شهید آوینی



پیکر روحانی ایرانی ربوده شده در «گویان» پیدا شد
پیكر مدیر ایرانی كالج بین‌المللی مطالعات اسلامی كه یك ماه پیش در كشور گویان آمریكاى جنوبی ربوده شده بود، پیدا شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: محمدحسن ابراهیمی، بیش از دو سال مدیر كالج بین‌المللی مطالعات عالیه اسلامی و امام جمعه شیعیان ترینیداد یكی از جزایر گویان بود. این روحانی حدود 35 روز پیش، بعد از نماز جمعه و در حالی كه در مسیر دانشگاه در حال حركت بود، ربوده شد. پیكر محمدحسن ابراهیمی، 30 ساله در فاصله 46 كیلومترى جنوب غربی جورج تاون در حالی كه از ناحیه سر هدف دو گلوله قرار گرفته است، پیدا شد.

پلیس گویان با انتشار بیانیه‌اى اعلام كرد: پیكر این ایرانی در حالی پیدا شد كه از ناحیه صورت بر روى زمین قرار داشت و دهان و پاها و دستهایش (از پشت) را بسته بودند. پلیس گویان در بیانیه خود افزود: هیچ‌كس در ارتباط با این جنایت تاكنون دستگیر نشده است ولی تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دكتر عبدالعلی ابراهیمی، برادر محمد حسن ابراهیمی، روحانی ربوده شده‌ ایرانی در گویان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به دنبال بارندگی روز گذشته (چهارشنبه) در گویان با كنار رفتن و شسته شدن خاك‌ها در كنار اتوبانی واقع در نزدیك مركز این كشور، جنازه‌ ایشان در حالیكه دو تیر به سرش شلیك شده بود، توسط پلیس این كشور كشف شد.

وی ادامه داد: چون خانواده‌ ایشان در جستجوی او بودند و تاكنون چندین جسد را دیده بودند، این بار با مشاهده‌ این جسد اعلام كردند كه جسد پیدا شده متعلق به ایشان است و هویتش كاملا مشخص است؛ چرا كه به نظر می‌رسد بین 10 روز تا دو هفته‌ پیش دفن شده باشد.

وی با اعلام اینكه هنوز هیچ كس مسؤولیت این كار را به عهده نگرفته، ادامه داد: با توجه به نفوذی كه ایشان داشتند و توانستند در گرایش افراد آنجا به مذهب شیعه تاثیر بگذارند، هم‌نین از آنجا كه در آخرین خطبه‌ نمازجمعه، ایشان در وصف امام جعفر صادق (ع) و شیعه سخنرانی كردند، احتمال می‌رود گروه‌های دین‌ستیز و شیعه‌ستیز مثل وهابیون، سیا و یا موساد عاملین این جنایت باشند.

ابراهیمی خاطر نشان كرد: تیم اعزامی ایران كه برای جستجوی ایشان رفته بودند، هنوز در گویان حضور دارند و به ایران برنگشته‌اند. همچنین پیكر ایشان برای دفن به ایران انتقال داده می‌شود و طبق اطلاعات موجود حداقل یك هفته طول می‌كشد تا پیكر ایشان به ایران منتقل شود

 

بیانیه‌ی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت شهادت محمد حسن ابراهیمی در گویان

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با صدور بیانیه‌ای ترور ناجوانمردانه‌ی محمد حسن ابراهیمی، مبلغ دینی از سوی سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه در كشور گویان را به شدت محكوم و از سازمان‌های حقوق بشر و وجدان‌های آگاه و دولت آن كشور خواست تا هر چه زودتر نسبت به شناسایی، دستگیری و مجازات عاملان این جنایت اقدام نمایند. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این بیانیه آمده است: بار دیگر دست ناپاك صهیونیسم بین‌الملل مروج تروریسم دولتی در جهان، از طریق عوامل پنهان خود در كشور گویان خون مبلغی فرهیخته و عالمی اندیشمند درد آشنای مسلمانان و معلم مدارس دینی را ناجوانمردانه ریخته و صفحه‌ی ننگین دیگری را در تاریخ خود ورق زد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت این روحانی فرهیخته به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، خانواده‌ی آن شهید و امت اسلامی تاكید می‌كند كه اینگونه ترورها كه با هدف خدشه‌دار نمودن وحدت امت اسلامی صورت می‌گیرد، هرگز به اهداف شوم خود نائل نشده و چنین جنایاتی جز به تثبیت حقانیت اندیشه اصیل اسلامی و بطلان اندیشه‌های تروریستی صهیونیسم و اذناب آن منجر نخواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo