شهید آوینی
 
از ابتداي سال جاري ميلادي 300 بلژيكي به اسلام گرويده‌اند

گرايش به اسلام در كشور‌هاي اروپايي به شدت رو به افزايش است، چنانكه از ابتداي سال جاري ميلادي تاكنون 300 نفر در بلژيك به اسلام گرويده‌اند.

به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، شبكه تلويزيوني "آر تي ال " كه از بروكسل برنامه پخش مي‌كند در گزارشي راجع به رواج اسلام در اين كشور اعلام كرد از ابتداي سال جاري ميلادي تا كنون 300 تن از مردم بلژيك به اسلام گرويده‌اند. يعني هر روز بيشتر از يك نفر به اسلام گرويده كه اين مسئله در تاريخ بلژيك بي‌سابقه بوده است.
اين شبكه به نقل از افرادي كه دين اسلام را برگزيده‌اند مي‌گويد كه آنها پس از بررسي‌ها و تحقيقات دقيق و مقايسه آن با ساير اديان و توجه به جنبه‌ها و ابعاد روحاني و معنوي اسلام به اين دين روي آورده‌اند.

 


اين گزارش اضافه مي‌كند كه در جمهوري چك نيز تعداد مسلمانان سريعا در حال افزايش است كه بخشي از اين پديده از افزايش مهاجرت مسلمانان از ساير كشور‌هاي اسلامي به اين كشور و بخشي ديگر از گرايش افراد تازه به اسلام ناشي مي‌شود.
در حال حاضر جمعيت مسلمانان در جمهوري چك به 10 هزار نفر بالغ مي‌شود و در پراگ پايتخت اين كشور يك مسجد و مركز اسلامي به تعليم و ترويج اسلام فعاليت دارد.
در اروپا و آمريكا نيز اشتياق به آشنايي با اسلام و تعاليم آن بويژه پس از حوادث 11 سپتامبر رو به افزايش گذاشته و از نشانه‌هاي اين گرايش مي‌توان به افزايش بي‌سابقه فروش قرآن كريم و ترجمه‌هاي آن به زبان‌هاي مختلف از جمله انگليسي، فرانسوي و آلماني اشاره كرد.
تعداد مسلمانان در سوييس نيز ظرف 5 سال گذشته از 100 هزار نفر به 400 هزار نفر رسيده است.
هم اكنون اسلام در بسياري از كشور‌هاي اروپايي از جمله آلمان، انگلستان و فرانسه به عنوان دين دوم محسوب مي‌شود. فرانسه با بيش از 5 ميليون مسلمان، آلمان با 3 ميليون، انگلستان با 8/1 ، به ترتيب داراي بيشترين جمعيت مسلمان در ميان كشور‌هاي اروپايي هستند.
پيشتر نيز اتحاديه ملي مسلمانان روسيه از افزايش شمار گروندگان به اسلام در اين كشور خبر داده بود. در گزارش اين اتحاديه آمده بود كه در سال 2003 بيش از 500 تن به دين اسلام گرويده‌اند كه نسبت به سال‌هاي 2002 (487 نفر) و 2001 (430 نفر) افزايش نشان مي‌دهد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo