شهید آوینی


 برگزاری انجمن بین‌المللی حمایت‌ازحجاب در لندن
انجمن بین‌المللی حمایت‌ازحجاب،نام گروهی جدیدمتشكل ازشبكه‌ای از سازمان‌های انگلیسی وبین‌المللی است كه رسما كارخودرا درلندن آغاز،وبا حضورشهردارلندن نخستین كنفرانس خبری خودرابرپا كرد.

به نقل ازپایگاه اینترنتی«اسلام آن لاین»،عبیر فارون،سخنگوی این گروه،دراطلاعیه‌ای كه برای مطبوعات ارسال شده،هدف ازتشكیل انجمن بین‌المللی حمایت ازحجاب راحمایت اززنان مسلمان دراستفاده ازحجاب اسلامی دراروپا وسراسرجهان ذكركرد.وی گفت: هدف ما مبارزه مسالمت‌جویانه بااستفاده ازتمامی ابزارهای قانونی موجود برای حمایت ازحق زنان مسلمان دراستفاده ازحجاب اسلامی وانجام این فریضه دینی بدون مزاحمت وایجاد مانع است.همچنین برای افزایش آگاهی وتحمل میان مردم ازهرگونه دین ومذهبی، تلاش خواهیم كرد.

شكل‌گیری این انجمن درحالی صورت می‌گیرد كه دولت‌های اروپایی در ماه‌های اخیر با توسل به اقداماتی، سعی در محدودسازی پیروان ادیان در عمل به شعایرمذهبی داشته‌اند. مسأله‌‌ای كه به اعتقاد این گروه مدافع حجاب، تأثیرات منفی بسیاری به ویژه بر زنان مسلمان داشته است.تشكیل این انجمن به ابتكار اتحادیه مسلمانان انگلیس و جامعه زنان مسلمان صورت گرفته است و شورای مسلمانان انگلستان، انجمن ملی ضد نژادپرستی و تعدادی دیگر از سازمان‌های غیردولتی از آن حمایت كرده‌اند.اما جالب‌ترین نكته درباره این انجمن،حضور مقامات حكومتی انگلیس مثل شهردار لندن درنخستین كنفرانس خبری آن است.

به ویژه آنكه چندی پیش،هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» ازطرح تونی‌ بلر ودولت او برای جلب نظرمسلمانان پیش ازبرگزاری انتخابات آتی در این كشورخبر داد و برخی فعالان مسلمان در انگلستان این اقدام را مشكوك و در جهت اغراض سیاسی ارزیابی كردند.گفتنی است، بیش از 6/1میلیون نفر از جمعیت انگلیس را مسلمانان تشكیل می‌دهند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo