شهید آوینی

 

موزه جنگ كرمان، تئاتر دفاع مقدس را گشود

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در موزه جنگ كرمان گشایش یافت.

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس با حضور هنرمندان تئاتر از استان‌های آذربایجان غربی، سیستان‌وبلوچستان، خراسان و خوزستان گشایش یافت. در ابتدای مراسم كه در محوطه باز موزه جنگ كرمان برپا بود، مهدی صرفی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان كرمان به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس مقطع حساس و پرصلابتی بود كه امروز اقتدار كشور مرهون ایام حماسه‌ساز و فداكاري‌هاي‌ آن دوران است.
وی افزود: اگر نظام در زمینه‌های مختلف افتخار مي‌آفریند موهون حماسه‌های ملت است، حماسه‌هایی كه مردان و جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس در گوشه، گوشه‌های كشور به یادگار گذاشتند. این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس وظایف خود را انجام داده‌اند و امروز ما باید در حفظ دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس و انتقال آنها به آیندگان كوشا باشیم.
صرفی ادامه داد: تاكنون نتوانستیم یك هزارم صحنه‌های جنگ را به خوبی ثبت كنیم و وظیفه ماست كه این كار را با ایجاد بستر‌های مناسب انجام دهیم. حضور هنرمندان نیز در رشته‌های هنری فرصت بسیار مناسبی را برای ترویج ارزشهای جنگ تحمیلی به وجود مي‌آورد. امیدوارم هنرمندان متعهد با انگیزه بتوانند ارزش‌ها را حفظ كنند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای آن اهداف،‌ مقدس است.
وی در پایان خاطرنشان كرد: خوشحالم كه كرمان نیز برای نخستین بار برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس را تجربه مي‌كند و این جشنواره بستری خوبی برای هنرمندان بوده و باعث شناخت استعدادهای جوان مي‌شود.
در ادامه مراسم، سید محمد علوی، معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران و دبیر جشنواره بخش‌هایی از پیام میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد را برای حاضرین قرائت كرد.
در بخشی از این پیام آمده است: مهمترین هنرمندان دین باور در این زمانه، گشودن كوره راه عدالت با بهره‌گیری از ابراز هنر و پایداری در آشتی بین هنر و طهارت معنوی و التزامات اخلاقی و شرعی است. برقراری پیوند بین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ انتظار امری است كه آینده روشن و تابناكی را برای نسل جوان مي‌گشاید و آنان را از دستگاه داده‌اید كه توام با درد به جنگ رها مي‌سازد.
سپس مراسم افتتاحیه با اهدای گل توسط هنرمندان تئاتر به مزار هشت شهید گمنام در موزه جنگ ادامه یافت.
گفتنی است دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس، با 9 نمایش از شهرهای خوی، زاهدان، مشهد، اهواز و خرمشهر از تاریخ پنجم الی نهم مرداد برگزار مي‌شود و این 9 نمایش در سالن‌های تالار عماد تالار شهید رجایی- و تالار خانه شهر به رقابت مي‌پردازند.
درحاشیه:
عملیاتی نمادین از نبرد رزمندگان با دشمن، در محوطه باز موزه اجرا شد. سپس حاضرین به همراه مجریان این عملیات نمایشی، به بازدید از سنگرها، پل‌آبی، منطقه مین‌گذاری و ... پرداختند. در طول بازدید نیز یكی از رزمندگان با نام شجاعي‌پور به بیان خاطرات خود از جنگ پرداخت.
افتتاحیه با مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی نیز همراه بود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo