شهید آوینی
 
پیام رهبر انقلاب بمناسبت هتك حرمت عتبات عالیات توسط صدام در سیزده سال پیش
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 30/2/70 (سیزده سال پیش در چنین روزی) به مناسبت هتك حرمت عتبات عالیات توسط صدام به مسلمانان جهان پیام فرستادند كه تكرار آن حكمت انگیز است.

این روزها جهان اسلام از تعدی و حرمت شكنی كسانی نسبت به عتبات عالیات در عراق برآشفته و دردمند است كه با اشغال نظامی كشور مسلمان عراق به جانشینی دیكتاتور خونریزی به نام صدام آمده اند و اینان همان می كنند كه سیزده سال پیش دیكتاتور عراق می كرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در 30/2/70یعنی سیزده سال پیش به دنبال اهانت نیروهای بعث به عتبات عالیات پیام فرستادند كه تكرار آن حكمت انگیز است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهم العن اوّل ظالم ظلم حقّ محمّد و ال محمّد و اخر تابع له على ذلك‏
اخبار متواتر از عملكرد ارتش عراق در نجف و كربلا و اهانت آنان به ساحت مقدس اعتاب عالیه و ورود بى ‏ادبانه به صحن و سراى حرمهاى حضرت امیر مؤمنان و حضرت سیدالشّهداء و حضرت ابوالفضل (علیهم ‏السّلام) و هتك و تخریب آستان مقدس آنان - كه قبله‏ى قلوب شیعیان و محبان و آزادگان عالم است - هر روز بیش‏ از پیش پرده از این هتاكی هاى كینه ‏آلود برداشته، ابعاد جنایت عظیم آنان را آشكارتر مى‏سازد.
لعنت و غضب خداوند بر حكام بعث عراق باد كه چون اسلاف خویش، مصیبت عاشورا را بار دیگر تكرار كردند و با یورش وحشیانه به نجف و كربلا، آن كردند كه قلم از شرح آن عاجز است؛ و بر عتبات عالیات و مسلمانان مظلوم عراق و حوزه‏هاى علمیه، آن روا داشتند كه طواغیت ستمگر و خون‏آشام بنى‏امیه و بنى‏عباس هم روا نداشته بودند؛ و چنان ضایعه و جراحتى بر قلب دوستان اهل‏ بیت (علیهم ‏السّلام) وارد كردند كه سنگینى آن را با هیچ فاجعه‌ایى در این زمان نتوان قیاس كرد؛ "هیج احزان یوم الطّفوف". با این جنایاتى كه به دست مزدوران بعث عراق و با حمایت كامل امریكا و سایر شیاطین بر آستان مقدس اهل‏بیت(علیهم ‏السّلام) وارد شد، امت‏ اسلامى داغدار و عزادار است.
این‏جانب، این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس ولىّ‏اللَّه‏الاعظم‏بقیةاللَّه (ارواحنا فداه) تسلیت عرض كرده و جهت عرض ارادت به پیشگاه مقدسش و اظهار لعن و نفرت به دشمنان اسلام، روز پنجشنبه هشتم ذى ‏القعده برابر با دوم خرداد را عزاى عمومى اعلام كرده و به سوگ خواهم نشست.
امیدوارم همت و غیرت دولت و ملت مسلمان ما، كه حب اهل‏بیت پیامبر(علیهم السّلام) را با جان و دل آمیخته دارند، نگذارد كه عاملان این جنایات بزرگ، پرده‌ایى از اغفال و تزویر بر آن بكشند، و زبان سخنوران و شاعران و دست چیره‏ى هنرمندان و نویسندگان، این حقایق تلخ را كه بخشى از ماجراى فاجعه‏آمیز این روزگار و سرگذشت ملتهاى مظلوم است، بدرستى ترسیم كرده و براى همیشه در سینه‏ تاریخ ثبت نماید.
از خداوند قهار، خذلان و نابودى عاملان این جنایت را خواهانم. "و سیعلم الّذین ظلموا اىّ منقلب ینقلبون".

على حسینى خامنه ‏اى‏
5 ذى ‏القعده 1411
30 اردیبهشت 1370
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo