شهید آوینی

 

برنامه همایش جهانی حکمت مطهر اعلام شد   ‎
 دکتر سید حسن حسینی دبیر همایش جهانی حکمت مطهر  فعالیتها و برنامه های هیات برگزاری این همایش را اعلام کرد .

وی درباره میهمانان خارجی گفت : برخی از میهمانان خارجی این همایش که نزدیک به 80 نفر هستند وارد تهران شده و بقیه افراد نیز ظرف روزهای باقی مانده به شروع همایش  وارد ایران خواهند شد .

دکتر حسینی افزود : 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شده است . از میان این مقالات ، 30 مقاله برگزیده شده است که در طول برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه می شود . خلاصه مقالات ارائه شده  به سه زبان فارسی، عربی، و انگلیسی تهیه شده و در اختیار حاضرین قرار خواهد گرفت . متن کامل مقالات نیز به صورت کتاب منتشر می شود .

وی درباره برنامه های این همایش گفت : مراسم افتتاحیه همایش ساعت 30/8 صبح روز 6 اردیبهشت با سخنرانی یکی از مقامات عالی رتبه کشور و قرائت پیام مقام معظم رهبری آغاز به کار می کند. سپس اولین نشست از نشستهای 12 گانه  این همایش با نام «تفکر خلاق» (تاملی در ابعادی چند از تفکر خلاق و نوین استاد مطهری)  برگزار می شود .  نشست دوم روز اول نیز عصر روز یکشنبه 6/2/82  با عنوان  " دین ، آزادی و آزاد اندیشی دینی" برگزار می شود .

دکتر حسینی در ادامه ، برنامه  روزهای دیگر همایش را چنین اعلام کرد : دوشنبه  7/2/83 پنج  نشست با عناوین : " نوآوری های فلسفی استاد مطهری " ، " دین، زن و حقوق زنان " ، " شخصیت شناسی استاد مطهری"، " دین، آزادی اندیشه و احیاء تفکر دینی"، و " گفت وگوی میان ادیان ، راهی به سوی تجدید فکر دینی" برگزار می شود . روز سه شنبه 8/2/83 نیز پنج نشست تحت عنوان : " مطهری و مطالعات تطبیقی"، " علم جدید، دین واخلاق" ، " اندیشه های کلامی و دینی استاد مطهری"، "  دین، حقوق بشر، و اندیشه های سیاسی و اجتماعی مطهری" ، و " دین و تکثرگرایی دینی" برگزار می شود .  
 
 دکتر حسینی  افزود : در کنار همایش جهانی حکمت مطهر ، سه برنامه دیگر( جشنواره دانشجویی، احیاء تفکر دینی، و سمینار بررسی اندیشه های مطهری ) در دانشگاه تهران، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، و قم  برگزار می شود .

وی درباره جایزه ملی حکمت مطهر گفت : قرار بود جایزه ای تحت عنوان جایزه ملی حکمت مطهر به بهترین رساله، بهترین کتاب، و بهترین مقاله اهدا شود ، اما در حال حاضر قرار شده است به 10 اثر برگزیده در سه بخش یاد شده جایزه حکمت مطهر اهدا شود .

دکتر حسینی در پایان،  بیشترین مقالات ارائه شده به دبیرخانه را از کشور آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه، هند، سوریه، چین معرفی کرده گفت : مهیمانان خارجی - به جز تعداد اندکی -  همگی  مطابق روال همایشهای جهانی با هزینه شخصی خود شرکت می کنند .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo