شهید آوینی


تابستان بهترین زمان برای آموزش غیرمستقیم قرآن است

مهدی قره‌شیخ‌لو، مدیر روابط‌عمومی سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی با بیان مطلب فوق گفت: 9 ماه سال تحصیلی بهترین زمان برای آموزش قرآن است چرا كه هم وقت بیشتری در اختیار است و هم بچه‌ها موظفند كه در ساعت مشخصی به‌طور منظم در كلاس حاضر شوند.

این قاری قرآن همچنین گفت: با وجود این‌كه 9 ماه از سال را برای آموزش قرآن در اختیار داریم، باز هم تابستان كه می‌شود، همه بسیج می‌شوند، پول و تجهیزات می‌گذارند تا قرآن را آموزش دهند، در حالی‌‌كه ایام تابستان و تعطیلات بهترین موفقیت برای «آموزش‌های غیرمستقیم» است نه آموزش‌های مدرسه‌ای و كلاسیك.

قره شیخ‌لو افزود: اگر برنامه‌ریزی صحیح و درست در بعد‌‌آموزشی داشته باشیم، اگر از معلمین كارآمد استفاده كنیم، اگر محتوای آموزش را جذاب‌تر كنیم، اگر به آموزش‌های غیرمستقیم و متنوع روی ‌آوریم، قطعاً می‌توانیم امیدوار باشیم كه اوقات فراغت تابستان را به شكلی مفید قرآنی كرده‌ایم.

وی همچنین بر آموزش غیرمستقیم مفاهیم ارزشمند قرآنی چون دوستی، صداقت، محبت و تعاون به دانش‌آموزان اشاره كرد و گفت: باید از روش‌های جدید استفاده كنیم تا این آموزه‌ها را در نسل كودك و نوجوانمان نهادینه كنیم.

قره شیخ‌لو در پایان گفت: با گلایه از برخی مراكز قرآنی گفت: یكی از ضعف‌های نهادهایی كه كار قرآنی می‌كنند این است كه وقت نمی‌گذارند تا فرصت‌های جدید را تجربه كنند و این بر كیفیت آموزش تأثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری قرآنی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo