شهید آوینی
 
مقامات آمریکایی اعزام مبلغین اسلامی به این کشور را محدود کردند
شمار مبلغین اعزامی الأزهر در ماه مبارک رمضان به آمریکا امسال بخاطر افزایش تدابیر امنیتی از طرف ایالات متحده کاهش یافته است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا ، با این حال سفیر آمریکا در مصر قول داد سال آینده تعداد بیشتری مجوز سفر به این کشور را دریافت کنند. مقامات امنیتی آمریکا برای اعزام مبلغین الأزهر به این کشور محدودیت‌هایی قائل شده‌اند که انتقاد شدید طنطاوی را درپی داشته است.

شیخ ابراهیم الفیولی، دبیر کل دانشکده اسلامی الأزهر در این باره گفت: کشورها معمولاً از الأزهر درخواست اعزام مبلغ می‌کنند بدون آنکه مانند آمریکا به دیکته کردن شرایط محدود کننده‌ این چنینی بپردازند. تنها خواسته‌ای که برخی کشورها تا به حال مطرح کرده‌اند این است که مبلغین دارای مدرک دکترا باشند.

الأزهر هر ساله در ماه مبارک رمضان به بیشتر کشورهای جهان مبلغ اعزام می‌کند تا با برگزاری مراسم نماز جماعت و سخنرانی به تبلیغ اسلام بپردازند. دیوید ملچ، سفیر امریکا در مصر، به همراه هیأتی در دیدار با طنطاوی اسامی مبلغین اعزامی الأزهر به آمریکا را خواستار شده و سوالاتی را درباره موضعگیری الأزهر درباره حقوق زن، تروریسم و آزادی مطرح کرده است.

دکتر محمد طنطاوی، شیخ الأزهر، با اعزام پنج مبلغ به مراکز اسلامی در آمریکا برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان موافقت کرده است.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo