شهید آوینی

هنرمندان، مدافعان حریم آزادی و مقاومت

چه بسیارند هنرمندان و تاثیرگذارانی که با خلق یک اثر موسیقیایی، یک اثر هنری برجسته، یک فیلم سینمایی، یک عکس ماندگار، یک تئا‌تر ارزشمند و یا با نوشتن یک اثر ادبی فاخر مسیری را در تاریخ رقم زده‌اند که هیچ‌گاه از اذهان زدوده نشده و مانا شده‌اند.

95/02/13

 سید مجتبی نوریان، مدیر روابط عمومی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در یادداشتی برای این رویداد فرهنگی، هنری، نوشت: بدون تردید یکی از مواهب الهی به انسان، نعمت آزادی و حُریت است. نعمتی که برای بشر بسیار حیاتی است و بی‌شک لازمه حیات طیبه است. از آنجا که غایت زندگی بشر به سوی تعالی و کمال انسانی مترتب گشته است عوامل بسیاری هستند که به عنوان کاتالیزور و شتاب دهنده بر این امر تاثیر می‌گذارند. در این میان هنرمندان به واسطه روح پاک و آزادشان و نیز به دلیل نقش پراهمیت و راهنما بودن آنان در جامعه همواره و در برهه‌های حساس تاریخی در قامت و هیئت یک رهبر نقش خود را ایفا کرده‌اند. چه بسیارند هنرمندان و تاثیرگذارانی که با خلق یک اثر موسیقیایی، یک اثر هنری برجسته، یک فیلم سینمایی، یک عکس ماندگار، یک تئا‌تر ارزشمند و یا با نوشتن یک اثر ادبی فاخر مسیری را در تاریخ رقم زده‌اند که هیچ‌گاه از اذهان زدوده نشده و مانا شده‌اند.

در سالیان اخیر و با پیدایش مثلث شوم زر و زوز و تزویر دولت‌های عمدتا آمریکایی و اسرائیلی و فعالیت‌های تروریستی گروهک‌های ضد بشری نظیر طالبان و داعش و حمایت عربستان سعودی و برخی دول عربی از گروههای تکفیری در سراسر جهان و به نام نامی دین مبین اسلام، هنرمندان وظیفه‌ای خطیر دارند.

مقاومت امروزه یعنی پرده برداری از جریان فاسد عبری – عربی– غربی بر ضد مظلومان بحرین، یمن، فلسطین، افغانستان، عراق و سوریه. مقاومت در عصر حاضر یعنی رساندن فریاد شیخ نمر باقر النمر به زبان هنر و رسانه، مقاومت در عصر کنونی یعنی استقامت، پایداری و صبر در برابر شدائد شیخ مظلوم نیجریه‌ای شیخ زکزاکی، امروزه مقاومت یعنی روشن ساختن حقایق پشت پرده اسرائیل، آمریکا، انگلیس و اخیرا عربستان سعودی، مقاومت امروزه فضایی به وسعت آزادگی وحریت انسان و بشر دارد، مقاومت امروزه فقط دفاع از مرزهای آبی وخاکی نیست. امروزه مقاومت مفهومی گسترده‌تر و ناب‌تر دارد و آن هم دفاع از حریم اعتقادی بشر است.

چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت، امروزه در شرایطی برگزار می‌گردد که جهان پیرامون ما دستخوش تحولات روزانه و جنایات مختلف در سراسر گیتی است.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره مهم بین المللی در سه دوره قبلی آن توانسته‌اند به خوبی نسبت خود را با آزادگی و مفهوم رفیع حریت مشخص سازند و فارغ از هر نوع رنگ و‌نژاد و دین و ملیت تنها به واسطه حس فطری و آزادیخواهی انسان و نوع بشر، با ودیعه‌ای الهی به نام هنر که خداوند در وجودشان متجلی ساخته است زشتی‌ها و بدی‌های ستمگران و زورگویان را بر ملا سازند.

امروزه و در کنار مدافعان حرم که عاشقانه وظیفه دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) را بر عهده دارند، در پشت سنگر و در پشت خط مقدم نیز وظیفه تمام آزادیخواهان و روشنفکران نویسندگان و هنرمندان این است که حسب وظیفه بتوانند به هر نوعی نسبت خود را با مفهوم و مقوله آزادگی تعریف کنند تا با ایمان راسخ و پایداری مومنانه با از بین بردن پایه‌های فکری و اعتقادی نظام سلطه، زمینه ظهور و بروز حکومت عدل جهانی موعود منتظر (عج) را فراهم سازند.

منبع:بسیج پرس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo