شهید آوینی
 
آیت الله كروبی در راهپیمایی ضد آمریكایی مردم تهران  

مهدی كروبی رئیس مجلس شورای اسلامی كشتار و جنایت را حاصل آزادی و دمكراسی آمریكایی دانست و گفت: آمریكایی ها امروز تلاش می كنند بین مسلمانان تفرقه بیاندازند ، اما این ملت هوشیار باید رهبری خود را حفظ كرده و در صف واحد قرار بگیرند .

آیت الله مهدی كروبی روز چهارشنبه در جمع صدها هزار تن از راهپیمایان تهران در اعتراض به هتك حرمت به عتبات عالیات افزود : گروهی كه امروز عراق را اشغال كرده اند جز خشونت ، كشتار و جنگ افروزی هیچ حاصلی برای مردم این كشور نداشته اند.

كروبی خاطرنشان كرد: باید به آمریكایی ها گفت كه اگر واقعا دنبال صلح هستید و آزادی ملت عراق را می خواهید چرا سالها صدام را حمایت كردید و امروز نیز این كشور را اشغال كرده اید.

وی افزود: ملت عراق ملتی كهن و دارای گروه های سیاسی ، مرجعیت و انسان های آگاه است و شما باید اجازه دهید آنها امورات خود را به دست گیرند.

كروبی تعرض به اماكن مقدس در عراق را هجمه علیه اسلام و مسلمانان دانست و خاطرنشان كرد: آمریكا به خاطر تسلط بر ذخایر منطقه و كینه و عنادی كه با اسلام مترقی و پویا دارد و برای مقابله با نهضت امام (ره) و جمهوری اسلامی و اسلام ناب دست به این گونه اقدامات می زند.

وی تاكید كرد: همه مسلمانان و كشورهای اسلامی باید بر حفظ تمامیت ارضی عراق و برگزاری انتخابات آزاد در این كشور تاكید داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در عراق وضعی به وجود آورده اند كه حكومت انتقالی كاملا بی اثر شود و در نتیجه قدرت تنها در دست خودشان باشد . ما معتقدیم در این كره خاكی هر ملتی باید سرنوشت كشور خود را به دست خود رقم زند.

كروبی خطاب به شیعیان عراق تاكید كرد: محور باید مرجعیت باشد و توجه به نظرات و گفته های مراجع یك ضرورت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: فشار، كشتار و جنایت به نتیجه نمی رسد اما تفرقه می تواند صفوف مسلمانان را از هم بپاشد.

وی تاكید كرد: این طبیعی است كه وقتی كشوری اشغال می شود مقاومت و درگیری شكل می گیرد و تنها راه حل آن عقب نشینی اشغالگران است. هیچ كس اشغال را نمی پذیرد و هیچ ملتی اجازه نمی دهد كشور و حیثیت او مورد تجاوز قرار گیرد.

كروبی گفت: ملت ایران از دولت آمریكا و انگلیس و دولت هایی كه با طناب آمریكا به چاه افتاده اند می خواهد عراق را ترك كنند و تبعیت از شیطان بزرگ را ادامه ندهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: مردم آمریكا باید به دولت این کشور فشار بیاورند تا از اشغالگری و سیاست های استكباری دست بردارد.

وی تاكید كرد: آمریكا می گوید قصد برقراری دمكراسی درعراق دارد ، ما نیز می گوییم رای مردم ، پس بگذارید انتخاباتی برگزار شود كه مبنای آن هر فرد یك رای باشد.

كروبی تاكید كرد: ماموران دولت بوش جنایتی مرتكب شده اند كه تا ابد لكه ننگ آن برای آمریكایی ها باقی خواهد ماند زیرا حرم امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) برای یك و نیم میلیارد مسلمان مقدس است.

وی با تاكید بر اینكه این جنایت برای ارادتمندان اهل بیت خیلی گران است، گفت: وجب به وجب كربلا برای شیعه قابل احترام و تقدس است و با هر تحلیلی این اقدام ابلهانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: مراجع قم و نجف بارها هشدار داده اند كه این سیاست به جایی نمی رسد و ادامه آن تنها مشكل را پیچیده تر خواهد كرد و بر نفرت از آمریكا خواهد افزود .

وی خطاب به دولتمردان آمریكا گفت: كاری نكنید علما نظر بدهند كه در آن صورت است كه شما در عراق ضرر خواهید كرد .
كروبی ادامه داد: قدرت های بزرگ از صدام و حزب بعث حمایت می كردند و در دورانی كه كشورهای اسلامی به وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه اعراب در مقابل صهیونیست ها صف كشی كرده بودند همیشه حزب بعث مخالف این مبارزات بود و به این مقاومت ها ضربه می زد .

کروبی افزود: دوران سی ساله حكومت صدام از دوران های سیاه تاریخ است و حكومت صدام حكومتی كم نظیر از نظر جنایت و خیانت است. در این مدت از جنگ افروزی علیه ایران ، حمله به كویت ، سركوب نیروهای داخلی ، بمباران شیمیایی و هر جنایت دیگری دریغ نكرد .

وی تاكید كرد: در هر مرحله كه مردم عراق به سمت پیروزی و نجات رفتند، حمایت های بیگانه باعث شد حكومت عراق خشونت را علیه مردم تشدید كند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: دنیای بی شرم استكبار و كسانی كه شعار دمكراسی و حقوق بشر سر می دهند و به بهانه های واهی در امور داخلی كشورها دخالت می كنند، نه تنها سكوت كردند بلكه صدام را مورد حمایت قرار دادند تا این ر‍ژیم ستمكار هر جنایتی كه می خواهد بكند.

وی تاكید كرد: تا امروز از این رژیم استفاده كردند و هنگامی كه ماموریت پایان یافت بهانه گیری ها را علیه او آغاز كردند كه این اقدامات همزمان با صلح تحمیلی در منطقه و پایمال كردن حقوق فلسطینیان و به اوج رسیدن انتفاضه ملت مظلوم فلسطین بود ، ماجرای عراق مطرح شد تا شارون بتواند به جنایت های خود ادامه دهد تا از این طریق هم نهضت فلسطین سركوب شده و هم چهره مسلمانان مخدوش شود.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo