شهید آوینی


پيام حضرت امام خميني(ره) به مناسبت شهادت دكتر مصطفي چمران

حضرت امام خميني(ره) به مناسبت شهادت دكتر مصطفي چمران(نماينده‌ي‌ امام(ره) در شوراي عالي دفاع) در تاريخ 1 تير 1360 پيامي خطاب به ملت ايران و لبنان و خانواده‌ي شهيد چمران صادر كردند.

متن پيام به اين شرح است:
« شهادت انسان‌ساز سردار پرافتخار اسلام و مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي و پيوستن به ملا اعلي، دكتر مصطفي چمران را به پيشگاه ولي‌عصر ـ ارواحنا فداه - تسليت و تبريك عرض مي‌كنم.

تسليت از آن‌رو كه ملت شهيدپرور ما سربازي را از دست داد كه در جبهه‌هاي نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ايران، حماسه مي‌آفريد و سرلوحه‌ي مرام او اسلام عزيز و پيروزي حق بر باطل بود. او جنگجويي پرهيزكار و معلمي متعهد بود كه كشور اسلامي ما به او و امثال او احتياج مبرم داشت. و تبريك از آن‌رو كه اسلام بزرگ چنين فرزنداني تقديم ملت‌ها و توده‌هاي مستضعف مي‌كند و سرداراني همچون او در دامن تربيت خود پرورش مي‌دهد. مگر چنين نيست كه زندگي، عقيده و جهاد در راه آن است.

چمران عزيز با عقيده‌ي پاك خالص غير وابسته به دستجات و گروه‌هاي سياسي و عقيده به هدف بزرگ الهي، جهاد را در راه آن از آغاز زندگي شروع و با آن ختم كرد.

او در حيات با نور معرفت و پيوستگي به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار كرد. او با سرافرازي زيست و با سرافرازي شهيد شد و به حق رسيد.

هنر آن است كه بي‌هياهوهاي سياسي و خودنمايي‌هاي شيطاني براي خدا به جهاد برخيزد و خود را فداي هدف كند، نه هوي و اين هنر مردان خداست.

او در پيشگاه خداي بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و يادش به خير. اما، ما مي‌توانيم چنين هنري داشته باشيم؟ با خداست كه دستمان را بگيرد و از ظلمات جهالت و نفسانيت برهاند. من اين ضايعه را به ملت شريف ايران و لبنان، بلكه به ملت‌هاي مسلمان و قواي مسلح و رزمندگان در راه حق و به خاندان اين مجاهد عزيز تسليت عرض مي‌كنم و از خداوند تعالي رحمت براي او و صبر و اجر براي بازماندگان محترمش خواهانم.
روح‌الله الموسوي الخميني

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo