شهید آوینی
 
توسط صاحب سالن‌های سینما در ایالت نبرسكا فیلم مایكل مور به ترویج تروریسم متهم شد

رئیس شركتی كه چندین سالن سینما را در ایالت‌ نبرسكای آمریكا را در اختیار دارد، فیلم "فارنهایت 11/9" را مروج تروریسم خواند وگفت كه از نمایش این فیلم در سینماهایش جلوگیری به عمل خواهد آورد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آر ال فریدلی رئیس شركتی كه صاحب تعدادی سالن سینما در نبرسكا است از نمایش مستند مایكل مور كه سیاست‌های جرج بوش رئیس جمهور آمریكا را در مورد جنگ با عراق و مبارزه با تروریسم مورد حمله قرار مي‌دهد، ممانعت به‌عمل آورد.
این در حالی است كه نمایش فیلم مستند فارنهایت ساخته مایكل مور طی روز‌های گذشته در آمریكا با استقبال فراوان سینمارو‌ها مواجه شده و نه تنها ركورد بیشترین فروش یك فیلم مستند را از آن خود ساخته بلكه برای نخستین بار توانسته یك فیلم مستند را در روز‌های پایانی هفته در صدر جدول فروش سینما و بالاتر از فیلم‌های پرهزینه هالیوودی بنشاند.
فریدلی صاحب شركت "فریدلی تیترز" در ایمیلی كه برای مدیر این شركت ارسال كرده فیلم مایكل مور را یك تبلیغات سیاسی نامیده و گفته كه شركت او هیچ فیلم حاوی تبلیغات سیاسی را از جانب هیچ گروهی به نمایش نخواهد گذاشت.
وی در پیام خود افزوده: كشور ما در حال جنگ با دشمنی است كه می‌خواهد شیوه زندگی ما، فرهنگ و و مردم ما را از میان ببرد.
این صاحب سالن‌های سینما‌های زنجیره‌ای با اشاره به واقعه یازده سپتامبر و كشته شدن گروگان‌های آمریكایی در روز‌های اخیر در عراق مي‌گوید كه فیلم مایكل مور باعث گستاخ‌تر شدن تروریست‌ها مي‌شود و در كشور ما تفرقه مي‌اندازد.
پیشتر نیز نمایش عمومی فیلم مایكل مور با مخالفت‌های طرفداران جرج بوش رئیس جمهور آمریكا مواجه شده بود و آنها تلاش داشتند تا از نمایش این فیلم حداقل پیش از برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریكا در دوم نوامبر ممانعت به عمل آورند.
حتی پیش از نمایش عمومی فیلم نیز اتحادیه تصاویر متحرك آمریكا نمایش عمومی این فیلم را برای افراد زیر هفده سال ممنوع اعلام كرد، اقدامی كه مورد اعتراض مور و توزیع‌كنندگان این فیلم قرار گرفت.
با این همه مایكل مور كه برای این فیلم برنده جایزه نخل طلای جشنواره كن شده، اظهار امیدواری كرده كه نمایش فیلمش باعث شكست بوش در انتخابات شود.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo