شهید آوینی


 

برای طرح راهیان نور باید سرمایه‌گذاری ملی انجام شود

سردار رحیم صفوی گفت: وقتی 2 میلیون نفر از طرح ملی راهیان نور استقبال می‌كنند، باید برای آن سرمایه‌گذاری ملی انجام شود.

رحیم صفوی با اشاره به تاثیر دفاع مقدس در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران، دفاع هشت ساله و اشغال نظامی عراق سه حادثه‌ای است كه خاورمیانه و بلكه جهان را تحت تاثیر قرار داده است و البته بین این سه حادثه رابطه‌ای است.
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران خشم استكبار جهانی و مردم درجه اول آمریكا را برانگیخت و به قصد انتقام‌گیری از امام و ملت، رژیم بعثی را به جان ما انداختند.
رحیم صفوی با بیان اینكه در جنگ علیه ایران هر دو قدرت جهانی در زمان جنگ سرد یعنی آمریكا و شوروی و حتی كشورهای خلیج فارس به صدام كمك كردند، افزود: اما با تمام اینها ملت ما به رهبری امام سرزمین خود را پس گرفت و برای اینكه دیگر كسی به فكر تجاوز به ایران نیفتد، دشمن را در خاك خودش تعقیب كرد.
وی با یادآوری اینكه صدام نیرو و قوای سه ملت مسلمان ایران، عراق و كویت را به پای قدرت خواهی خود و منافع آمریكا ریخت به سرانجام تاریك صدام اشاره كرد و گفت: آمریكایی‌ها صدام را وقتی كه تاریخ مصرف او تمام شد به راحتی حذف كردند.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه آمریكایی‌ها تمام قوانین ضد جنگ را زیر پا گذاشته‌اند و بیش از یكسال است كه مردم عراق را بدون هیچ توجیهی به كشتن می‌دهند، افزود: آمریكا به بهانه آوردن دموكراسی و پیشرفت به عراق آمده است اما آنچه تاكنون بدنبال كشتار است.
وی به اهداف آمریكا از اشغال عراق اشاره كرد و گفت: كاهش فشار موجود بر رژیم صهونیستی و تسلط بر سرزمین‌های اسلامی و مخصوصاً ایران كه اسلام سیاسی ناب محمدی و ضد آمریكایی و ضد صهیونیستی را به عنوان آرمان خود در نظر دارد از اهداف آمریكا در تجاوز به عراق است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حتمی بودن شكست آمریكایی‌ها در عراق تصریح كرد: آمریكایی‌ها شكستی مفتضحانه‌تر از شكست ویتنام را خواهند دید و اگر مقاومت مردم عراق به سمت رهبری مراجع و علمای عراق سامان گیرد، جایی برای آمریكایی‌ها نخواهد بود.
رحیم صفوی با اشاره به نقش كاروان‌های راهیان نور در ثبت و نشر فرهنگ دفاع مقدس گفت: بخش‌ها و حوزه‌های مختلف موظفند تا حداقل 10 درصد از درآمد سازندگی را صرف طرح راهیان نور نمایند.
وی افزود: همچنین با تقسیم كار معقول و منطقی بین رده‌های مختلف اعم از ستادی و اجرایی و ضمن تلاش هماهنگی‌های لازم در جهت توسعه این طرح تلاش نمایند.
رحیم صفوی طرح راهیان نور را عملیاتی فرهنگی خواند و گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌تواند در این كار ملی سهم و نقش داشته باشند.
وی افزود: وزارت ارشاد می‌تواند بخشی از فعالیتهای خود را در جهت یاری این طرح سامان دهد و وزارت راه و ترابری می‌تواند حداقل در تیغ زدن و صاف كردن راههای منتهی به مناطق عملیاتی نقش خود را ایفا نماید.
فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خود من آمادگی دارم كه برای اجرای این عملیات فرهنگی با وزاری دولت مذاكره كنم.
وی گفت: وقتی 2 میلیون نفر از طرح ملی راهیان نور استقبال می‌كنند، باید برای آن سرمایه‌گذاری ملی انجام شود.

در پایان این همایش از دست‌اندركاران راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهدای لوح تجلیل شد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo