شهید آوینی


تجلیل از شهدای هفتم تیر در قتلگاه سرچشمه 

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر پس از سه شب متوالی در قتلگاه این شهیدان در سرچشمه تهران پایان یافت .

در مراسم سومین شب كه اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان كشوری و لشگری حضور داشتند ، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ، حجت الاسلام مروی معاون رئیس قوه قضائیه پیرامون شخصیت والای شهید بهشتی و سوابق و مبارزات ایشان ، سخنرانی كرد.

همچنین در مراسم جمعه شب ، وزیر اطلاعات در سخنانی شهید مظلوم آیت الله بهشتی را شخصیت بی نظیر در مهندسی انقلاب معرفی كرد و گفت : جامعه ما امروز به شخصیتی چون شهید مظلوم آیت الله بهشتی نیاز دارد ، زیرا وی منشا تحولات علمی ، سیاسی و اجتماعی بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، حجت الاسلام علی یونسی افزود : شهید بهشتی جواب بسیاری از سئوالها درخصوص نحوه اداره حكومت اسلامی را پیش از انقلاب در اختیار داشت ، كه امروز ما هنوز به جواب این سئوالات نیاز داریم .

وی با تقسیم مردم به دسته دین پذیر ، دین گریز و دین ستیز اظهار داشت : شهید بهشتی در مقابل دین پذیران برادرانه برخورد می كرد ، در مقابل دین گریزان صبورانه به قصد جذب آنان عمل می كرد ، اما در مقابل دین ستیزان مقاومتی شجاعانه داشت .

وزیر اطلاعات با تاكید بر اینكه تفكیك این سه دسته همیشه مشكل بوده است گفت : عده ای دین گریزان را دین ستیز تلقی كرده و با آنها خصمانه برخورد می كنند ، اما شهید بهشتی دین گریزان را با سیاست های مدبرانه خود جذب می كرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo