شهید آوینی
رییس مجلس شورای اسلامی ، در سومین جشنواره ره آورد سرزمین نور :
شهیدان اسباب افتخار و سرافرازی كشور ما هستند
امروزه زیارت مقتل شهدا و حركت كاروان های راهیان نور از یك امر استثنایی و تصادفی خارج شده و به صورت یك فرهنگ درآمده است.

غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی  شب گذشته در مراسم اختتامیه سومین جشنواره راه آورد سرزمین نور در سالن همایش های صدا و سیما ،گفت : محفل شما یك محفل روحانی و نورانی است . شما جوانانی هستید كه راهیان نور بودید و نورانی شده اید و تلاش كرده اید این نورانیت را با قلم هنر ضبط و ثبت جاودانه كنید.

دكتر حداد عادل ضمن بر شمردن تمام افتخارات یك كشور گفت: آنچه به حقیقت مایه افتخار ، سرافرازی یك ملت است و نشان از بزرگی یك ملت می دهد، مردان و زنان بزرگ آن ملت است. كسانی كه در راه حق پافشاری كردند. از خود گذشتند ولی از حق نگذشتند.

وی افزود: آنهایی كه از حق نگذشتند زنان و مردان بزرگ ملت و مایه افتخار هستند . شهیدان اسباب افتخار و سرافرازی كشور ما هستند. ملت ما به وجود این مردان و زنان سرافراز است.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به برگزیدگان جشنواره ره آورد سرزمین نور گفت: خدمتی كه شما هنرمندان كردید این است كه زینب گونه یاد و نام شهیدان و شهادت را زنده نگه داشتید . امروزه زیارت مقتل شهدا و حركات كاروان های راهیان نور از یك امر استثنایی و تصادفی خارج شده و به صورت یك فرهنگ درآمده است . این شوخی نیست كه در زمان كوتاه دو یا سه هفته ای ، چندین میلیون نفر كه 90 درصد آن راجوانان تشكیل می دهند به عنوان راهیان نور بتوانند به سوی یادمان های راهیان نور بشتابند.

وی افزود: زیارت مناطق عملیاتی توسط جوانان معنایی بس عمیق و امیدواركنده دارد. نشان می دهد كه ارزش های دفاع مقدس و شهادت بصورت فرهنگ در سراسر ایران گسترده شده است. من خود شاهد بوده ام كه چگونه جوانانی كه از شلمچه دیدن می كنند دگرگون می شوند . معلوم نیست در آن حال و هوا و در آن فضا چه اكسیری  وجود دارد كه مس وجود جوانان را طلا می كند. حالتی به آنان دست می دهد همانند حالت حاجیان در حج.

غلامعلی حداد عادل در ادامه گفت: وقتی راهیان نوراز مناطق عملیاتی بر می گردند یك چشم دیگر با افق های جدید باز می كنند گویی در این چند روز كه در آنجا بودند نوعی احرام بسته بودند. آنها با حال عجیبی بر می گردند.

وی ضمن اشاره به تلاش های انجام شده برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس گفت: به یمن فرهنگ دفاع مقدس امید و بیداری اسلامی ، جهان را متوجه یك واقعیت كرده است. در جهانی كه قدرت های استكباری تلاش می كنند اخلاق ، معنویت از عرصه سیاست جامعه بیرون رانده شود بدست نسل جوان امید و نوری طلوع كرده است و آن بیداری اسلامی است. شما جوانان و همه راهیان نور امید  آینده همه كسانی هستید كه به احیای تمدن اسلامی چشم دوخته اند.

وی افزود: اگر می بینیم، استكبار جهانی و در راس آن آمریكا اینگونه با خشم و ناراحتی به این واقعیت می نگرد و با دست پاچگی و ندانم كاری ، روز به روز در منجلاب فرو می رود همه ناشی از نور الهی است كه به قول امام در كشور تجلی پیدا كرده است. ما باید قدر آن را بدانیم.

حداد عادل رییس مجلس در پایان با بیان این مطلب كه شما برگزیدگان جشنواره ره آورد سرزمین نور، بسیجیان و راهیان نور قدر نور الهی را دانسته اید گفت: همه ما باید از ارزش های دفاع مقدس الهام بگیریم و شهادت باید در راس همه ارزشها چراغ راه ما باشد.

گفتنی است مراسم اختتامیه ساعت 23 دهم تیرماه با اهدای جوائز به برگزیدگان به پایان رسید . همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عكس راهیان نور برپا بود كه رییس مجلس شورای اسلامی قبل از ورود به مراسم از آن بازدید كرد. 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo