بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


13/05/59
نقل و انتقالات وسیع و تمركز ارتش عراق از مرز سومار تا باویسی و ازگله

موافقت امریكا با فروش موتورهای جت برای كشتیهای جنگی عراق

13/05/61
در گلوله باران امروز آبادان 3 تن شهید و 16 تن نیز مجروح شدند. ده خودرو حامل نیروهای نظامی و دو خودرو حامل جنگافزار از اردن وارد عراق شدند. اقدامات امروز ضدانقلاب: حمله به یك پایگاه در مهاباد و عملیات كمین در مسیر یك خودرو سپاه در جاده اشنویه ـ ارومیه. سفیر عراق در عربستان: ما سه شرط ایران برای پایان دادن به جنگ را پذیرفتهایم. عراق در جستوجوی یك فرمول مناسب و سریع برای پایان دادن به جنگ است. وزارت اطلاعات عراق آمار تلفات انفجار بمب در این كشور در دهم مرداد ماه را اعلام كرد: 20 كشته و 128 مجروح. لوماتن: هدف بمبگذاریها به شكست كشاندن كنفرانس عدمتعهد در بغداد است. سفیر عراق در اندونزی: بغداد برای پذیرایی از سران كشورها آمادگی كامل دارد. نود كشور برای شركت در كنفرانس بغداد اعلام آمادگی كردند. وزیرخارجه سریلانكا: اجلاس سران باید ادامه یابد. رویتر: یك هیئت از وزارت خارجه كوبا به یوگسلاوی سفر كرده تا پیام كاسترو درباره تشكیل یك اجلاس اضطراری در كوبا برای تصمیمگیری محل و زمان برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها را تسلیم مقامات این كشور نماید. لوموند: آیا ایران برای جلوگیری از تشكیل كنفرانس سران در بغداد، به شیوههای دیگری نیز متوسل خواهد شد؟ گزارش بی.بی.سی. درباره تلاش جدید تركیه برای میانجیگری در جنگ عراق با ایران. روزنامه جمهوریت تركیه: ژنرال "كنعان اورن" (رئیسجمهور تركیه) با ارسال پیامی برای رئیسجمهور ایران و عراق از تمایلات آنان درباره تلاش میانجیگری تركیه آگاهی یافته است. رویتر: سفر نخستوزیر تركیه چرخشی آشكار در سیاست تركیه در قبال جنگ ایران و عراق است. دبیركل سازمان كنفرانس اسلامی: كمیته حسن نیت سازمان كنفرانس اسلامی كوششهای تازهای را برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق آغاز كرده است. مجله امریكایی "تایم": صدام به دلایل مختلف ـ از جمله شكستهای متعدد نظامی و تلاش برای ایجاد امنیت در بغداد و كسب ریاست سه ساله نهضت عدمتعهد ـ شدیداً برای دستیابی به یك توافق سری برای صلح، كوشش میكند. ولی ایران هیچ علامتی جهت برآورده ساختن آرزوی صدام از خود نشان نمیدهد. گزارش خبرگزاری فرانسه از روابط اقتصادی فرانسه با عراق: عراق در صدر مشتریان فرانسه قراردارد. هزار مؤسسه فرانسوی با عراق ارتباط دارند. هفت هزار و پانصد فرانسوی برای اجرای طرحها در شركتهای مختلف عراق حضور دارند. مجلة "تایم":عراق با پیشبینی حملات بیشتر از جانب ایران، كلیه مجوزهای خروج اتباع ذكور عراق به خارج از كشور را لغو كرده است. نشریه "فرانكفورتر الگماینه" : كارشناسان نظامی تردید دارند كه ایران بتواند جنگ را در داخل عراق ادامه دهد.
13/05/63
ربایندگان هواپیما بوئینگ 737 فرانسوی پس از آزادی مسافرین هواپیما را منفجر كردند.
13/05/64
آغاز مجدد حمله به نفتكشها در نهم ژولای با حمله به یك نفتكش تركیه – تیرگی روابط عراق با طرابلس بدلیل نزدیكی لیبی با ایران.

تیرگی روابط عراق و كویت بدنبال اخلالگریها و انفجارات عراق در كویت.

13/05/65
توجه عراق به دربندیخان و تقویت این منطقه همزمان با اقدامات خودی برای تدارك یك عملیات. یك كشتی یونانی از خطر اصابت راكت شلیك شده از هلیكوپتری ناشناس گریخت. در حمله نیروهای ضدانقلاب به دو پایگاه در غرب اشنویه، 10 نیروی خودی شهید و 23 تن اسیر شدند و دوپایگاه سقوط كرد، همچنین شش نیروی ضدانقلاب كشته شدند. مجلس اعلای عراق: رژیم بعثی اخیراً 20 روستا را در سلیمانیه و كركوك منهدم كردهاست. انفجار بزرگترین انبار مهمات ارتش عراق در حدفاصل سلیمانیه و كركوك به دست یك گروه مخالف رژیم عراق؛ انفجار 13 انبار مهمات دیگر در شهرهای موصل، بصره و جلوله. اظهارات سرهنگ اسیر عراقی درباره تأثیر عملیات "والفجر8" در فروپاشی سازمان ارتش عراق؛ تأثیرات سیاسی، اقتصادی، نظامی و روانی سقوط فاو بر حكومت و ارتش عراق. بی.بی.سی: «آنچه موجب برداشتن سرهنگ صیادشیرازی شد، نوع روابط او با سپاه پاسداران بوده است.» اظهارات رئیس شورای عالی دفاع در رد این گونه شایعهها. اعزام نیروهای بسیجی، پاسدار و پاسدار وظیفه و اعزام كاروان "كربلای1" متشكل از سه تیپ رزمی و تخصصی از شهرهای مختلف و كمكهای نقدی ایرانیان مقیم كویت به جبههها. رئیس شورای عالی دفاع موضع ایران در قبال پیشنهاد پنج مادهای صدام را تشریح كرد. بازتاب پیشنهاد پنجمادهای صدام؛ خبرگزاری فرانسه: پیشنهاد صدام آخرین تلاش برای اجتناب از درگیریهای آتی است. لوموند: پیام غیرمعمول صدام، در وهله اول افكار عمومی خسته از جنگ عراق است. لوكوتیدین دوپاری: نامه صدام نشاندهنده نوعی نگرانی در رهبری عراق است. یك مقام عربستان: «ما با تمام قدرت از خاك و حقوق مشروع خود و كشورهای برادر دفاع خواهیم كرد.» خبرگزاری فرانسه: این واكنش عربستان در پی هشدار آقای هاشمی است. معاون دبیركل حزب بعث سوریه: حمایت از ایران درجنگ، عامل مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی علیه امت عرب است. روزنامههای كویتی: «عراق با دستیابی به هواپیماهای حامل سوخت قادر خواهد بود تأسیسات نفتی ایران در جزایر سیری و لارك را مورد حمله قرار دهد.» خبرگزاری كیودو: ایران بارگیری از لارك را متوقف كرده و بارگیری ازنفتكشها را از جزیره سیری انجام میدهد. صدور نفت ایران در ژوئیه 5/1 میلیون بشكه در روز بود. حریت: مشكلات ناشی از جنگ باعث كمبود سوخت در 14 استان تركیه شدهاست. وزیر كار: بر اثر تنگناهای اقتصادی، بیشترین فشار بر طبقات محروم و مستضعف وارد میشود. ما اجازه هیچگونه اخراجی را نمیدهیم. اولویتبندی تأمین ارز مورد نیاز رشتههای مختلف صنعتی. انتقاد روزنامه جمهوریاسلامی از تصویب قانون تشدید مجازات محتكران و گرانفروشان. نامه گلایهآمیز یكی از رزمندگان درباره ناهنجاریهای شهرها، احتكار، گرانفروشی، قاچاق، بدحجابی، فیلمها و ترانههای مبتذل.
13/05/66
بررسی آخرین وضعیت دشمن و اقدامات انجام شده برای آغاز عملیات “ نصر7 “ در جلسه فرماندهان سپاه در قرارگاه قدس .

اجرای عملیات “ فتح 9 “ در منطقه “ خرمال “ واقع در جنوب استان سلیمانیه به همت نیروهای “ تیپ 25 ظفر “ سپاه و حزب دمكرات كردستان عراق . عملیات نفوذی نیروهای “ لشكر 9 بدر “ در چوارتا .

استخدام جاش در ارتش حكومت عراق برای نفوذ به خاك ایران و انجام دادن اقدامات تخریبی .

آغاز مانور دریایی “ شهادت “ در سواحل خلیج فارس ، اقدامات انجام شده و سخنان فرمانده كل سپاه درباره اهداف نظامی سیاسی مانور و نقاط قوت آن .

 گزارش خبرنگار روزنامه اطلاعات ، رادیو بی . بی . سی و رادیو قاهره در مورد چگونگی برگزاری مانور دریایی شهادت و اهداف آن . تأثیر مانور دریایی شهادت بر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و گزارش خبرنگار بخش انگلیسی رادیو بی . بی . سی و روزنامه اطلاعات در این مورد .

عراق به كمك برخی كشورها برد موشك اسكاد ـ بی را افزایش داد .

گزارش مدیر “ مؤسسه تحقیقات صلح استكهلم “ درباره نقش چین در تأمین سلاحهای ایران و عراق و نیز خریدهای تسلیحاتی دو كشور .

بررسی آخرین وضعیت دشمن و اقدامات انجام شده برای آغاز عملیات “ نصر7 “ در جلسه فرماندهان سپاه در قرارگاه قدس .

اجرای عملیات “ فتح 9 “ در منطقه “ خرمال “ واقع در جنوب استان سلیمانیه به همت نیروهای “ تیپ 25 ظفر “ سپاه و حزب دمكرات كردستان عراق . عملیات نفوذی نیروهای “ لشكر 9 بدر “ در چوارتا .

استخدام جاش در ارتش حكومت عراق برای نفوذ به خاك ایران و انجام دادن اقدامات تخریبی .

آغاز مانور دریایی “ شهادت “ در سواحل خلیج‌فارس ، اقدامات انجام شده و سخنان فرمانده كل سپاه درباره اهداف نظامی سیاسی مانور و نقاط قوت آن .

گزارش خبرنگار روزنامه اطلاعات ، رادیو بی . بی . سی و رادیو قاهره در مورد چگونگی برگزاری مانور دریایی شهادت و اهداف آن .

تأثیر مانور دریایی شهادت بر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و گزارش‌ خبرنگار بخش انگلیسی رادیو بی . بی . سی و روزنامه اطلاعات در این مورد .

عراق به كمك برخی كشورها برد موشك اسكاد ـ بی را افزایش داد . گزارش برخی رسانه‌ها درباره تأثیر این موشك با برد جدید در جنگ شهرها . گزارش مدیر “ مؤسسه تحقیقات صلح استكهلم “ درباره نقش چین در تأمین سلاح‌های ایران و عراق و نیز خریدهای تسلیحاتی دو كشور .

هشدار ایران به امریكا در مورد تجاوز هواپیماهای امریكایی به قلمرو هوایی جمهوری اسلامی ایران .

هشدار برخی رسانه‌ها و منابع كشتی‌رانی در مورد توانایی ایران در حمله به نیروهای امریكایی و اجرای سیاست “ با چنگ و دندان “

وزارت خارجه امریكا ، “ ضیاءالحق “ رئیس‌ جمهور پاكستان و سازمان مجاهدین خلق اعلام كردند كه ایران مسئول كشتار حاجیان در مكه است .

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved