شهید آوینی
 
 گزارش كامل از راهپیمایی نمازگزاران جمعه از دانشگاه تهران تا سفارت انگلیس 

نمازگزاران روز (جمعه) در اعتراض به عملكرد جنایتكارانه‌ی نیروهای آمریكایی و انگلیسی در عراق، از دانشگاه تهران تا سفارت انگلیس راهپیمایی كردند و در این محل شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر انگلیس سر دادند.
پس از پایان نماز جمعه‌ی امروز تعدادی از نمازگزاران در محكومیت هتك حرمت اماكن مقدسه عراق و نوامیس شیعیان عراق از درب شرقی دانشگاه تهران تا میدان فلسطین راهپیمایی كردند.
این افراد كه شعارهایی با مضمون “ای رهبر آزاده، اذن جهادم بده”، “مهدی سرت سلامت، زین همه هتك حرمت“، “رزمنده آزاده، آرپیچی ما آماده”، “حرمت بارگاه دین شكسته شد”، “ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده”، “خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست”، “مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسراییل” سر دادند.

متن قطعنامه‌ی قرائت شده در این راهپیمایی به این شرح می‌باشد:
بسمه‌تعالی
«قطعنامه‌ی راهپیمایی جمعی از نمازگزاران نماز جمعه‌ی تهران در ابراز انزجار از اشغالگران در عراق نسبت به تعرض آنان به اماكن مقدسه و هتك حرمت مسلمین در زندان ابوغریب
‌- ما راهپیمایان تداوم اشغال عراق، تعرض به مقدسات مورد احترام ، تهاجم به شهرهای نجف و كربلا، هتك حرمت گنبد مطهر حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، بمباران خیمه‌گاه و وادی‌السلام را به شدت محكوم كرده، خواستار خروج سریع اشغالگران از شهرهای نجف و كربلا و عراق می‌باشیم، بدیهی است در صورت عدم رفع اشغال، ناگزیر از دخالت و عملی كردن خواست فوق می‌باشیم. البته در این راه آماده نثار جان خویش نیز می‌باشیم كه منوط به اذن ولی امر مسلیم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.
‌‌- ما راهپیمایان، راهكار عملی در دفاع از امكان مقدسه را در تشكیل نیروهای مدافع حرمین می‌دانیم، لذا از دولت اسلامی ایران خواستار ارائه طرح آن به كنفرانس اسلامی می‌باشیم. البته در راه تحقق آن اعلام آمادگی می‌كنیم.
‌‌ - ما راهپیمایان جنایات اشغالگران را در زندان ابوغریب عراق كه با هتك نوامیس زنان مظلوم عراقی همراه بوده است را داغ ننگی بر پیشانی آمریكا می‌دانیم و آن را تخم نفرتی می‌دانیم كه جلوگیری از رشد آن تنها در محاكمه بوش متجاوز و رامسفلد جنایتكار در محاكم حقوق بشری است.
‌‌- ما طرح آمریكایی اخضر ابراهیمی برای حكومت آینده عراق را طرحی برای اشغال عراق دانسته، ضمن محكوم كردن آن خواستار برگزاری انتخابات واقعی بر اساس هر عراقی یك رأی می‌باشیم.
‌‌- ما همچنان اقدامات اشغالگران در عراق را همان سیاست مشت آهنین شارون در فلسطین اشغالی دانسته، تنها راه مقابله را مقاومت و مبارزه می‌دانیم.
‌‌- ما معتقدیم عوامل اصلی جنایات اخیر در عراق توسط مثلت بوش متجاوز، شارون اشغالگر و تونی بلر دروغگو و ستمگر اداره می‌شود. از این رو خواهان تشكیل دادگاه جنایاتكاران جنگی و محاكمه‌ی آنان به عنوان جنایتكار جنگی می‌باشیم.

در این راهپیمایی علاوه بر ایرانیان، تعدادی از افغانی‌های مقیم ایران نیز حضور داشتند.
بر روی یكی از پلاكاردهایی كه افغانی‌های مقیم ایران حمل می‌كردند، نوشته شده بود “ما هرگونه تجاوز و نقض حقوق بشر را در عراق محكوم می‌كنیم”، “ما مهاجرین افغانستان حمایت خود را از دستورات مراجع عظام تقلید اعلام می‌كنیم” در ادامه‌ی این راهپیمایی شعارهایی با این مضمون سر داده شد:
- الله اكبر، الله اكبر
- مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریكا
- سفارت انگلستان تعطیل باید گردد
- مرگ بر اسرائیل
- یا ایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا
- وای اگر خامنه‌ای حكم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد
- حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست
- رهبرا رهبرا حكم جهاد، حكم جهاد
- ما اهل كوفه نیستیم علی تنها بماند
- ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده
- مرگ بر ضد ولایت فقیه
- بوش جنایت می‌كند، شارون حمایت می‌كند
بعد از این‌كه تجمع‌كنندگان در مقابل سفارت انگلیس حضور یافتند، شروع به سر دادن شعار نموده و پرچم انگلیس را به آتش كشیدند.
تجمع‌كنندگان شعار می‌دادند: “پرچمو بیار پایین”، “نیروی انتظامی، خجالت خجالت“؛ از سوی دیگر در مقابل تجمع‌كنندگان، ستونی از نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها قرار داشتند و اجازه نمی‌دادند كه تظاهركنندگان وارد خیابان شوند، با این حال برای چند لحظه كنترل از دست نیروی انتظامی خارج شد و تجمع‌كنندگان یك طرف خیابان فردوسی را اشغال كرده و اجازه ندادند كه ماشین‌ها عبور كنند و تعدادی سنگ از سوی تجمع‌كنندگان به سوی سفارت پرتاب شد.
پرتاب سنگ‌ها به گونه‌ای بود كه باعث شد سیم‌های برق متصل به سفارت جرقه بزند و در این هنگام، نیروی انتظامی با تجمع‌كنندگان درگیر شد و كه بر اثر درگیری با پلیس ضدشورش دو تن از تجمع‌كنندگان از ناحیه‌ی سر دچار آسیب‌دیدگی شدند.
هنگامی كه یكی از سران نیروی انتظامی قصد داشت با تجمع‌كنندگان صحبت كند و آنها را دعوت به آرامش كند، تجمع‌كنندگان شعار ”مرگ بر منافق“ سردادند و گفتند: “سفیر انگلستان اخراج باید گردد، این لانه‌ی جاسوسی تعطیلی باید گردد“.
گزارش خبرنگار حماسه حاكی است، نیروی انتظامی مقداری مواد محترقه را از یكی از تجمع‌كنندگان گرفت و در این حین بود كه تجمع‌كنندگان دوباره شروع به شعار دادن كردند. آنها می‌گفتند “نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریكا”، Down with American، Down with England.
این تجمع با صلوات خاتمه یافت و با آن‌كه تجمع‌كنندگان متفرق شده بودند، با این حال حضور نیروی انتظامی در خیابان فردوسی بسیار مشهود بود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo