شهید آوینی


تنها مراجع دینی از آرمان ها و خواسته های ملت عراق دفاع می کنند

هزاران تن از مردم مسلمان شهر بغداد پس از اقامه نماز جمعه در تظاهراتی با محکوم کردن هتک حرمت مقدسات و سکوت معنادار کشورهای عربی در این باره بر تبعیت از مراجع دینی خود تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم در بغداد گزارش داد، تجمع اعتراض آمیز مردم شهر بغداد که از یک ساعت به نماز جمعه آغاز شد با پایان نماز جمعه به تجمعی عظیم تبدیل شد. جمع زیادی از مردم شهر بغداد پس از مراسم نماز جمعه این شهر در مسجد براثه که به امامت عمار حکیم فرزند رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق برگزار شد، در تظاهرات باشکوه خشم و انزجار خود را از اهانت کنندگان به مقدسات نجف و کربلا اعلام کردند.
شرکت کنندگان در بیانیه پایانی هتک حرمت مقدسات کربلا و نجف را محکوم کرده و بر همبستگی خود با مراجع دینی و تبعیت کامل از آنها تاکید کردند.تجمع کنندگان تاکید کردند تنها مراجع دینی از خواسته ها و مطالبات ملت عراق دفاع می کنند.

در این بیانیه تاکید شد انتقال قدرت باید به صورت کامل و واقعی نه صوری و نمایشی صورت گیرد و اشغالگران نیز فورا خاک عراق را ترک کنند.
در بیانیه پایانی مردم خشمگین بغداد، سکوت معنادار و موضع شرم آور دولت های عرب در قبال هتک حرمت مقدسات کربلا و نجف وکشتار مردم این دو شهر بدست اشغالگران آمریکایی محکوم شده است.

از سوی دیگر عمار حکیم در خطبه های نماز جمعه بغداد در مسجد براثه این شهر از پیش نویس قطعنامه اخیر آمریکا درباره عراق به شدت انتقاد کرد و آن را تاکیدی بر ادامه اشغال عراق از سوی آمریکا و تبدیل عراق از حالت تحت اشغال به حالت تحت قیمومیت اشغالگران عنوان کرد.
وی با محکوم کردن هتک حرمت مقدسات عراق تاکید کرد: نه تنها هتک حرمت مقدسات در عراق محکوم است بلکه ریختن خون هر عراقی در سرزمین مقدس عراق حرام است .عمار حکیم با انتقاد از نحوه عملکرد اخضر ابراهیمی نماینده ویژه کوفی عنان تاکید کرد برای حکومت آینده عراق برای ما اسامی افراد اهمیت ندارد ، بلکه مهم آن است کسانی انتخاب شوند که نماینده اکثریت ملت عراق باشند و تمام مطالبات اساسی ملت عراق را در نظر گیرند.عمار حکیم مهمترین گزینه حال حاضر را فعالیت سیاسی خواند و تاکید کرد: در حکومت آینده عراق دو اصل اساسی باید مورد توجه قرار گیرد اصل چند حزبی و شرکت همه اقشار وطوایف و جریان های عراقی درحکومت و اینکه نمادی از خواسته ها و مطالبات اساسی همه مردم عراق باشند.

خطبه های شهر کوفه نیز بدون شرکت مقتدی صدر برگزار شد در این مراسم یکی از معاونین صدر  نماز جمعه را اقامه کرد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo