شهید آوینی
 
آمريكا فقط زبان زور را ميفهمد

بسم الله الرحمن الرحیم

یورش وحشیانه نظامیان اشغالگر آمریكائی به مسجد سهله در كوفه و قتل عام مردم در این مسجد ، نشان داد تصور كسانی كه عقب نشینی آمریكا از كربلا را یك تاكتیك شیطنت آمیز با هدف فریب دادن نیروهای ضداشغالگر میدانستند كاملا درست بوده است.

اهانت های نظامیان اشغالگر آمریكائی به اعتاب مقدسه در كربلا و نجف ، با توجه به جوشش خشم شیعیان در سراسر جهان بویژه عراق ، ایران ، لبنان ، سوریه و كشورهای خلیج فارس و شمال عربستان ، قابل دوام نبود. آمریكائی ها در روزهای اخیر و در پی هشدارهای مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب ، یكباره با موجی از تظاهرات اعتراض آمیز مواجه شدند ، موجی كه اگر ادامه یابد ، همچون سیلی بنیان كن موجودیت اشغالگران را تهدید خواهد كرد. این واقعیت را آمریكا درك كرد و برای آنكه بیشتر در باتلاقی كه گرفتار آن شده است فرو نرود ، به یك سیاست مزورانه متوسل شد. براساس این سیاست ، اشغالگران تلاش می كنند خود را از مهلكه نجات دهند اما اهداف خود را كه نابود ساختن همه مخالفان است به شكل های دیگر و در جای دیگر دنبال می كنند. كشتار مردم در مسجد سهله كوفه بخشی از همین سیاست است .

اطلاعات موجود نشان میدهد آمریكائی ها براساس همین سیاست ، با مقتدا صدر و جیش المهدی از طریق واسطه ها به توافق رسیده اند همانطور كه نظر آیت الله سیستانی بود ، همه نیروهای مسلح از كربلا و نجف خارج شوند. آنچه طی روزهای گذشته در كربلا و نجف رخ داده براساس همین توافق است ، لكن به نظر میرسد آمریكائی ها درصدد فریب دادن نیروهای ضداشغال برآمده اند و عقب نشینی آنها از كربلا و نجف فقط یك اقدام موقت است و قصد دارند بعد از تخلیه این دو شهر از نیروهای ضداشغال ، كربلا و نجف را اشغال كنند و بقیه اهداف خود را دنبال نمایند.

كشتار مردم در مسجد سهله كه یكی از مقدس ترین مساجد كوفه می باشد ، دلیل روشنی بر همین واقعیت است . آمریكائی ها با این اقدام وحشیانه كاملا نشان داده اند كه به هیچ قراری پای بند نیستند و در هیچ زمینه ای نمیتوان به آنها اعتماد كرد. این ، بسیار طبعی است كه یك دولت مستكبر ، زورگو و غارتگر به هر وسیله ای هر چند كثیف و غیراخلاقی و ضدانسانی برای دستیابی به اهداف شوم خود متوسل شود. آنچه در طول ماه های گذشته در زندان ابوغریب و سایر زندان های عراق بر سر زندانیان عراقی آمد ، همین واقعیت را به اثبات می رساند. بدترین شكنجه ها ، ضداخلاقی ترین رفتارها ، زشت ترین برخوردها و اهانت آمیزترین توهین ها به افرادی شد كه به جرم دفاع از میهن خود و مبارزه با اشغالگران دستگیر و زندانی شدند. شگفت انگیز آنكه آمریكائی ها این رفتار ضد بشری را بخشی از اقدامات لازم برای تحقق دموكراسی در عراق قلمداد می كنند و خود را در ارتكاب چنین جنایات شرم آوری محق میدانند.

اكنون ، سئوال بسیار مهم اینست كه تبدیل كردن مسجد مقدس سهله به حمام خون و به خاك و خون كشیدن مردم بی دفاع را چگونه میتوان بخشی از اقدامات آزادیبخش و تحقق دموكراسی دانست آمریكائیها مدعی هستند این افراد از نیروهای مقتدا صدر و جیش المهدی بوده اند ، اما برای این سئوال اساسی پاسخی ندارند كه اگر چنین است پس چرا آنها كه همواره مسلح هستند ، از خود دفاع نكردند حتی اگر چنین ادعائی درست باشد ، باز هم این سئوال وجود دارد كه چرا اشغالگران برای برخورد با كسانی كه به سوی آنان تیراندازی ننموده و به آنها حمله ای نكرده بودند ، به مسجد حمله كردند و با تانك وارد خانه خدا شدند و قداست ها را شكستند

آنچه دیروز در مسجد سهله و روزها و هفته های قبل در كربلا و نجف رخ داد ، حجت را بر همه تمام كرده و این واقعیت را به اثبات رسانده است كه راهی جز برخورد قهرآمیز با آمریكا وجود ندارد. آمریكائیها قطعا با مذاكره و پیمودن راه های سیاسی از عراق خارج نخواهند شد. آنها برای چپاول به عراق آمده اند و چپاولگر هیچ زبانی جز زبان زور را نمیفهمد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo