شهید آوینی
       

ماجرای بازجویی مسعود رجوی در دانشگاه تهران

حمید داودآبادی گفت: من هیچگاه آن زمان را فراموش نمی‌کنم که در بهمن‌ماه وقتی ما را در سرویس بهداشتی دانشگاه تهران بازداشت کردند و مسعود رجوی آمد و دوستان ما را بازجویی می‌کرد و بچه‌ها را سیلی می‌زد و آن را می‌نویسم تا دیگران بدانند چطور عده‌ای بدون حق ماموریت فقط به عشق امام ایستاده‌اند.

93/11/16

عصر دیروز جمعه 15 اسفند 1393، مراسم رونمایی از کتاب «چادر وحدت» اثر جدید حمید داودآبادی در سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حضور حبیب احمدزاده، مصطفی جمشیدی، محمدرضا امینی، محمدعلی اودینی و خانواده شهیدان کاظم‌زاده، میرزاپور و قرائی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم محمدرضا امینی نویسنده جوان در سخنانی گفت: نقطه برجسته این کتاب آن است که قالب سیاست را شکسته است و تعلقی به حزب و جناحی خاص نداشته است و مقولات سیاسی را از نظر یک فرد عادی نگاشته است.

وی افزود: نتیجه نگارش به کسانی که به گروه‌های سیاسی متصل بوده‌اند حذف رهبر انقلاب مردم و فرهنگ از کتاب‌های تاریخی بوده است در حالی که بیشترین انرژی امام و مردم به قضیه جنگ معطوف بوده است.

محمدرضا گودینی نویسنده نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: این کتاب در تاریخ شفاهی ما ماندگار خواهد ماند چون هیچ کدام از گروه‌های سیاسی و سربازان آن را ننوشته و هیچ آلودگی در آن وجود ندارد. نسل‌های بعدی وقتی به این کتاب رجوع می‌کنند قطعا از نکات آن استفاده‌های بسیاری خواهند برد چرا که این کتاب توسط کسانی که در عرصه سیاست پوست انداخته‌اند نوشته نشده است و هیچگاه تلاش نکرده که شخصیت و جریانی را تطهیر کرده باشد. اینکه هیچگونه شیله پیله‌ای نداشته و دچار شعارزدگی نشده است.

در بخش دیگری از این برنامه برادر شهید بیوک میرزاپور به بخشی از خاطرات آن شهید بزرگوار پرداخت.

مصطفی جمشیدی نویسنده و رمان‌نویس نیز در ادامه این نشست گفت: آقای داودآبادی در این کتاب مسامحه نکرده ودروغ نگفته است اگر مجاهدت‌های افرادی چون داودآبادی نبود قطعا ما دچار مشکلات فراوانی می‌شدیم. من در مقابل این سونامی معنویت‌زدایی هشدار می‌دهم که اگر به کارهای اینچنینی توجه نکنیم به از دست دادن معنویت‌ها دچار می‌شویم.

اکبری مدیر نشر یا زهرا(س) نیز با اشاره به این کتاب و ویژگی‌های آن گفت: یک کتاب خوب دیگر نیز از آقای داودآبادی تا 10 روز آینده منتشر خواهد شد.

حمید داودآبادی با یادی از شهدایی که در این کتاب به آن اشاره شده است، گفت: بسیاری از افراد از من سوال می‌کنند که چرا کتاب چادر وحدت را نوشته‌ام اما هیچ کس از من سوال نمی‌کند که اگر این کتاب را ننویسم چه اتفاقی می‌افتاد. هیچ کس نمی‌پرسد که اگر من این کتاب را نمی‌نوشتم چه کسی خاطرات بیوک میرزایی را ارائه می‌کرد. بیوک میرزایی همان کسی است که هر وقت من به بهشت زهرا(س) می‌روم اولین بار بر سر قبر او می‌نشینم اگر زحمت‌های این شهدا نبود من داودآبادی نینز امروز در این مسیر و اینجا نبودم. من این کتاب را نوشتم تا تاریخ دروغ نشود ودیگران آن را برای ما ننویسند. من این کتاب را نوشتم تا نهال نوپای انقلاب که نشان دهم که چه بلاهایی از سر گذرانده است من نوشته‌ام تا نسل‌های جوان بدانند که منافقین برای ضربه زدن به انقلاب چه کارهایی را کرده‌اند تا این انقلاب را زمین بزنند و امثال این شهدا سینه سپر کردند تا جلوی زمین خوردن این انقلاب را بگیرند. انقلابی که منافقین تلاش کردند تا تمام نقاط مرزی این کشور را مانند سیستان، کردستان و گلستان را با اغتشاش همراه کنند.


ماجرای بازجویی مسعود رجوی از مدافعان انقلاب در دانشگاه تهران


وی با اشاره به اینکه چادر وحدت چادری بود که من کوچکترین عضو آن بودم گفت: وقتی نسل ما این را نمی‌داند که گروهک منافقین در قلب تهران تظاهرات مسلحانه به راه می‌اندازند متوجه می‌شویم که چه بلایی می‌خواستند بر سر ما در این 35 سال پیش بیاورند. همان اتفاقی که این روزها بعد از 35 سال در سوریه رخ داده است را ما آن روزها در خیابانهای تهران شاهد بودیم. و اگر اینها را ما اشاره نکنیم که چه کسی جلوی این گروه‌ها سینه سپر کردند قطعا این مسائل فراموش خواهد شد. من هیچگاه یادم نمی‌رود که در هم بهمن‌ماه وقتی ما را در سرویس بهداشتی دانشگاه تهران بازداشت کردند و مسعود رجبی آمد و دوستان ما را بازجویی می‌کرد و بچه‌ها را سیلی می‌زد من هیچگاه آن زمان را فراموش نمی‌کنم و آن را می‌نویسم تا دیگران بدانند چطور عده‌ای بدون حق ماموریت فقط به عشق امام ایستاده‌اند. ما خودمان انقلاب کردیم و این مردم بودند که شاه را سرنگون کردند و همین مردم حاضر بودند که برای انقلاب هم کتک بخورند.

داودآبادی ادامه داد: من هر وقت به خودم مغرور می‌شوم یادی از مادر شهیدان ولی‌زاده می‌کنم که فرزندان خود را برای این انقلاب داده است ما امروز به خودمان مغرور شده‌ایم و فکر می‌کنیم که برای انقلاب بسیار کتک خورده‌ایم. اما هیچ کس نگفت بر مادری که 3 فرزند او برای این انقلاب شهید شده‌اند آمده است. این کتاب را نوشتم تا شهدا گم نشوند و اگر این کتاب را نمی‌نوشتم مدیون شهدا بودم. ما باید حقی را که شهدا بر گردن ما گذاشته‌اند را ادا می‌کردیم.

در پایان این مراسم نیز از کتاب «چادر وحدت» اثر جدید حمید داودآبادی با حضور خانواده شهدا و برخی از نویسندگان رونمایی شد.


 

منبع: مشرق نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo