شهید آوینی
 
از هر ده دانشجو ، فقط یک نفر در رشته تحصیلی خود مشغول به کار می شود
معاونت پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: شمار فارغ التحصیلانی که در رشته خود مشغول به کار می شوند نسبت به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاه ها، ناامید کننده است. وجود چنین آماری نشان دهنده کاهش انگیزه در میان دانشجویان است.

دکتر روح الله کثیری افزود: از بین هر 100 متقاضی ورود به دانشگاه، 10 نفر وارد  دانشگاه می شوند و از این 10 نفر فقط یک نفر وارد مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود می شود، بنابراین بی انگیزگی در بین دانشجویان برای تحصیل طبیعی است.

معاونت پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: انگیزه های دانشجویان برای تحصیل هر چه بهتر ، در دانشگاه ها در حال کمرنگ شدن است. برخی از دلایل این کاهش انگیزه، به فضای عمومی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه برمی گردد.

وی تصریح کرد: متقاضی ورود به دانشگاه ها روز به روز بیشتر می شوند، ولی دانشگاه ها ظرفیت پذیرش ندارند. تعداد زیادی در کنکور سراسری موفق به ورود به دانشگاه نمی شوند. تعدادی هم که کنکور را با موفقیت سپری می کنند و وارد دانشگاه می شوند، چون آینده شغلی مناسبی را پیش روی خود نمی بینند، نسبت به تحصیل بی انگیزه می شوند. بنابراین طبیعی است که انگیزه های تحصیلی در دانشجویان روز به روز کمرنگ تر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران همکاری دستگاه های مختلف اجرایی را راه حل این معضل دانست و گفت: مشکلی که به دست انسانها ایجاد شود با دست خود آنها نیز باید حل شود. با درایت و مدیریت بلند مدت می توان انگیزه ای مجدد در دانشجویان برای علاقه به تحصیل ایجاد کرد .

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo