شهید آوینی

گزارش دانشگاه ایالتی فلوریدا:

مهاجران در آمریكا قریانی قاچاق انسان می‌شوند

دانشگاه فلوریدا در گزارشی با اقرار به "بردگی نوین" در این ایالت تاكید كرد بسیاری از مهاجران كه بصورت غیر قانونی وارد آمریكا می‌شوند، قربانی برده‌داری جنسی شده‌اند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی دانشگاه ایالتی فلوریدا ، مركز بهبود وضعیت حقوق بشر دانشگاه ایالتی فلوریدا با انتشار گزارشی شیوه های شناسایی و كمك به قربانیان قاچاق انسان را در فلوریدا مشخص كرده است . این گزارش نتیجه تلاش یك ساله نخستین گروه كاری امریكا است كه این مشكل را مد نظر خود قرار داده اند.
"‌تری كونان "‌ مدیر اجرایی مركز بهبود وضعیت حقوق بشر گفت :‌در حال حاضر برده داری جدید و دوره متمدن در فلوریدا صورت می پذیرد .
وی افزود :‌در برده داری جدید انسان ها بازیافت می شوند تا باردیگر مورد بهره برداری و سوء‌ استفاده قرار گیرند كه تحقق این امر سود كلانی را برای قاچاقچیان انسان به همراه دارد.
براساس این گزارش قربانیان قاچاق انسان در 20 ایالت امریكا شناسایی شده اند كه ایالت های فلوریدا ، نیویورك و كالیفورنیا بیشترین قربانیان را در خود جای داده اند.
براساس برآورد دولت امریكا سالانه بین 20 تا 50 هزار نفر كه بیشتر آنها را زنان تشكیل می دهند از كشورهای اروپای شرقی ، آسیا و امریكا لاتین به ایالات متحده امریكا قاچاق می شوند.
"كونان "و "رابین تامپسون " ،‌ مدیر برنامه های مركز بهبود وضعیت حقوق بشر بر فعالیت گروه كاری دفاع از حقوق قربانیان قاچاق انسان نظارت كرده و درحال تهیه تفاهم نامه هایی هستند تا به فعالان امور اجتماعی و مجریان قانون در امر شناسایی قربانیان قاچاق انسان كمك كرده و آنها را تحت حمایت قانون حفاظت از قربانیان قاچاق انسان قرار دهند.
اگر چه كنگره امریكا در سال 2000 این قانون را به تصویب رساند ، اما دست اندركاران خدمات اجتماعی و همچنین مجریان قانون در امریكا همچنان از حقوق قانون در اختیار قربانیان قاچاق انسان می گذارد بی اطلاع هستند و حتی در بسیاری موارد نمی دانند چگونه باید با این افراد برخورد كنند.
قرار دوم اداره حمایت از كودكان و خانواده فلوریدا این امكان را به مركز بهبود وضعیت حقوق بشر می دهد تا در دو سال آینده قربانیان قاچاق انسان ،‌ دست اندركاران خدمات اجتماعی و مجریان قانون را تحت آموزش های لازم قرار دهد.
مدیراجرایی مركز بهبود وضعیت حقوق بشر گفت :‌ قاچاق انسان در امریكا یك جنایت پنهان است ، زیرا قربانیان به دور از انظار عموم نگهداری می شوند ، لذا ما می خواهیم با دادن آگاهی این سكوت را بشكنیم .
مركز بهبود وضعیت حقوق بشر دانشگاه ایالتی فلوریدا سپس در گزارش خود یك سلسه راه حل ها و شیوه های عملی را برای مبارزه با قاچاق انسان در ایالت متحده امریكا پیشنهاد می كند كه از جمله افزایش سطح آگاهی جامعه وقربانیان در باره معضلات قاچاق انسان و همچنین تشكیل یك نیروی ویژه منطقه ای برای مبارزه با قاچاقچیان انسان می توان اشاره كرد.
بیشتر این توصیه ها نتیجه مصاحبه با قربانیان قاچاق انسان ، از جمله 12زن و دختر مكزیكی است كه بین سالهای 1996 تا 1997به امریكا قاچاق و در مراكز فحشا به كار گرفته شده اند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo