شهید آوینی

 

‌آزادی‌ مهران‌ *


حضرت سیدالشهدا حسین بن علی‌(ع) شب پیش از هجرت به سوی كربلا در پایان خطبه‌ای بلند فرمودند: «آگاه باشید، هر آن كه می‌خواهد خونش را در راه ما اهل بیت، كه راه حق است، نثار كند و خود در بهشت لقاءالله منزل گیرد، با ما راهی كربلا شود. من فردا صبح ان‌شاءالله به راه می‌افتم.»

اكنون بار دیگر بانگ الرحیل برخاسته است و همان فریاد در آسمان بلند تاریخ طنین‌انداز گشته است. و این بار راهیان كربلا، این راحلان قافله‌ی عشق، بدان لبیك گفته‌اند.
 
O
مهران آزاد شده بود، اما همه می‌دانستند كه این پایان راه نیست. ما برای تحقق حاكمیت الله بر كره‌ی زمین قیام كرده‌ایم و در این راه، آزادی مهران، هر چند آن‌همه اهمیت دارد كه قلب حضرت امام امت را شاد كند، اما تنها قدمی است در جهت آن فتح بزرگی كه خداوند وعده فرموده است. این راه، راهی روحانی است و اینچنین، روحانیت است كه باید پیشتاز آن باشد و الحق روحانیت نیز وظیفه‌ی سنگین خویش را خوب می‌شناسد.

تانك‌های منهدم‌شده‌ی دشمن در مدخل شهر تمثیلی است از پیروزی ایمان بر آهن و مشت بر درفش. ما نیز از ابزار جنگ تا آنجا كه به استقلال ما لطمه‌ای وارد نشود استفاده می‌كنیم، اما هرگز وابسته به سلاح نیستیم. دشمن ما مطلقاً متكی به سلاح است، هر چند از آهن در برابر ایمان ما كاری ساخته نیست.

در كنار امامزاده سید حسن به مردی بر خوردیم كه مصداق حقیقی اندیشه‌هایی بود كه در سر ما می‌گذشت؛ بسیجی پراستقامتی كه زندگی‌اش با جنگ درهم آمیخته بود و استقامت، یعنی آنچه بعد از اطاعت وجه مشخص یك بسیجی است، در وجود او به‌تمامی ظاهر بود.

راستی تاریخ چه شگفتی‌ها در آستین دارد! قرن‌ها پیش وقتی فرزندان موسی بن جعفر (ع) برای زیارت آقا امام رضا (ع) به ایران می‌آمدند، چه كسی می‌دانست كه در روزی اینچنین، ایران كانون نهضتی خواهد شد كه زمینه‌ی قیام موعود و بر چیده گشتن نظام حكومت جور از جهان را فراهم خواهد ساخت؟

صدام در عراق آخرین بازمانده‌ی جبارانی همچون بنی‌امیه است كه می‌خواستند معیارهای شرك‌آمیز جاهلی را بار دیگر در كانون ظهور اسلام احیا كنند. آن بسیجی مشهدی خوب می‌دانست كه در چه زمانی زیست می‌كند. او دست از حیات دنیا شسته و به جبهه آمده بود تا وسیله‌ی تحقق مشیتی باشد كه قرن‌ها پیش آقا امام رضا (ع) را به مثابه كانونی برای نور و قیام به ایران كشانده بود.(١)

پی نوشته ها


*. اين برنامه شامل دو قسمت است: «آزادي مهران» و «ابر»
١. حین فیلمبرداری این برنامه یكی از افراد گروه روایت فتح مجروح شد. سایر اعضای گروه فیلمبرداری برای رساندن مجروح ناچار منطقه‌ی عملیاتی را ترك كردند و فیلم‌برداری عملیات كربلای یك در همین‌جا به پایان رسید.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo