شهید آوینی


پاسخ قاطع حزب الله لبنان به تجاوز نظامیان اسرائیل

منابع حزب الله و پلیس لبنان امروز اعلام كردند : حزب الله امروز در حدود بیست موشك و گلوله خمپاره به سه پست مرزی نظامیان اسرائیلی در منطقه مرزی مورد مناقشه مزارع شبعا شلیك كرد .

منابع نظامیان اسرائیلی در گفتگویی با خبرگزاری فرانسه گفتند : مواضع نظامیان ما در نزدیكی مرز لبنان مورد حمله حزب الله لبنان قرار گرفت.بنابر این گزارش پلیس لبنان نیز اعلام كرد : رزمندگان حزب الله در حدود بیست موشك و خمپاره به مواضع علم ، رمتا ، سماغه در منطقه مورد مناقشه مزارع شبعا شلیك كردند.

تلویزیون المنار نیز خبر حمله مبارزین مقاومت اسلامی جناح نظامی حزب الله را اعلام كرد.هنوزازمیزان تلفات وخسارات احتمالی این حمله، خبری اعلام نشده است .

ازسوی دیگر خبرنگار الجزیره از لبنان گزارش داد : روستاهای نزدیك به مزارع شبعا شاهد مبادله آتش میان نیروهای اشغالگر صهیونیست و حزب الله لبنان بود . وی افزود: جنگنده های اسراییلی پس از پرواز بر آسمان لبنان ونقض حریم هوایی این كشور با آتش پدافند نیروهای حزب الله مواجه و مجبور به فرار شدند .

به گفته الجزیره، پس ازاینكه توپخانه ارتش اشغالگر قدس مناطقی از كفر شوبا در نزدیكی مزارع شبعا را مورد حمله قرار داد، نیروهای حزب الله به تلافی این اقدام تلافی جویانه موضع صهیونیستها را در رویسه العلم ورویسات السماقه هدف قرار دادند.

یك منبع امنیتی لبنان نیز گفت : نظامیان صهیونیست پایگاه جبهه خلق برای آزادی فلسطین (رهبری كل ) دراین منطقه را مورد تهاجم قرار دادند. دراعتراض به این حمله وحشیانه صهیونیستهای، لبنان علیه این رژیم به شورای امنیت شكایت خواهد كرد. با این حال امیل لحود رئیس جمهوری لبنان در بیانیه ای تهاجم اسراییل به لبنان را محكوم كرد و آن را نقض حریم حاكمیت لبنان دانست .
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo