شهید آوینی


اولین مسابقه سراسری نهج‌البلاغه
همزمان با میلاد با سعادت امیرالمؤمنین(ع) اولین مسابقه سراسری نهج‌البلاغه برگزار می شود .

حجت‌الاسلام رضا‌زاده مسؤول مركز قرآن و حدیث در گفت ‌وگو با خبرنگاران گفت : نهج‌البلاغه در طول قرنهای متمادیتاكنون پا به پای قرآن كریم، روشنگر حقایق آسمانی و بیانگر زندگی واقعی انسان بوده است ، اما متأسفانه جامعة ما از این كتاب ارزشمند بهرة كافی نبرده است.

وی افزود: در راستای رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام بیشتر مردم ، به خصوص پژوهشگران حوزه و دانشگاه ، و نیز جوانان به فرمایشات مولا علی(ع)، اولین مسابقة سراسری نهج ‌البلاغه با هدف آشنایی و بهره ‌مندی از دستورات و سخنان نورانی آن حضرت در موضوعات مختلف از جمله حفظ خطبه‌ها، نامه‌ها، كلمات قصار و ترجمه و مفاهیم برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضا‌زاده با اشاره به فعالیت‌های این مركز در كشور گفت : هم اكنون بیش از 300 نفر در استان‌های تهران، مازندران، كرمان، اردبیل و قم به آموزش تجوید، قرائت، مفاهیم موضوعی قرآن و نهج‌البلاغه پرداخته‌اند.

وی لزوم توجه خانواده‌ ها را نسبت به آشنایی بیشتر فرزندانشان به فراگیری قرآن و نهج‌البلاغه خاطرنشان ساخت و افزود: متأسفانه آنچنان كه شایسته است در جامعة ما نسبت به فرهنگ و دین كودكان و نوجوانان سرمایه‌گذاری نشده، و این در حالی است كه حافظان قرآن و نهج‌ البلاغه خردسال ما در خارج از كشور بیشتر مورد عنایت و توجه شخصیت‌ها و رسانه‌های گروهی قرار می‌گیرند.

وی در پایان از تهیه سی دی « منهاج ‌النور» خبر داد و گفت: این مجموعه شامل كلمات قصار حضرت علی(ع) است .
 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo