شهید آوینی
 
هجوم هم‌جنس‌بازان آمریكا برای ثبت ازدواج

با قانونی ‌شدن ازدواج همجنس‌بازان در ایالت ماساچوست آمریكا، ثبت رسمی این ازدواج‌ها از امروز صبح در این ایالت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، همجنس‌بازان متقاضی ازدواج، از امروز مراجعه خود را به دفاتر ثبت ازدواج برای دریافت فرم مربوطه آغاز كردند و به این ترتیب با آغاز این حركت در ایالت ماساچوست، آمریكا نیز به یكی از چهار كشوری پیوست كه به این اقدام مخالف طبیعت، عرف و مذهب جنبه قانونی داده‌اند.

گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» حاكی است كه از نیمه شب گذشته و قبل از فرارسیدن زمان اداری ثبت ازدواج همجنس‌بازان، گروه كثیری از این زوج‌های غیرمتعارف در اطراف محلی كه تشریفات رسمی این ازدواج‌ها انجام می‌شد، گرد آمده ‌بودند.

از سوی دیگر مخالفان این اقدام نیز با حمل پلاكارد‌هایی مخالفت خود را با این تصمیم مقامات ایالت ماساچوست نشان دادند و اعلام داشتند تا لغو این قانون دست از اعتراضات خود بر نخواهند داشت.

این در حالی است كه جورج بوش پیشتر و بویژه در دوران نامزدی برای احراز مقام ریاست‌جمهوری، به مردم آمریكا گفته بود كه از مخالفان سرسخت با رسمیت ازدواج همجنس‌بازان است.

آغازگر این حركت، مصوبه دادگاه عالی ایالت ماساچوست در ماه نوامبر گذشته بود. اقدامی كه خشم بسیاری از محافل مذهبی و فرهنگی را در این ایالت و سایر نقاط آمریكا برانگیخت.

هلند، بلژیك و سه ایالت در كانادا تنها نقاطی در دنیا هستند كه تاكنون ازدواج همجنس‌بازان در آنها به رسمیت شناخته شده است. گفتنی است، جان كری از موافقان ثبت ازدواج هم‌جنس‌بازان در آمریكاست.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo