شهید آوینی

 

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس كلید خورد

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس با حضور 9 نمایش در بخش صحنه‌ای در كرمان گشایش یافت.

در این جشنواره 9 نمایش با نامه‌های "قطار ابدی" به كارگردانی نیما اسلامی، "روحی" به كارگردانی علی كیخاشهری، "یزرا" به كارگردانی سید صادق فاضلی، "وارثان" به كارگردانی حمید رستم‌لو، "بخند عشق نمك گیر شود بعد برو" به كارگردانی اسماعیل بایگی، "یك روز رنگی" به كارگردانی حمیدرضا سالاروند، "معلمی به نام صفر" به كارگردانی علیرضا ارجوتی، "پوتین‌های پایدار" به كارگردانی محمد الهی و "نقش پنهان" به كارگردانی حسین محمدی در بخش صحنه‌ای به رقابت مي‌پردازند.
در این جشنواره منطقه‌ای، فردوس حاجیان، سید كاظم علوی، حمید صنیعي‌پور داوری نمایش‌ها را بر عهده دارند.
همچنین حضور كانون ملی منتقدان تئاتر در كرمان نیز قابل توجه است. در این جشنواره حسین شاكری از انجمن نویسندگان و منتقدان تئاتر و صمد چیني‌فروشان از كانون ملی منتقدان حضور دارند.
جشنواره منطقه دو كرمان همزمان با سالروز عملیات مرصاد افتتاح شد و جشنواره منطقه سه نیز همزمان با تولد حضرت فاطمه روز 17 مرداد در همدان برگزار مي‌شود.
مجموع نمایش‌های راه‌یافته از سه منطقه همدان، ارومیه و كرمان به علاوه نمایش‌های پذیرفته شده در تهران مهر ماه سال جاری در شهر مشهد مقدس به رقابت مي‌پردازند.
گفتنی است جشنواره منطقه اول از تاریخ چهارم تا هفتم اردیبهشت در استان آذربایجان غربی برگزار شد كه در این بخش از جشنواره چهار نمایش به مرحله نهایی راه پیدا كرد.
همچنین در این دوره از جشنواره ضمن برگزاری جلسات نقد و بررسی نمایش‌های شركت‌كننده، فرشید ابراهیمیان رییس كانون ملی منتقدان تئاتر نیز كارگاه‌های نقدنویسی و شیوه‌های نوین نقدنویسی را برگزار مي‌كند.
این جشنواره تا نهم مرداد در كرمان ادامه دارد.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo