شهید آوینی


مایكل مور: آماده‌ام كه پاسخ هركس را كه به ما حمله كند بدهم
مخالفان فیلم «فارنهایت 11/9» خود را برای مقابله با نمایش عمومی این فیلم كه سیاست‌های جورج بوش را مورد حمله قرار می‌دهد آماده می‌كنند اما مایكل مور می‌گوید كه برای رویارویی با این حملات آمادگی دارد.

فیلم "فارنهایت" از جمعه این هفته در سینما‌های آمریكا به روی پرده خواهد رفت و در همین حال مور در گفت‌و‌گویی با شبكه تلویزیونی ای بی سی گفته است: ما قصد نداریم در مقابل كسانی كه این فیلم یا مطالب مطرح شده در آن را زیر سوال می‌برند كوتاه بیاییم و حتما پاسخ آنها را خواهیم داد.
براساس گزارش دیشب خبرگزاری فرانسه، نمایش عمومی فیلم «فارنهایت11/9» از هفته‌ها قبل بحث‌ها و جنجال‌هایی را در آمریكا به پا كرده است. یعنی از زمانی كه این مستند سینمایی با مشكل یافتن یك پخش كننده برای اكران آن در سینما‌های آمریكا مواجه شد. كمپانی دیزنی با پخش این فیلم كه جایزه نخل طلای كن را نیز دریافت كرده بود، توسط میراماكس فیلمز یكی از شركت‌های تابعه دیزنی مخالفت كرد.
مایكل موركه سرانجام موفق شده فیلم خود را در تابستان و پیش از برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریكا در دوم نوامبر به نمایش درآورد، به شبكه تلویزیونی ای بی سی می‌گوید: آرزوی من این است كه بیرون رفتن بوش از كاخ سفید را ببینم.
مور با اشاره به حملات سازمان‌دهی شده محافظه‌كاران آمریكا و سكوت و عقب‌نشینی رقبایشان در سال‌های گذشته می‌گوید: اما من قصد ندارم این كار را بكنم. بلكه اتاق جنگی را شكل می‌دهم و آماده‌ام كه پاسخ هركس را كه به ما حمله كند بدهم.
اما حملات به مایكل مور كه در فیلم خود بوش را دارای روابط پنهانی با بن لادن می‌خواند و مسئول آغاز جنگ با عراق می‌داند از مدتی پیش آغاز شده است.
مارك كندی نماینده جمهوریخواه مور را متهم كرده كه صحنه‌های فیلم خود را در باره جنگ در عراق طوری تدوین كرده كه بتواند از آنها برای توجیه دیدگاه‌های خود استفاده كند، اما مور آن را تكذیب كرده است.
یك گروه محافظه‌كار آمریكایی به نام "آمریكا را به جلو برانید" نیز از صاحبان سالن‌های سینما خواسته است تا این فیلم را كه به اعتقاد آنها ضدآمریكایی است از پرده‌های سینما پایین بكشند.
مایكل مور در پاسخ به این نظر گفته كه همه آنچه در این فیلم آمده نشان از علاقه او به كشورش و تلاش برای رهایی آن از شر عواقب عملكرد بوش و همكارانش دارد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo