شهید آوینی

صبح امروز در مركز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد
نخستین نشست رییس سازمان صدا و سیما با منتقدان و نویسندگان مطبوعات

عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما صبح امروز در نشستی با نویسندگان و منتقدان سیما و سینما در مركز همایش‌های صدا و سیما به تبادل‌نظر و بحث در مورد سیاستگذاری‌ و برنامه‌های صدا و سیما پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس در این جلسه رییس سازمان صدا و سیما ضمن تشكر از حضور منتقدین و صاحب‌نظران سینمایی هدف از برگزاری چنین نشستی را آگاهی از نظرات صاحب‌نظران و كارشناسان سینمایی عنوان كرد و افزود: در این جلسات كه انشاءالله تداوم خواهد داشت بیشتر دوست دارم شنونده باشم و از نظرات شما استفاده كنم.

سپس وخشوری صاحب امتیاز هفته نامه سینما با اشاره به سابقه مدیریتی مهندس ضرغامی در معاونت سینمایی و تلاش ایشان در آن زمان برای ایجاد ارتباط با سینماگران و دست‌اندركاران مطبوعات اظهار امیدواری كرد كه این اقدام تازه رییس سازمان صدا و سیما به رفع بسیاری از كاستی‌ها در این سازمان كمك كند.
در ادامه این جلسه محمد تقی فهیم منتقد سینمایی نیز به سوابق همكاری میان سیما و سینما كه به خلق آثار قابل‌تاملی منجر شد اشاره كرد و افزود: امیدوارم این اتفاق در دوران مسئولیت مهندس ضرغامی بار دیگر تكرار شود.
فهیم همچنین از نزول محتوایی برنامه‌ها در صدا و سیما انتقاد كرد و گفت: نقش سیما در فرهنگ‌سازی از سینما اهمیت بیشتری می‌یابد چرا كه تلویزیون از پول مردم اداره می‌شود و بنابراین باید خوراكی به آنها تحویل دهد كه به حال فرهنگ جامعه مفید باشد.
مهرداد فرید از منتقدان سینمایی نیز به فربه شدن بیش از اندازه صدا و سیما در بخش‌های اداری و اجرایی اشاره كرد و از رییس این سازمان خواست تا نیرو‌های مولد را در داخل این سازمان تقویت كند.
در این جلسه محمود شایسته منتقد و نویسنده سینمایی ضمن انتقاد از روند سطحی شدن برنامه‌های تلویزیون گفت: ضعف عمده در مدیریتی كه وجود داشت سبب شد تا آنچه به عنوان اهداف اصلی و اولیه تلویزیون مطرح بود مجال بروز نیابد و امروز تلویزیون از فرهنگ و ادبیات مردم ما فاصله داشته باشد.
شایسته برای مثال به نحوه پخش تبلیغات بازرگانی در تلویزیون در ماه‌ها و سال‌های اخیر اشاره كرد و آن را لطمه‌ای بزرگ به فرهنگ مردم خواند و مسبب تغییر در رفتار‌ها و نگرش‌های جامعه دانست.
این منتقد در عین حال یاد‌آور شد كه برخی معذورات و موانع پیش پای تلویزیون نظیر ظلمی كه مجلس قبلی در مورد بودجه تلویزیون روا داشت در این جهت‌گیری‌های غیر اصولی بی‌تاثیر نبوده است.
همچنین مینا اكبری از اقدامات انجام شده توسط سازمان صدا و سیما در جهت تقویت سینمای كشور سوال كرد و برای نمونه به نحوه پخش تیزر فیلم‌های سینمایی اشاره كرد كه در دوره گذشته یا اصلا پخش نمی‌شد یا به شكلی نامناسب به نمایش در‌می‌آمد.
كشانی از روزنامه یالثارات نیز گفت: رسانه ملی باید به گونه‌ای باشد كه جوان همه نیاز‌های واقعی خود را در آن بیابد. البته نه نیاز‌هایی كه توسط دشمنان واقع‌نمایی می‌شود.
هوشنگ گلمكانی سردبیر مجله فیلم نیز خواستار توجه رییس سازمان صدا و سیما به مسئله تشكیل شبكه‌های خصوصی در كشور شد.
در این جلسه عباس یاری و مسعود مهرابی از مجله فیلم، علی معلم و رضا درستكار از مجله دنیای تصویر، ابولقاسم طالبی و شهرام خرازی‌ها از هفته نامه سینما ویدیو، مسعود فراستی و تورج زاهدی منتقد و نویسنده سینما، مهرداد علمداری از مجله انیمیشن پیل‌بان، سلطان محمدی از مجله بانی فیلم و شماری دیگر از سردبیران و مدیر‌مسئولان نشریات سینمایی كشور حضور داشتند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo