شهید آوینی


مقام معظم رهبری روز جمعه را در سراسر کشور روز عزای ملی اعلام کردند

رهبر معظم انقلاب در پیامی با محکومیت شدید هتک حرمت به اعتاب مقدسه عراق ، روز جمعه را در سراسر کشور روز عزای ملی اعلام کردند.

متن این پیام به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت غیور عراق ! امت بزرگ اسلامی !

هتک حرمت به اعتاب مقدسه با حمله  اشغالگران به مسجد سهله و به صحن امیرالمومنین علیه السلام درچند روز گذشته بار دیگر تکرار شد و در همین دو حادثه دهها نفر به دست نظامیان آمریکایی به شهادت رسیدند و دست پلید متجاوزان بیش از پیش در خون ملت مظلوم عراق فرو رفت . احساس می شود سیاست خباثت آلودی مصرانه درپی آن است که اعتاب مقدسه  نجف و کربلا را صحنه  درگیری سازد و این جایگاههای مقدس را در معرض هتک و اهانت قرار دهد . هوشیاری جوانان مومن و غیور باید  این سیاست را خنثی کند.

حاکمان آمریکا ابلهانه می پندارند که سیاست سرکوب و خشونت بی رحمانه خواهد توانست ملت عراق را رام و تسلیم آنان کند و گنج بی پایان ذخایر مادی آن کشور را به روی آنان بگشاید . این غلط فهمیدن و غلط عملکردن  ، برخاسته از همان غرور مستکبرانه ای است که سرانجام این ابرقدرت سراپا مسلح ولی فاقد عقل و درایت را به گونه ای جبران ناپذیر برزمین خواهد زد . 

آمریکائی ها باید باور کنند که تا امروز در عراق شکست خورده اند و گذشت زمان هم به زیان آنان است . تصویر خیالی آنان از عراق پس از بعث ، یعنی ملتی رام و بی دست و پا و مرعوب  بر روی زمینی سرشار از نعمت شناخته و ناشناخته ، نیز ناشی از همان غروری است که  چشم مستکبر را کم سو و تابع اوهام ابلهانه می سازد و واقعیت ها را  از آن پوشیده می دارد ، حاکمان آمریکایی بدانند که با هتک حرمت اعتاب مقدس عراق و با خشونت های وحشیانه از قبیل آنچه در ابوغریب مرتکب شدند و با کشتار مردم عراق و تعرض به نوامیس آنان و بمباران شهرها و خانه های مردم ، چنان منفور و مغضوب مردم عراقند که تا مدتهای مدید نخواهند توانست در آن کشور احساس امنیت کنند . نفرت و خشم روز افزون مسلمانان بویژه  شیعیان در دیگر کشورهای اسلامی هم کمتر از ملت عراق نیست .سیاست سرکوب آمریکا در عراق که نسخه دیگری از سیاست صهیونیستهای پلید در فلسطین است ، هیچ افق موفقیتی در پیش روی خود ندارد و هر چه خشونت و شدت عمل آنان بیشتر شود ، شکست و بر زمین خوردن آنان سخت تر و ویرانگرتر خواهد بود. امروز وظیفه ملتهای مسلمان و دول کشورهای اسلامی اعتراض به این سیاست ظالمانه و خباثت آلود است. وجای آن است که دولتهای مسلمان با تامل و ژرف نگری دریابند که مصیبت مردم عراق ، مصیبت دنیای اسلام و خطری برای امت اسلامی است. اینجانب ضمن تسلیت به حضرت بقیه الله اعظم روحی فداه روز جمعه را روز عزای ملی در سراسر کشور اعلام می کنم.

سید علی خامنه ای
ششم خرداد 1383

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo