بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


05/05/60
عملیات طراح محور مجیدیه – سوسنگرد.
05/05/61
شهادت 3 تن و زخمی شدن 40 تن براثر گلولهباران شهرهای آبادان و خرمشهر. هواپیماهای عراقی دو روستا را در حوالی والی پیرانشهر ـ كه در تصرف نیروهای مسلح غیرقانونی بودند ـ بمباران كردند. با كمین پاسداران در منطقه سلماس، 4 تن از عناصر حزب دمكرات كشته و 15 تن نیز زخمی شدند. گزارش یك خبرنامه داخلی سپاه دربارة وضعیت اخلاقی گروههای مسلح غیرقانونی در كردستان: "طیفور بطحائی" از افراد با سابقه سازمان كومله، به دختران و زنان شوهردار روستائیان تجاوز میكند. یكی از افراد این سازمان به علت تجاوز مكرر چتهها به همسرش، در آستانة جنون قرار گرفته است. امروز 54 دستگاه خودرو حامل تجهیزات نظامی از كویت به عراق فرستاده شد. روزنامة ایتالیایی لارپوبلیكا : امروز تعداد زیادی كامیون با شمارههای عربستان و قطر حامل زرهپوش و تجهیزات توپخانه وارد عراق شد. كشورهای عربی حوزه خلیج فارس در دو سال گذشته مبلغ 60 هزار میلیارد لیره به عراق كمك كردهاند. گزارش خبرگزاری فرانسه از كمكهای نظامی كشورهای منطقه به عراق و وضعیت مالی مناسب عراق: یك شهروند عراقی فراوانی كالا در بازارهای عراق و مقاومت این كشور را مدیون كمكهای مالی و نظامی كشورهای عربی میداند. پناهندگی 18 تن عراقی به ایران. سخنگوی دولت: هر چند پیروزی عملیات رمضان در مقایسه با فتح خرمشهر كمتر است ولی این پیروزی در راستای رسیدن به هدفهای مورد نظر ما بود. خبرگزاری فرانسه: بغداد خود را برای برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها آماده میكند. اگر امنیت برقرار باشد، كنفرانس در بغداد برگزار خواهد شد. یك روزنامة هندی برخلاف اظهارت مقامهای عراقی، از وضعیت عادی شهر بصره گزارش داد و تأكید كرد كه جنگ در مناطق مرزی جریان دارد. روزنامة كویتی "السیاسه" : بصره در وضع آرامی به سر میبرد. ماهنامة آلمانی "كانكریت" : رسانههای غربی اقدامات ایران را كوچك جلوه میدهند ولی كوچكترین موفقیت ادعایی عراق را با آب و تاب تمام پخش میكنند. ایران با وجود تمام مشكلات سر پا ایستاده است. گزارش روزنامه آلمانی "هندزبلات" دربارة آثار منفی پیروزیهای نظامی ایران بر بازار بورس كویت. مقالة نشریه چینی "چاینادیلی" دربارة انگیزة امریكا از پیشنهاد مانور مشترك با كشورهای منطقه. یك هفته نامه لیبیایی : اعراب همگام با صدام به عجز و لابه افتادهاند و برای در امان ماندن حكومت عراق، به ایران پیشنهاد اعطای 25 میلیار دلار كردهاند. گزارش رادیو بی.بی.سی. از بروز خطر گسترش حكومت شیعه در منطقه در صورت سقوط صدامحسین و تأثیرات آن بر ساختار سیاسی منطقه.
05/05/64
خشنودی رژیم عراق از علنی شدن روابطش با آمریكا و اعتراف صدام حسین مبنی بر ظاهری و بي‌پایه بودن توافقهای حاصله در كنفرانس‌ها و پایبند نبودن به موارد متخذه در این گونه كنفرانسها.

موافقت لیبی با ارسال موشكهای زمین به زمین و موشكهای ضدهوایی به ایران.

05/05/65
فعالیت شدید هواپیماهای عراقی: «بمباران پمپ بنزین جادة اندیمشك - اهواز؛ بمباران جزیره خارك؛ تجاوز به حریم شهرهای خرمآباد، بروجرد، اصفهان و ایلام؛ بمباران مراكز صنعتی و مسكونی اراك كه براثر آن، بیش از 100تن شهید و 500 تن مجروح شدند.» سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ: پاسخی به جنایات رژیم عراق خواهیم داد تا از ادامه این حركت پشیمان شود. بازدید خبرنگاران و فیلمبرداران ژاپن، كانادا، یونان، چین و فرانسه از آثار بمباران دشمن(دوم خرداد) در شهر سنندج كه در آن بمباران، 25 تن از مردم به شهادت رسیدند. زمان اجرا و اهداف عملیات آتی در محور دربندیخان اعلام شد. اقدام خودی در هدایت آب به مواضع دشمن در منطقه فاو و اقدامات متقابل دشمن. گزارش فرمانده نیرویدریایی ارتش از بازرسی كشتیهای در حال تردد در خلیج فارس. فرماندهكل سپاه: بهمنظور یكسره كردن جنگ، شوراهای نظامی در روستاهای سراسر كشور تشكیل خواهدشد. قصدداریم پیدرپی عملیات انجام دهیم چون صحبت از پایان جنگ است. اعزام داوطلب از 16 شهر به جبههها و كمك 18هزار دلاری دو خانواده مسلمان عرب. اطلاعیه شهربانی درباره مشمولان غایب؛ افزایش فعالیت عاملان خروج مسافر قاچاق. آقای هاشمی: «اگر بناباشد عراق از پول نفت عربستان و كویت و كشور دیگری اسلحه بخرد و مراكز صنعتی ما را مورد هجوم قرار دهد، این تجاوزات به حساب آنها نیز گذاشته خواهد شد. دشمنان، درآمد نفتی ما را به كمتر از نصف رساندند.» گزارش خبرگزاریهای آلمان و فرانسه از تهدید كشورهای حامی عراق و گسترش جنگ در منطقه. بازگشت شاه اردن پس از مذاكره با حافظ اسد جهت نزدیك كردن مواضع سوریه و عراق. السفیر: مصر به عراق طی 7 ماه گذشته 241 میلیون دلار سلاح فروخت. گزارش ارسال 22 موشك زمین به زمین از لیبی به ایران كه قدرت انفجاری آن به یك چهارم كاهش داده شده است. درپی آزادی یك گروگان امریكایی در بیروت، سرهنگ نورث طی نامهای به رئیس شورای امنیت ملی امریكا، توقعات رابط ایرانی در مقابل این اقدام را به وی متذكر شد: مقام ایرانی انتظار داشت تا اكثر قطعات یدكی "هاوك"ها را كه تابهحال تحویل نشده و تجهیزات نظامی دیگر تحویل شود. درخواست عراق برای سهمیه تولید نفتخام مساوی با ایران كه معاون وزارت نفت ایران، این درخواست را یكی از مواضع غیرواقعبینانه عراق خواند. سازمان اوپك: در سال جاری كشورهای صنعتی در نتیجه سقوط جهانی قیمت نفت، جمعاً 80 میلیارد دلار سود منتفع خواهند شد. نقد و تحلیل مجله امریكایی تایم از احتمال شكست عراق در جنگ و مقایسه اقتصاد عراق و ایران: مقامات امریكایی معتقد شدهاند كه اگر عراق به خود نیاید، بازنده جنگ است. سقوط بصره، سقوط صدام و پایان جنگ است، اما این به معنای رضایت امامخمینی نیست ... ریگان رژیم بغداد را یاری میدهد. فرانسه تاكنون بیش از 5 میلیارد دلار به عراق اسلحه فروختهاست. سفر هیئتی از شورای همكاری خلیج فارس به استرالیا جهت خرید قایقهای مین جمع كن. اجرای یك مانور نظامی ارتش امریكا به منظور نجات یك كشور فرضی در خاورمیانه كه از ارتش امریكا دعوت میكنند تا در مقابل حمله یك كشور همسایه، از آنها دفاع كند.
05/05/66
حمله نیروهای ارتش در میمك و بازپسگیری تپه “ شهدا “ و قسمتی از یال جنوبی ناف میمك . حمله تكاوران تیپ 75 ظفر سپاه و حزب دمكرات كردستان عراق در جاده چمچال ـ سنگاو ؛ انهدام 12 دكل انتقال برق در منطقه “ اسكیكلك “ كه بر اثر آن ، برق شهرهای موصل ، اربیل و كركوك قطع شد ؛ سیاست عراق برای بهكارگیری جاشها . دیدار فرماندهان سپاه با امام امت و تأكید ایشان بر حفظ وحدت و خلوص عمل ؛ سخنان محسن رضایی در مورد اوضاع خلیج فارس . سخنان آیتالله “ خامنهای “ رییس جمهور پس از جلسه شورای عالی دفاع در تشریح سیاست “ مقابله به مثل “ ایران در قبال حمله عراق ، احتمال حمله موشكی به كویت و درگیری با امریكا . تأكید دكتر ولایتی بر جلوگیری از گسترش جنگ ، اجرای سیاست مقابله به مثل و نزدیك بودن خلیج فارس به میدان جنگ در یك مصاحبه مطبوعاتی در ژنو و سخنان رجایی خراسانی از ( نماینده ایران در سازمان ملل ) در مورد عدم تمایل ایران به شروع جنگ با امریكا . اعلام آمادهباش امریكا به نیروهای خود در خاورمیانه و طرحهای این كشور برای ضربهزدن به ایران . تأكید فرمانده ناوگان امریكا در خلیج فارس بر بازبینی برنامه محافظت از كشتیهای كویتی و اعزام كارشناسان مین به منطقه . برخورد نفتكش بریجتون به مین در خلیج فارس و موضع مقامات امریكا ( كارتر ، نمایندگان كنگره جفریكمپ ) . تحلیل “ وال استریت ژورنال “ ، “ ایندیپندنت “ و رادیو اسراییل از شیوه رویارویی ایران و امریكا در خلیج فارس و تأثیر مثبت آن در تقویت روحیه و موقعیت مردم و گروههای تندرو در ایران . مصاحبه رجایی خراسانی با واحد مركزی خبر در مورد اهداف امریكا در تصویب قطعنامه 598 ، ارزش و اعتبار حقوقی قطعنامه ، چگونگی تعیین متجاوز و اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران . دیدار طارق عزیز با جورج شولتز و دبیركل سازمان ملل متحد و پافشاری وی بر تداوم حملات هوایی عراق به خطوط كشتیرانی و اعلام شرایط پایان جنگ . واكنش عراق در برابر سخنان گنشر مبنیبر آغاز جنگ از سوی عراق و عقبنشینی و تأكید مشاور وزارت خارجه آلمان در مورد بیطرفی این كشور در جنگ ایران و عراق . تأثیر متقابل قیمت نفت و اوضاع خلیج فارس بر یكدیگر در سرمقاله “ میدلایست ریپورت “ ؛ گزارش خبرگزاری رویتر از صادرات نفت ایران . گزارش خبرنگار خبرگزاری آلمان از میزان تأثیر جنگ بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی عراق .

حمله نیروهای ارتش در میمك و بازپس‌گیری تپه “ شهدا “ و قسمتی از یال جنوبی ناف میمك .

حمله تكاوران تیپ 75 ظفر سپاه و حزب دمكرات كردستان عراق در جاده چمچال ـ سنگاو ؛ انهدام 12 دكل انتقال برق در منطقه “ اسكي‌كلك “ كه بر اثر آن ، برق شهرهای موصل ، اربیل و كركوك قطع شد ؛ سیاست عراق برای به‌كارگیری جاش‌ها .

دیدار فرماندهان سپاه با امام امت و تأكید ایشان بر حفظ وحدت و خلوص عمل ؛ سخنان محسن رضایی در مورد اوضاع خلیج‌فارس .

سخنان آیت‌الله “ خامنه‌ای “ رییس جمهور پس از جلسه شورای عالی دفاع در تشریح سیاست “ مقابله به مثل “ ایران در قبال حمله عراق ، احتمال حمله موشكی به كویت و درگیری با امریكا .

تأكید دكتر ولایتی بر جلوگیری از گسترش جنگ ، اجرای سیاست مقابله به مثل و نزدیك بودن خلیج‌فارس به میدان جنگ در یك مصاحبه مطبوعاتی در ژنو و سخنان رجایی خراسانی از ( نماینده ایران در سازمان ملل ) در مورد عدم تمایل ایران به شروع جنگ با امریكا .

اعلام آماده‌باش امریكا به نیروهای خود در خاورمیانه و طرح‌های این كشور برای ضربه‌زدن به ایران .

تأكید فرمانده ناوگان امریكا در خلیج‌فارس بر بازبینی برنامه محافظت از كشتي‌های كویتی و اعزام كارشناسان مین به منطقه .

برخورد نفت‌كش بریجتون به مین در خلیج‌فارس و موضع مقامات امریكا ( كارتر ، نمایندگان كنگره جفري‌كمپ ) .

تحلیل “ وال ‌استریت‌ ژورنال “ ، “ ایندیپندنت “ و رادیو اسراییل از شیوه رویارویی ایران و امریكا در خلیج‌فارس و تأثیر مثبت آن در تقویت روحیه و موقعیت مردم و گروه‌های تندرو در ایران .

102 مصاحبه رجایی خراسانی با واحد مركزی خبر در مورد اهداف امریكا در تصویب قطع‌نامه 598 ، ارزش و اعتبار حقوقی قطع‌نامه ، چگونگی تعیین متجاوز و اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران .

دیدار طارق عزیز با جورج شولتز و دبیركل سازمان ملل متحد و پافشاری وی بر تداوم حملات هوایی عراق به خطوط كشتي‌رانی و اعلام شرایط پایان جنگ .

واكنش عراق در برابر سخنان گنشر مبني‌بر آغاز جنگ از سوی عراق و عقب‌نشینی و تأكید مشاور وزارت خارجه آلمان در مورد بي‌طرفی این كشور در جنگ ایران و عراق .

تأثیر متقابل قیمت نفت و اوضاع خلیج‌فارس بر یكدیگر در سرمقاله “ میدل‌ایست‌ ریپورت “ ؛ گزارش خبرگزاری رویتر از صادرات نفت ایران .

گزارش خبرنگار خبرگزاری آلمان از میزان تأثیر جنگ بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی عراق .
05/05/67
یك مقام وزارت خارجه ژاپن: در صورت درخواست ایران برای دریافت كمكهای اقتصادی دولت ژاپن با نظر مثبت به آن پاسخ خواهد داد.

تصمیم به اعزام دیپلمات از طرف انگلستان به ایران پس از یك سال تیرگی روابط

 

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved