شهید آوینی



آثار مسابقه عباس باب الحوائج مورد تجلیل قرار می‌گیرد
امیرحسین طاهری ،مدیركل روابط عمومی گفت:با توجه به این مساله كه تبلور زندگی و شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان الگوی خدمت‌رسانی همیشه مطرح بود، به همین دلیل صدا و سیما تصمیم گرفت در برنامه‌ای ،از افرادی كه آثار خود را به مسابقه عباس باب الحوائج ارائه دادند،تجلیل كند.

به نقل از روابط عمومی صدا و سیما با هدف معرفی چهره تابناك حضرت عباس بن علی (ع) و نقش خدمت‌رسانی ایشان در قیام عاشورا ،مسابقه بزرگ عباس باب الحوائج (ع) روز چهارشنبه 20 خرداد ماه در صدا و سیما برگزار می‌شود.
امیرحسین طاهری ،مدیركل روابط عمومی درباره این برنامه گفت: تبلور زندگی و شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان الگوی خدمت‌رسانی، همچنین ارج نهادن به نامگذاری سال خدمت ‌رسانی از سوی مقام معظم رهبری، صدا و سیما تصمیم به برگزاری این مسابقه گرفت تا شرایط حضور اندیشمندان و اقشار مختلف مردم در جهت خلق آثاری ماندگار فراهم شود.
وی در ادامه افزود: فراخوان این مسابقه سال گذشته در دو بخش آثار چاپ شده و نشده داستانی، نمایش، تاریخی، مقالات علمی و تحققی، كتاب و آثار هنری شامل هنرهای تجسمی، نمایش، تعزیه، شعر ،كلیپ و ... به اطلاع مردم رسید . خوشبختانه حدود 2500 اثر در موضوعات فوق به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.
دبیر مسابقه عباس باب الحوائج اظهار داشت: این آثار شامل 49 كتاب، 594 مقاله، 1103 آثار منظوم و 674 اثر هنری می‌باشد.
طاهری با بیان این مطلب كه سطح آثار شركت‌كننده در مسابقه در سه سطح كودك و نوجوان، جوان و دانشجو، اساتید و پژوهشگران بود، یادآور شد: 53 درصد آثار دریافت شده مربوط به خواهران و 47 درصد آثار برادران بود .
از طرفی دیگر 30 درصد آثار دریافتی مربوط به شهر تهران و 70 درصد دیگر از شهرستانها به دبیرخانه رسیده است.
مدیركل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، در پایان ضمن قدردانی از مشاركت‌كنندگان در این مسابقه خاطرنشان كرد این مسابقه بزرگ با همكاری اداره كل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، دفتر نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo