شهید آوینی

 

  سالروز ولادت سردار رشید سپاه اسلام حاج عباس کریمی

سالروز ولادت سردار رشید سپاه اسلام حاج عباس کریمی فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله در عملیات بدر است .

 حاج عباس کریمی در سال 1334 در روستای « قهرود » از توابع کاشان متولد شد . تحصیلات ابتدائی را در زادگاهش به پایان رساند وبرای ادامه تحصیل راهی تهران شد . تا سال سوم دبیرستان در تهران ماند سپس به کاشان رفت و از هنرستان نساجی دیپلم گرفت .

کریمی بعد از اخذ دیپلم به سربازی رفت  . پس از گذراندن دوره آموزش در پادگان عباس آباد در رکن 2 ارتش مشغول به کار شد. او با شروع انقلاب اسلامی ، پا به عرصه مبارزاتی علیه رژیم پهلوی گذاشت  واز آنجا که  در رکن 2 ارتش بود وکسی به او شک نمی کرد در مواقع لازم اعلامیه حضرت امام را در پادگان پخش می کرد . 

عباس در پادگان با رعایت هوشمندی و احتیاط به روشنگری سربازان می پرداخت تا اینکه یک بار در حال نصب اعلامیه حضرت  امام در پادگان دستگیرو مدتها زندانی شد . ولی پس از آزادی مصمم تر از گذشته فعالیت خود را ادامه داد.

کریمی در پی فرمان امام مبنی بر فرار سربازان از پادگان ها از پادگان گریخت ودر بیرون به صف مبارزان پیوست . او هنگام ورود امام در کمیته استقبال از حضرت امام ، حفاظت از ایشان را بر عهده داشت . 

حاج عباس کریمی با  پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل و راه اندازی سپاه کاشان پیشقدم شد.او اوایل سال 1358 به عضویت سپاه کاشان در آمد و در واحد اطلاعات  - عملیات به فعالیت پرداخت .

پس از تحرکات ضد انقلاب در کردستان حاج عباس تقاضای اعزام  به این استان را می کند ولی با اعزامش موافقت نمی شود . از این رو استعفا داده و داوطلبانه راهی کردستان می شود . او به پیرانشهر رفته و در اطلاعات سپاه این شهر به خدمت می پردازد  و بعداز مدتی نیز مسئول اطلاعات - عملیا ت سپاه پیرانشهر می شود.

حاج عباس کریمی پس از  شکل گیری تیپ 27 حضرت رسول همراه حاج احمد متوسلیان از کردستان راهی جنوب شده  ومسئولیت اطلاعات - عملیات این تیپ را برعهده می گیرد .او در عملیات فتح المبین فعالانه شرکت جست بطوری که از ناحیه پا مجروح وبرای مداوا به پشت جبهه اعزام شد.

کریمی در خرداد 1361 برای حمایت از مردم لبنان به سوریه و لبنان رفت . پس از بازگشت ازدواج کرد آنگاه برای شرکت در عملیات مسلم بن عقیل به  جبهه رفت . در عملیات والفجر مقدماتی مسئول اطلاعات عملیات سپاه 11 قدیروسپس مسئول تیپ سوم سلمان از لشگر 27 شد .او تا پایان عملیات خیبر در این مسئولیت بود تااینکه با شهادت حاج ابراهیم همت به فرماندهی لشگر 27 حضرت رسول منصوب شد وتا لحظه شهادت به خدمات ارزنده خود در فرماندهی لشگر ادامه داد.

حاج عباس کریمی سرانجام در 24 اسفند 1363در حالی که آخرین دستورابلاغی از سوی قرار گاه را در عملیات بدر و منطقه شرق دجله اجرا می کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به شهادت  رسید . روحش شاد و یادش گرامی وراهش پر رهروباد.

 

داخل یک چاله تانک همه فرماندهان گردانهای ابوذر، انصار، مالک، میثم و ... حتی فرمانده لشکر حاج عباس کریمی جمع اند، همگی در اضطرابی سخت به سر میبرند.
هر طور شده باید جلوی پیشروی زرهی دشمن را بگیرند و سر پل آزاد شده در شرق رود دجله را حفظ کنند. به چهره حاج عباس دقیق می شوم، سیمای سردار لشکرمان بسیار باشکوه ولی در هم ریخته است. با صورتی که گویی یک شبه دست بی رحم جنگ صدها خط ریز و درشت بروی آن چین انداخته است لحظه ای به دشت مقابل دژ و شهرک الهاله خیره شده . شاید در این فکر است چطور می شود از آن همه موانع باز دارنده و کیلومترها آب گذشت و با دشمنی تا دندان مسلح جنگید.
اینها البته افکار و اوهام من است. حاج عباس اصلا در این عوالم نیست به بچه ها دستور مقاومت می دهد و خودش مثل یک نیروی عادی به هر طرف می جهد، شلیک میکند، مهمات می آورد، به بچه ها کمک می رساند و از آنها مراقبت می کند.
محیط خون گرفته اطراف ما تا خط افق مشتعل است. زمین را فرشی از جنازه و مجروح پوشانده استاز همه طرف دارند بر سر ما آتش می ریزند. سنگ های عظیم از صدای انفجار ها بی وقفه در لرزشند.
اما حاج عباس پوتین هایش را بر زمین می فشارد. تانک های دشمن جلوتر و جلوتر می آیند. فرماندهای گردان ها او را با هیجان بغل می زنند و برای دزدیدن اش از دهان گرسنه صدها قبضه کالیبر، توپ و خمپاره دشمن به زمین می اندازند ولی او همچون فنر از جا می جهد و مثل شیر می غرد و برسر بچه ها نهیب میزند:«دفاع کنید... دفاع کنید»
دلمان را داده ایم به خدا و خوشیم که حاج عباس بالای سر ماست.

نقل از کتاب غربت هور به قلم گل علی بابایی

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo