شهید آوینی


آخرین آمار قربانیان زلزله دیروز
آخرین آمار آسیب دیدگان زلزله ؛ 221 کشته و مجروح

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیشترین خسارات زلزله روز گذشته در شمال کشورمان ناشی از تلفات جاده ای بوده است که تا لحظه مخابره خبر تاکنون 21 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند و 200 نفر مجروح شده اند که تلاش امدادگران برای بیرون آوردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

بیژن دفتری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر افزود: منطقه وسیعی از منطقه" سیاه ویژه "از 20 کیلومتری این منطقه به سمت چالوس و بخش های دوهزار و سه هزار در تنکابن آسیب دیدگی داشته ایم و بخشی از جاده محور کندوان در ابن مناطق به واسطه ریزش شدید کوه از بین رفته است و با دره عمیق مجاور آن یکی شده است ، در نتیجه به هیچ وجه امکان تردد در این جاده وجود ندارد.

وی گفت: در این جاده تعدادی خودرو از بین رفته است و تا کنون 200 مجروح داشته ایم و امداد گران جمعیت هلال احمر از دیروز تا الان مشغول به امداد رسانی به افراد زلزله زده هستند و در مجموع 300 نیروی امدادگر در این مناطق فعال هستند ، همچنین نیروهای پلیس، نیروی انتظامی نیز در این زمینه همکاری می کنند.

دفتری گفت: از امروز عصر اسکان زلزله زدگانی که خانه های آنها غیر قابل سکونت شده است، آغاز می شود و مواد غذایی و مواد اولیه زیستی در اختیار آنها قرار داده می شود.

وی گفت: در روستای طالقان در استان تهران نیز تعدادی خانه تخریب شده است،  همچنین در 25 روستای الموت نیز آسیب دیدگی وجود دارد که نیروهای امدادگر هلال احمر مشغول امداد رسانی در این مناطق هستند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo