شهید آوینی


برگزیدگان مسابقه «عباس (ع) باب الحوایج» معرفی شدند
مراسم تجلیل و معرفی برگزیدگان مسابقه بزرگ «عباس (ع) باب الحوایج» در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

امیرحسین طاهری، دبیر این مراسم، گفت: در روزگاری كه انسان‌های جهان در حسرت معنویت به سر می‌برند، یكی از افتخارات ایران فرهنگ غنی اسلامی است.
وی افزود: این مسابقه گام كوچكی در عرصه فرهنگی و دینی ایران اسلامی است، مسابقه‌ای كه تنها در سایه تلاش عالمانه و پی‌جویي‌های عاشقانه اساتید و فرهیختگان عزیز فراهم شد.
طاهری افزود: به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب سال 1382 به عنوان نهضت خدمت‌رسانی نامگذاری شد، سازمان صدا و سیما نیز به منظور ارج نهادن به منویات معظم له اقدام به معرفی الگوی كامل خدمت رسانی به مردم را سرلوحه فعالیت خویش قرار داد.

وی گفت: در همین راستا ستاد برگزاری این مراسم با دعوت از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی كشور شامل سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی،‌ دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان وكانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان این مسابقه را با هدف معرفی الگوی كامل خدمت رسانی بر مبنای ولایت مدار طراحی و با فراخوان عمومی از اقشار مختلف مردم در گروه‌های مختلف سنی دعوت كرد تا آثار علمی، فرهنگی خود را با موضوع حضرت عباس (ع) به ستاد این مراسم ارسال كنند.

وی با بیان این كه موضوعات مسابقه به دو گروه آثار چاپ شده و چاپ نشده داستانی، نمایشی تاریخی، مقالات علمی و تحقیقی، كتاب و آثار هنری هنرهای تجسمی، نمایش، تعزیه، شعر و كلیپ تقسیم می‌شود،‌ گفت: شورای سیاستگذاری با برگزاری تجلیل از برگزیدگان و شورای علمی نیز با نظارت بر نحوه ارزیابی آثار و همچنین گروه‌های داوری با توجه به موضوعات مطرح شده در فراخوان مسابقه، كمیته‌ها و گروه‌هایی برای آثار با نظر شورای علمی منصوب و اقدام به بررسی آثار كردند.

طاهری گفت: فرخوان این مسابقه با ارسال 2420 اثر ماندگار در قالب 18 رشته علمی، فرهنگی و هنری مورد استقبال كم ‌نظیر اندیشمندان، دانشجویان، هنرمندان و گروه‌های مختلف فرهنگی قرار گرفت. كمیته‌های داوری این مسابقه در سه گروه سنی كودك و نوجوان، جوانان و دانشجویان و اساتید و پژوهشگران،، آثار منتخب شورای علمی مسابقه ارزیابی را كردند.
وی در پایان خاطرنشان كردكه با وجود این كه تمامی آثار ارسالی به دلیل توجه خاص آنان به مقام حضرت باب الحوایج شایسته تقدیر بود ولی محدودیت‌ برای انتخاب این آثار انجام این مهم را برای ما مقدور نكرد.

لازم به ذكر است، از نفرات برگزیده این مسابقه در پایان مراسم به دست عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیما تقدیر شد. در حاشیه این مراسم نیز آثار نقاشی، خطاطی و مكتوب شركت‌كنندگان مسابقه نیز به معرض نمایش گذاشته شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo