شهید آوینی
 
حكومت دینی شیعی كه تحت سیطره ایران باشد، به وجود نخواهد آمد.
روز پنجشنبه، جورج بوش، رییس‌جمهور آمریكا در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «الزمان» ـ چاپ لندن ـ با بیان این مطلب افزود: به نظر من، ملت عراق نمی‌خواهد، هیچ كشوری بر آن تسلط داشته باشد، بنابراین نمی‌خواهد ایرانی‌ها بر آن سیطره یابند، ملت عراق می‌خواهد هویت ویژه خود را داشته باشد.بوش در ادامه افزود: ملت عراق اعم از شیعه، سنی و كرد می‌توانند، در راستای مصالح كشور، با یكدیگر همكاری كنند.

رییس‌جمهور آمریكا در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ایران گفت: نگرانی من از این است كه ایرانی‌ها فكر می‌كنند می‌توانند تسلیحات اتمی خود را گسترش دهند. به نظر من، این فكر، اشتباه بزرگی است و كشورهای جهان، باید با ایران در تعامل باشند و در زمینه گسترش ندادن این تسلیحات، به این كشور كمك كنند.

بوش در پاسخ به پرسشی، مبنی بر اینكه برای مردم عراق چه پیامی دارد، گفت: «من از ملت عراق می‌خواهم كه خوب به حرف من گوش دهند. به من گفته شده است، عراقی‌ها نگران این هستند كه ممكن است، آمریكا از تصمیم خود برای ماندن در عراق منصرف شود، اما من همین‌جا می‌گویم، ملت عراق باید این نكته را درك كند كه من هرگز كارم را در این كشور نیمه‌كاره نخواهم گذاشت و به ملت عراق، كمك خواهم كرد تا كشورشان به كشوری آزاد و صلح‌جو تبدیل شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره رسوایی زندان ابوغریب گفت: رسوایی‌های ابوغریب، منعكس‌كننده دیدگاه و روش ایالات متحده و ملت آمریكا نیست. وی افزود: آنچه امروز در ابوغریب رخ داده است، با آنچه كه در دوران صدام حسین اتفاق افتاد، فرق دارد و ملت عراق به زودی خواهند دید، همه افرادی كه در این شكنجه‌ها دست داشته‌اند و نیز همه مقاماتی كه مطابق با سلسله مراتب، مسبب این شكنجه‌ها بوده‌اند، محاكمه خواهند شد. ملت عراق به زودی شاهد اجرای عدالت خواهند بود.

بوش در پایان در پاسخ به سؤالی درباره مقتدی صدر گفت: او به هر حال متهم به برخی جرایم است و باید محاكمه شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo