بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


روز شمار دفاع مقدس

28/12/57
تشديد درگيري در سنندج : تنگ تر شدن حلقه محاصره كميته انقلاب اسلامي صفدري و ادامه شديد درگيري از ساعت 2 تا 6 صبح و كشته و زخمي شدن عده اي از جمله شاطر محمد ( معاون صفدري ) : تشكيل شوراي موقت انقلاب و كميته نظامي شوراي موقت انقلابي سنندج را عناصر وابسته به كومه له و سازمان چريكهاي فدايي كه سلطه يافت اند ، اعلام كردند . پخش پي در پي پيامهاي دعوت از افراد مسلح براي پيوستن به مهاجمان به پادگان لشكر 28 سنندج از راديوي اين شهر . هجوم گروههاي مسلح از شهرهاي مهاباد ، بوكان ، سقز ، مريوان ، بانه ، ديواندره ، كامياران و نقده براي كمك به مهاجمان در سنندج . پخش مكرر پيام سرهنگ صفري از راديو سنندج خطاب به ارتشيان مستقر در پادگان لشكر 28 و امر به خودداري از مقاومت . انتشار اطلاعيه ستاد كل ارتش خطاب به پرسنل مستقر در پادگان لشكر 28 مبني بر دفاع از پادگان و تسليم نشدن ، همچنين ضدانقلاب و فرصت طلب خواندن مهاجمان و تهديد آنان كه به كيفر اعمال ضدانقلابي شان خواهند رسيد . پرواز فانتومها بر فراز شهر و اعزام نيروهاي كمكي از كرمانشاه به سنندج به دستور سرلشكر قره ني . جنگ تبليغاتي ميان راديوي اشغال شده سنندج و شبكه سراسري راديو ايران كه صداي آن در سنندج پخش مي شود. اقدامهاي سياسي - تبليغاتي گروههاي مهاجم و مسلط بر شهر سنندج براي مشروعيت بخشيدن به اعمال جاري خود ، جهت دادن به افكار عمومي ، گرفتن زمان ؛ از جمله : نامه سرگشاده شوراي موقت انقلاب سنندج به امام خميني و تشريح چگونگي واقعه سنندج به نحو " مطلوب " . اقدامهاي سياسي براي ختم درگيري سنندج و نتايج آن . آغاز مذاكره بين معاون استانداري كرمانشاه و شوراي موقت انقلاب سنندج براي خاتمه دادن به مخاصمه . آتش بس را دو طرف پذيرفتند . انتشار اطلاعيه شماره 3 شوراي موقت سنندج خطاب به افراد مسلح : «آتش بس مورد موافقت قرار گرفته ، دست از تيراندازي برداريد . » نقض شدن موافقتنامه آتش بس به دست عناصر مهاجم و ادامه حمله و تيراندازي به پادگان لشكر 28 سنندج و ساير مراكز نظامي و انتظامي تا هنگام شب . اوضاع امنيتي كردستان در گزارش توجيه آميز ژاندارمري كل كشور از مقاومت نكردن و سقوط فردي ژاندارمري در سنندج : در سنندج به هيچ وجه امنيت وجود ندارد و خانواده هاي اكثر افسران و درجه داران شهر را ترك مي كنند . اعلام موضع سازمان چريكهاي فدايي خلق ( يكي از طرفهاي درگير در سنندج ) دربارة عملكرد راديو و تلويزيون در ماجراي درگيري سنندج . نامه دفتر هواداران سازمان چريكهاي فدايي خلق به مهندس بازرگان : «عوامل آلت دست مفتي زاده صفدري و قره ني مردم غيور سنندج را به درگيري مسلحانه كشاندند. » تحصن و اعتصاب غذاي عناصر و هواداران اين سازمان در تبريز در دفاع از " حريم آزادي " .

گزارش جانبدارانه حزب دمكرات كردستان از درگيري سنندج و نيز انتقاد تلويحي از كومه له ( رقيب محلي خود ) . موضع گيري محاسبه شده سازمان مجاهدين خلق در مورد درگيري سنندج به نحوي كه نه دوستان مبارز سنندجي را برنجاند و نه افكار عمومي را برضد خود تحريك كند . پيام امام خميني درباره وقايع كردستان : عده اي وضع كردستان عزيز را مغشوش كرده اند … به ارتش كه اكنون به سوي ملت مسلمان برگشته و از آن تبعيت مي كند حمله مي برند … هرگونه حمله به ارتش و ژاندارمري از نظر ما مردود است … اگر كسي به آنها حمله كند ، از مردم مسلمان نيست ، از عمال اجانب است . زمينه سازي تبليغاتي حزب دمكرات درباره ايجاد مزاحمت و ممانعت از نقل و انتقالات ارتش و محدود كردن حاكميت دولت در كردستان در توجيه وقايع پادگان جلديان ؛ خليل گاراني ( سخنگوي حزب ) : نقل و انتقال مشكوك نظامي ، حمل اسلحه و پرواز هلي كوپترها در اطراف پادگان احساسات مردم را تحريم مي كند . قاسملو : عده اي مي خواهند با نقل و انتقال نظامي و به راه انداختن تانك در منطقه و سنگربندي در كوهها مردم را تحريك كنند . اعلام مواضع و خواسته هاي كانون فرهنگي - سياسي خلق تركمن . تحركهاي قومي در اهواز : راهپيمايي در اهواز در حمايت از تدريس زبان عربي در دوره ابتدايي ؛ انتشار روزنامه به زبان عربي ؛ شركت در مجلس مؤسسان ؛ پخش برنامه به زبان عربي از صدا و سيما ؛ مشاركت مردم در سازمانهاي ملي و ارتش و … گزارش چگونگي برگزاري اولين رژه نيروهاي مسلح و اعلام همبستگي با انقلاب اسلامي در سراسر كشور . دستورالعمل ستاد كل ارتش در مورد تحويل كليه وسايل و ملزومات متعلق به ارتش كه از سابق در دست پرسنل قرار دارد . تشريح وضعيت كميته هاي انقلاب از زبان طلاچيان ( دستيار آقاي مهدوي كني سرپرست كميته هاي انقلاب اسلامي ) . تكذيب ادعاي دولت افغانستان در زمينه دخالت ايران در مسائل داخلي اين كشور .

28/12/63
تلاش شوراي همكاري خليج فارس براي حل و فصل مسائل جنگ ايران و عراق.  

تلاش اعراب براي جلب حمايت شوروي جهت ميانجيگري بين ايران و عراق بوده است.

تهديد آمريكا عليه ايران مبني بر قتل گروگانها و در صورت انجام اين كار در لبنان امريكا اقدامات شديدي عليه اين كشور اتخاذ خواهد كرد.

حسني مبارك رئيس رژيم مصر و شاه حسين اردني ديروز بطور ناگهاني عازم بغداد شدند (اين اولين سفر مبارك به بغداد بوده است.)

امروز، روز واقعاً جنگ بين كفر و اسلام است با تمام توان بايستيد و بهيچ عنوان سستي بخود راه ندهيد. (پيام امام به رزمندگان).
 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved