شهید آوینی

 

دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه افسری امام علی (ع)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور سرزده در كلاس‌های درس دانشكده‌های فنی مهندسی ـ علوم پایه و علوم انسانی با دانشجویان و استادان در مورد برنامه‌های درسی و كیفیت و كمیت فعالیت‌های آموزشی دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت‌وگو كردند.
در ادامه این بازدید كه بدون تشریفات معمول نظامی انجام شد، رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)، هدف از دیدار صمیمانه با دانشجویان و افسران جوان این دانشگاه را تكریم ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كردند و افزودند: ارتش و دیگر نیروهای مسلح، چشم امید، بازوی مقتدر و مغز متفكر ملت در هنگامه‌های تهدید و خطر هستند و به این مساله افتخار می‌كنند.

ایشان در تبیین علل سرافرازی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر ارتش‌های جهان، به ارتباط محبت‌آمیز مردم و ارتش، وجود نظام سیاسی طرفدار عدل و آزادی در ایران و برخورداری كشور از ارزش‌های انسانی و میراث فاخر فرهنگی اشاره كردند و افزودند: خدمت در چنین كشوری و به چنین مردمی حقیقتا مایه سربلندی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت صمیمانه‌ی ملت از ارتش خاطرنشان كردند: برخی ارتش‌های جهان یا در برابر ملت خود، صف‌آرایی كرده‌اند و یا همچون ارتش آمریكا برای سركوب دیگر ملت‌ها و پر كردن جیب كمپانی‌های نفتی به كار می‌روند اما ارتش جمهوری اسلامی ایران، تنها برای دفاع دلاورانه از مرزهای ایران اسلامی و استقلال كشور به كار گرفته می‌شود و این واقعیت از علل سرافرازی و افتخار ارتش است.

ایشان با اشاره به جهان آشفته كنونی، حمله‌ی آمریكا به عراق و افغانستان را مشابه سیاست‌ها و اقدامات استعمارگران قرن 19 در «اشغال كشورها، سركوب و تحقیر ملت‌ها و چپاول منابع و منافع مردم كشورهای مختلف» دانستند و افزودند: در چنین جهانی كه سلطه‌گران، همه ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارند جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی مقتدر با مطرح كردن حرفی نو، پرچم ارزش‌های معنوی و انسانی را برافراشته است و بر عهده داشتن مسوولیت دفاع از چنین كشوری، به راستی مایه مباهات است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مخالفت بی‌وفقه و هیاهوی مستمر سلطه‌گران را برای مقابله با «فكر و حرف تازه‌ی نظام اسلامی»‌ یادآور شدند و خاطرنشان كردند: با وجود همه مانع‌تراشی‌های زورگویان جهانی، جمهوری اسلامی ایران، در تمامی 25 سال اخیر، با تكیه بر همت و ایمان و قدرت خویش، همواره به پیش رفته است.

رهبر معظم انقلاب، پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه‌های علمی از جمله فناوری هسته‌ای را، موجب نگرانی عمیق مستكبران برشمردند و افزودند: آنهایی كه در این زمینه جنجال می‌كنند به خوبی می‌دانند كه ما به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم و آن‌چه آنها را واقعا نگران كرده توانایی فناوری و علمی ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از بازدید امروز خود از كلاس‌های درس دانشكده‌های دانشگاه افسری امام علی (ع) افزودند: شوق درس خواندن و پیشرفت علمی در میان نظامیان جوان كاملا مشهود است و ما امیدواریم با اراده و همت این جوانان برومند، ارتش جمهوری اسلامی ایران، به اوج قدرت بازدارندگی و اعتلای حقیقی در ماموریت شرافتمندانه‌ی «دفاع از میهن، ملت، نظام اسلامی و اسلام عزیز»‌ دست یابد.

در این دیدار نماز ظهر و عصر نیز به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo