شهید آوینی


 

 شارون: ایران اصلی ترین تهدید موجود است

«آریل شارون» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ایران یك تهدید و یا شاید اصلیترین تهدید موجود باشد. که با به رسمیت شناختن حق اسراییل و اهمیت توانایی اسراییل برای دفاع از خود، این مسائل به وضوح درك میشود.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بیت‌المقدس، شارون این اظهارات را روز جمعه در مصاحبه با كانال یك تلویزیون اسراییل و دو روز پس از آزادی «مردخای وانونو»، تكنیسین هسته‌ای این رژیم بیان كرد كه به دلیل افشای جزئیات برنامه‌ هسته‌ای اسراییل به 18 سال زندان محكوم شده بود.
شارون گفت: «آمریكا میداند كه موجودیت اسراییل هنوز در خطر است و اسراییل به یك بازدارنده معتبر در برابر ایران و دیگر كشورهای متخاصم نیاز دارد.»
این در حالی است كه رژیم صهیونیستی از زمان خرید یك رآكتور هسته‌ای از فرانسه در دهه 1960، سیاست ابهام را در پیش گرفته و در اختیار داشتن سلاحهای هسته‌ای را تایید یا تكذیب نكرده است اما كارشناسان، بر اساس اظهارات وانونو در سال 1986 در گفت‌وگو با هفته‌نامه انگلیسی ساندی تایمز،‌ اینگونه نتیجه‌گیری كردند كه اسراییل ششمین زرادخانه بزرگ هسته‌ای را در جهان داراست.
این در حالی است كه مقامات ارتش رژیم صهیونیستی تاكید دارند كه هرگونه اشاره به مساله توان هسته‌ای این رژیم از سوی روزنامه‌نگاران اسراییلی، مبتنی برگزارشهای رسانه‌های خارجی است.
شارون نیز با استفاده از این فرمول در مصاحبه روز جمعه خود گفت: «اگر شما مطبوعات خارجی را بخوانید، میبینید كه آنها در مورد ابزارهای دفاعی پیچیده‌ای صحبت میكنند كه اسراییل به آنها نیاز دارد.»

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo