نهایی برسیم. حال من گل می‌زنم یا دیگران، مهم این است كه ما پیروز شده‌ایم.»

كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به چین هشدار داد، تنها امتیاز میزبانی برای باقی ماندن در كورس قهرمانی جام ملت‌ها كافی نیست. علی دایی و هم تیمی‌هایش پس از پیروزی 4 بر 3 برابر كره‌ی جنوبی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شده‌اند تا در روز سه‌شنبه برای حضور در فینال، به مصاف چین بروند.


علی دایی درباره‌ی پیروزی بر كره‌ی جنوبی، به سایت ویژه‌ی جام ملت‌های آسیا، گفت:« زمانی كه برابر كره‌ی جنوبی بازی كردیم. بسیار مطمئن بودیم و چنین اعتماد به نفسی را در بازی با چین نیز خواهیم داشت. ما از آنها نمی‌ترسیم و هر تیمی را در این مسابقات می‌توانیم شكست دهیم، حتی اگر آن تیم میزبان باشد.» دایی كه در حال نزدیك شدن به صدمین گل ملی‌اش است، در این تورنمنت تنها یك گل به ثمر رسانده، اما نگران گلزنی‌اش نیست. دایی در این باره گفت:« ما پیروز شدیم تا به نیمه نهایی برسیم. حال من گل می‌زنم یا دیگران، مهم این است كه ما پیروز شده‌ایم.» در ادامه‌ی این گزارش آمده است:« برانكو ایوانكوویچ نیز از دیدار تیمش برابر چین مطمئن است.» ایوانكوویچ سه بازیكنش در دور مقدماتی محروم شدند و برای دیدار یك چهارم نهایی از چونگ كینگ به جینان سفر كردند كه به دلیل شرایط بد جوی، 10 ساعت در شهر یان تای توقف داشتند. سرمربی ایران در این باره گفت:« پس از تمام این مشكلات، هم اكنون در مرحله‌ی نیمه نهایی هستیم و تمام تیم‌های حاضر در این مرحله، توانایی پیروزی را در خود می‌بینند.» به دلیل این كه چینی‌ها میزبان هستند، شانس پیروزی آنها بیشتر از ما است. اما نمی‌توانند انتظار یك بازی آسان را داشته باشند. ما به چین احترام می‌گذاریم، اما همچنین سخت خواهیم جنگید.»

یكی از ستاره‌های ایران در دیدار برابر كره‌ی جنوبی مهدی مهدوی‌كیا بهترین بازیكن سال 2003 آسیا بود كه در هر سه گل علی كریمی نقش بسزایی شركت داشت. این بازیكن در شرایط آرمانی قرار دارد و امیدوار است توانایی‌هایش را در فینال جام ملت‌ها به نمایش بگذارد. بازیكن هامبورگ در این باره گفت:« آن پیروزی تلاش تمام تیم بود و همه در آن نقش داشتند. بازی در فینال جام ملت‌ها بسیار ارزشمند است كه برای رسیدن به دیدار نهایی، نهایت تلاشمان را می‌كنیم.»

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo