‌‌ ‌انصار المهدی


‌‌‌هشت سال است كه كره‌ی زمین به عصر دیگری از تاریخ حیات انسان داخل شده است، حیاتی كه ادامه‌ی رشد آن با از بین رفتن كفر و الحاد و استكبار در سراسر جهان ملازمه خواهد داشت. این عصر را چه مي‌توان خواند؟ اگر انقلاب اسلامی ایران را همچون فجر صادقی بدانیم كه پیش از طلعت شمس بر آسمان عدالت نشسته است، مي‌توان این عصر را «فجر عدالت» نامید. پیروزی انقلاب اسلامی در یكایك كشورهای جهان اسلام ضرورتی است تاریخی كه لاجرم پیش خواهد آمد و نهایتاً به تشكیل اتحاد جماهیر اسلامی منجر خواهد شد. امت مسلمان ایران طلیعه‌دار نهضت اسلامی در جهان معاصر هستند. حق‌طلبی و صبر و استقامت صفاتی است كه آنان را استحقاق موهبتی اینچنین _ جلوداری كاروان تاریخ _ بخشیده است.

‌‌تهران، منزل شهید دستواره‌
‌‌پدر شهید سید محمد رضا دستواره، قائم مقام لشكر ٢٧ محمد رسول الله، پدر سه شهید است: محمد رضا، حسین و محمد. اما از سر تواضع نمي‌تواند خود را پدر فرزندان شهید خویش بخواند؛ او خود را خدمتگزار آنها مي‌داند.

خانواده‌ی شهید دستواره در یكی از محلات جنوب غربی تهران در همسایگی من و تو زندگی مي‌كند. خانواده‌های شهدا ستارگان درخشان شبِ شهرهای ما هستند و اگرچه خود را با سادگی و تواضع در میان ما گم كرده‌اند، اما خدا آن روز را نیاورد كه ما از شأن حقیقی و هویت تاریخی ایشان غافل شویم. خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ما هستند و بي‌چشم و چراغ چگونه مي‌توان دید؟

لشكر ٢٧ محمد رسول‌الله پیش از عملیات خیبر همواره در كوهستان‌های غرب و شمال غربی كشور به عملیات نظامی پرداخته بود و بر این اساس، هرگز انتظار نمي‌رفت كه در عملیات آبی _ خاكی خیبر بتواند به توفیقی آن‌همه عظیم دست یابد. اما لشكر تهران در عملیات خیبر به‌راستی خوش درخشید. بعد از عملیات بدر بود كه ما در جست‌وجوی حماسه‌های تاریخی فتح خیبر با شهید محمد رضا دستواره آشنا شدیم. او وظیفه‌ی قائم مقام فرماندهی لشكر را بر عهده داشت.

‌‌منطقه‌ی عملیاتی خیبر
‌‌آنها انصار المهدی هستند و زمینه‌ی برقراری دولت كریمه‌ی آل محمد صلوات‌الله علیهم را فراهم مي‌كنند. هزار و چهار صد سال است كه احادیث و روایات، مسلمانان را به روزهایی اینچنین و ظهور دلاورانی حق‌جو، صبور و بااستقامت بشارت داده‌اند. اكنون عصر تحقق آن بشارت‌هاست. آنها اگرچه در زمین گمنام هستند، اما در آسمان، در بلندترین معارج جبروتی، میان عرش‌نشینان كسی از ایشان مشهورتر نیست و آنچنان كه در احادیث گفته‌اند شأنشان شأن انبیاست.

وقتی انسان در پرتو كلام معصومین‌: و از چشم احادیث به امت مسلمان ایران و دلاوران رزم‌آور صحنه‌ی این دفاع مقدس مي‌نگرد، ناگاه ماورای حجاب‌های ظلمانی روزمرگي‌ها و عادات مرسوم، به حقیقتی متعالی و پر راز و رمز اما مأنوس دست مي‌یابد كه او  را سخت شگفت‌زده مي‌كند. انسان به طور معمول گرفتار غفلتی است كه او را از شناخت هویت خویش در سیر تاریخ حیات بشری باز مي‌دارد، حال آنكه بدون این شناخت هرگز نمي‌توان صراط مستقیم را باز یافت. هزارها سال از هبوط آدم بر كره‌ی ارض مي‌گذرد و همه‌ی آنان كه از آغاز تاریخ تاكنون بر این خاك زیسته‌اند _ بجز چند تن _ مرده‌اند، تا امروز كه نوبت به ما رسیده است. ما نیز خواهیم مرد و در چشم آیندگان هیچ چیز جز هویت تاریخي‌مان باقی نخواهد ماند.

حقیقت آنچه را كه امروز ما در عرصه‌ی تحقق تاریخی آن حضور داریم جز از چشم روشن‌بین احادیث نمي‌توان باز شناخت. اكنون عصر تحقق بشارت‌های هزار و چهارصد ساله‌ی احادیث فرا رسیده است. ما انصار المهدی هستیم و خداوند زمینه‌ی برقراری دولت كریمه‌ی آل محمد صلوات‌الله علیهم را به دست ماست كه فراهم مي‌كند.

رزم‌آوران دلاور عرصه‌ی دفاع مقدس ما اگرچه در زمین گمنام هستند، اما در آسمان، در بلندترین معارج جبروتی، میان عرش‌نشینان كسی از ایشان مشهورتر نیست. «ا‌لا انهم انصار المهدی.»(١) مخاطب این سخن همه‌ی تاریخ هستند: ا‌لا انهم انصار المهدی. حضرت رسول اكرم(ص) در اشتیاق دیدار این مجاهدان راه خدا فرموده است: «ها، شوقاً الیهِم.»(٢) آنان در زمانه‌ای كه شیطان بر تمامی كره‌ی زمین حاكمیت یافته است، بر محور حقیقتی الهی به نام روح‌الله گرد آمده‌اند و بر همه‌ی جاذبه‌های غربی و شرقی غلبه كرده‌اند و برای ابتغای رضوان حضرت حق، بر حب ماسوي‌الله پشت پا زده‌اند و به میدان‌های جهاد شتافته‌اند و از این روست اگر مقام این رزم‌آوران را از همه‌ی مجاهدان تاریخ اسلام، حتی بدریون، فراتر دانسته‌اند. ا‌لا انهم انصار المهدی. آگاه باشید اینان یاران وفادار مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف هستند و تا پرچم انقلاب را تقدیم ساحت اقدس او نكرده‌اند، روی از جهاد بر نخواهند تافت.

پی نوشت ها:
١. بحارالانوار، چاپ بیروت، ١٢٠ج، ج٦٠، ص٢١٨، حدیث ٤٩.
٢. بحارالانوار، ج٦٥، ص١٩٥. _ و.