10/8/59

آبادان : درگیری در كوی ذوالفقاری ، توقف عراق در آستانه شهر به دلیل مقاومت مدافعان ، انهدام پل متحرك عراق برروی بهمنشیر ، هشدار استانداری خوزستان دربارة سرنوشت آبادان .

سایر جبهههای جنوب : عقب رانده شدن نیروهای عراقی در تهاجم به سلمانیه ـ حملة چریكی خودی در فارسیات ـ غارت خانهها و گمرك خرمشهر ـ عملیات چریكی خودی در خرمشهر و اسارت 14 عراقی ـ گلولهباران شوش . سقوط پنج هواپیمای مهاجم دشمن در آبادان ، اهواز وكوهدشت لرستان .

جبهة میانی : عملیات چریكی و پراكندة خودی .

جبهه شمالی : تحرك مسلحانه گروههای ضد انقلاب در همكاری با عراق .

مصاحبه رئیس جمهور ( بنیصدر ) با نیوزویك و اعلام مواضع ایران در قبال بستن تنگة هرمز ، كودتا درایران ، بیطرفی آمریكا و شوروی در جنگ ، گروگانها ، عقبنشینی اشغالگر و آتشبس ، میانجیگری ، حاكمیت عراق بر شطالعرب و موضوع سه جزیره و روحیه نیروهای ایرانی .

سخنرانی نخست وزیر ( رجائی ) در نماز جمعه و اعلام مواضع ایران در قبال آمریكا .

10/8/61

آغاز عملیات محرم در منطقه شر هانی ، زبیدات و بیات و دهلران و عین خوش

10/8/63

ادامه جنگ مهندسی وسیع و دارای تنوع روشها از سوی خودی و دشمن؛ تبادل آتش متعارف بین طرفین سخنان صدام دربارة انجام حملهای قریبالوقوع به ایران؛ احضار سفیر ژاپن در بغداد به وزارت خارجه عراق و درخواست تخلیه اتباع ژاپنی از لاوان به دلیل حمله قریبالوقوع عراق به این جزیره.

همكاری عراق با ضدانقلابیون در مناطق كردنشین؛ ادامه درگیریهای محدود در كردستان تجهیز و تبلیغ عراق توسط كشورهای عرب و غیرعرب با وجود مشكلات شدید ارزی عراق صدور بیانیه اتحادیه عرب مبنی بر محكومیت ایران در حادثه اردوگاه گرگان و تأكید بر لزوم پایان مخاصمه بین دو كشور

گزارش رادیو امریكا به نقل از سخنگوی صلیب سرخ از چگونگی آغاز شورش اسراء در اردوگاه گرگان و نیز تأكید بر وجود فشارهای مذهبی، سیاسی بر اسراء عراقی تبلیغات گسترده رسانههای بینالمللی از سفر آتی یك مقام ژاپنی به ایران و عراق و چند كشور آفریقایی برای تلاش جهت پایان جنگ تحمیلی

رادیو امریكا: وكیل 13 تن از گروگانهای امریكایی درخواست 65 میلیون دلار غرامت از دولتهای ایران و امریكا كرده است.

10/8/64

شروع حملات عراق به جزیره خارك

10/8/65

امروز در دو جلسه با حضور فرماندهان و وزیر سپاه موضوع پشتیبانی و تدارك عملیات بزرگ آتی بررسی شد. بررسی تواناییهای قرارگاه رمضان، محورهای مختلف فعالیت این قرارگاه و امكان همكاری آن با گروههای معارض، در جلسه امروز فرماندهان سپاه.

در جلسه مسئولان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف، وضعیت منطقه تحت مسئولیت قرارگاه نجف و طرحهای پیشنهادی برای این منطقه به بحث گذاشتهشد.

آمادهباش كلیه واحدهای دشمن در شرق بصره و اروند. بازدید فرماندهان عراقی از منطقه فاو. توقف گلولهباران تلافیجویانه بصره. گزارش صوتالجماهیر از بازدید صلیبسرخ از نقاط آسیب دیده.

تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی كرند غرب، سرپلذهاب، گیلانغرب و باختران. ادعای عراق مبنیبر حمله به یك هدف دریایی بزرگ. در درگیری نیروهای خودی با عناصر حزب دمكرات در شمالغرب به طرفین خساراتی وارد شد. فعالیتهای پشتیبانی از اعزام سپاهیان محمد(ص). اعزام گردانهای رزمی به جبهه از شهرهای مختلف. افزایش اعزام نیرو از استان خراسان نسبت به سال قبل.

افشای جزئیات تازهای از همكاری كویت با عراق در مصاحبه دو خلبان و یك فرمانده اسیر عراقی.

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/08/10.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved