29/04/59
صدام: ضمن اصول اعلام شده منشور ملی اصل روشنی وجود دارد كه دخالت و عدم توسط به زور در مورد كشورهای همجوار جهان عرب را بیان مي‌كند براساس همین اصل مسئله ایران مطرح مي‌شود البته بعد از اینكه ایران با واقع‌بینی و شهامت مسئله حقوق اعراب را مدنظر قرار دهد و از جزایر سه گانه عقب‌نشینی كند.

صدام: اكنون ما نیروی نظامی كافی برای بازپس گرفته سه جزیره عربی اشغال شده توسط ایران را فراهم كرده‌ایم ما از هنگام اشغال این جزایر در مارس 1975 نه سكوت كرده‌ایم و نه دچار رخوت ... بلكه توان و قدرت نظامی اقتصادی خود را در مدت هفت سال افزایش دادیم.

29/04/61
آمادگی نیروهای واكنش سریع برای مانورهای نظامی در خلیج فارس

اتك عراق در محور تیپ بعثت: در ساعت 8:40 دقیقه عراق موفق به تصرف خاكریز تیپ بعثت شد. این تیپ یپ با یك حمله در ساعت 10 مجدداً خاكریز را در اختیار گرفت، اما دشمن با تمركز انبوه آتش بر نیروهای خودی، بار دیگر خاكریز را پس گرفت. در آخرین ساعات امروز تیپ بعثت در سومین حمله خود ضمن كشتن چهل تن و انهدام 4 تانك، خاكریز را باز پس گرفت. براثر گلولهباران آبادان ، 7 تن شهید و 73 تن مجروح شدند. در پی بمبارانهای پیاپی شهر ایلام، مردم این شهر به مناطق اطراف كوچ كردند. امام جمعه ایلام: تا زمانی كه پدافندهای ضدهوایی مستقر در منطقه نتوانند مانع حملات جنگندههای دشمن شوند، مسئولیت شرعی خود میدانم كه به مردم اعلام كنم كه د رخارج از شهر اسكان گزینند. ورود 30 دستگاه تریلر حامل مهمات از منطقه مرزی "نویسیب" كویت به عراق. نامه نمایندگان استان همدان به رؤسای مجالس كوبا، یوگسلاوی، هند، الجزایر، سوریه، لیبی، كویت: حملات ارتش عراق به مناطق مسكونی را محكوم كنید. نامه وزارت امورخارجه به شورای امنیت درباره قطعنامه 514: قطعنامه از شناسایی متجاوز و اشغال طفره رفته است. سكوت 22ماهه شورای امنیت نشان میدهد كه این شورا عمداً از مسئولیتها سرباز زدهاست. ریگان در بحرین: امریكا برای دفاع از منابع امنیت ملی خود در خاورمیانه آماده است. ایران، یمن جنوبی، لیبی و سوریه در نامهای خطاب به رئیس شورای امنیت به برگزاری مانور امریكا در خلیج فارس و تشكیل نیروی واكنش سریع اعتراض كردهاند. تایم: ایران با همكاری لیبی و یمن جنوبی در حال طراحی توطئههایی برای سرنگونسازی دولتهای خلیج فارس است. اعضای شورای سفیران عرب در انگلستان تصمیم گرفتند در تمام سطوح رسمی و مطبوعاتی ابعاد حمله ایران به عراق را برای مردم كشورهایشان توضیح دهند. دولت موریتانی با احضار هیئتهای دیپلماتیك كشورهای عربی از آنان خواست تا مراتب نگرانی موریتانی را از حمله ایران به عراق، به اطلاع دولتهای خود برسانند. حسین شاه اردن: «پیروزی ایران به ضرر منطقه و ملت عرب است و آینده ملت اردن را به خطر میاندازد.» انتقاد وی از امریكا به دلیل خودداری این كشور از فروش سلاح به عراق: موجودیت اسرائیل برای ما مورد سؤال نیست بلكه جنبش اسلامخواهی كه از ایران جهت میگیرد، خطر بزرگی برای منطقه است. باید برای نابودی این جنبش قیام كرد. تایمز مالی: بندر عقبه اردن به مثابه شاهرگ حیاتی برای واردات عراق مبدل شده است. اردن شدیداً نگران تشكیل دولت شیعه در عراق است. "میرحسین موسوی" نخستوزیر، پس از دیدار با رئیسجمهور و رئیس مجلس الجزایر: «به مقامهای الجزایری گفتم كه كشورهای منطقه نباید هیچگونه هراسی از ایران داشته باشند.» وی پس از الجزایر به لیبی سفر كرد. گزارش قائم مقام وزیر امورخارجه از گفتوگوهای میر حسین موسوی با مقامهای لیبیایی: مبارزه با صدام و رژیم صهیونیستی مورد توافق طرفین قرار گرفت. مقاله نشریه "لوسآنجلس تایمز" درباره هدف عراق از تجاوز به ایران و هدف ایران از عملیات رمضان، همچنین وضعیت اقتصادی عراق با توجه به جنگ و نقش دولتهای عربی منطقه خصوصاً عربستان در وضعیت اقتصادی عراق. مقاله مجله "اشپیگل" درباره روابط تجاری آلمان و عراق و فعالیت شركتهای تجاری آلمان در عراق و تأثیر پیروزی احتمالی ایران در این روابط: ارزش سفارشهای عراق از آلمان 25 میلیارد مارك تخمین زده میشود. پیروزی ایران میتواند میلیاردها مارك خسارت به آلمان وارد كند و 35 هزار كارگر آلمانی را بیكار كند.

29/04/65
واحد بسیج سپاه: «به میزانی كه دانشآموزان در جبههها حضور داشتهباشند از مدت خدمت نظام وظیفه آنان كاسته خواهد شد.» گسترش اردوگاههای آموزشی قدس؛ پیریزی دو هزار پایگاه مخصوص آموزش خواهران بسیج؛ اعزام 7000 تن از دانشجویان تربیت معلم به جبهه، اعزام دو لشكر بسیجی از خراسان؛ آیتالله خامنهای در مراسم اعزام ایندو لشكر: «ما هدف متجاوزانه نداریم ولی ناچاریم متجاوز را با دنبال كردن در اعماق خاكش مجازات كنیم.» رئوس سخنان آیتالله خامنهای در اجتماع مردم مشهد: حركت در جهت ریشهكن كردن حزب بعث؛ توطئه كاهش قیمت نفت؛ طرح سپاه برای تشكیل 500 گردان. تفسیر رادیو اسرائیل از ادامه اعزام نیرو و وعده مسئولان نظام به پایان جنگ تا آخر سال جاری. طرح جدید مجلس درباره مجازات مشمولان غایب و فراری. وزیر اطلاعات عراق: بیش از 750 هزار رزمنده ارتش خلق عراق در حالت آمادهباش هستند. عراق آمادهاست تا بار جنگ را اگر صد سال هم به طول انجامد، تحمل كند. فرمانده نیروی هوایی عراق: هدف نیروی هوایی محروم ساختن تهران از همه امكاناتی است كه در عملیات خود علیه عراق استفاده مینماید. پیام ریگان به صدام: امریكا و بغداد باید به همكاریهای خود در جهت یافتن راهی برای پایان دادن به جنگ ادامه دهند. تأكید مجدد دكوئیار بر لزوم حمایت از طرح 8 مادهای خود برای توقف جنگ؛ نماینده عراق در سازمانملل: «پذیرش آتشبس شرط قبولی طرح 8 مادهای نیست بلكه این طرح باید به صورت یك مجموعه واحد پذیرفته و اجرا شود.» كاردار موقت ایران در سازمان ملل: موضع ایران همانند گذشته در مورد طرح 8 مادهای ثابت است. متن طرح دكوئیار. گزارش ساوت درباره استفاده عراق از سلاحهای شیمیایی و منابع تأمین كننده این مواد. پیام نخستوزیر فرانسه به صدام؛ حمایت مجدد مبارك از صدام؛ السفیر: به دنبال پیروزیهای اخیر رزمندگان ایرانی، سران سازشكارعرب با یك تحرك تازه سعی در نجات صدام دارند. دیدار صادقالمهدی نخستوزیر سودان از ایران در اواخر ماه آینده. پیام رهبر لیبی را فرستاده ویژه وی به رئیسجمهور ایران تسلیم كرد. دیدار معاون بینالملل وزارت نفت با سرگرد جلود عضو شورای فرماندهی لیبی در طرابلس. گزارش رادیو هند از چگونگی بازپرداخت بدهی دویست میلیون دلاری عراق به هندوستان.
29/04/66
پیشنهاد تشكیل نیروی دریایی سازمان ملل از سوی كمپانیهای كشتیرانی در خلیج فارس
29/04/67
جان وایت، معاون وزیر خارجه امریكا: تصمیم ایران به منزله پیروزی مهمی برای سیاست خارجی ریگان به شمار مي‌رود.

تهدید آمریكا مبنی بر توی هرگونه قطعنامه شورای امنیت كه حاوی محكومتی امریكا در حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی ایرباس باشد

دكوئیار: مذاكرات فوری با طرفین درگیر برای اجرای قطعنامه 598 آغاز شده است

درخواست ایران برای تشكیل اجلاس فوری شورای امنیت بدنبال حملات هوایی روز گذشته عراق

درخواست آلمان غربی از ایران و عراق برای همكاری با دبیركل درجهت آتش‌بس

اعلام آمادگی دولت ژاپن در مشاركت برای بازسازی بعد از جنگ در ایران و عراق

به تعویق افتادن اعلام تصمیم شورای امنیت نسبت به شكایت ایران از آمریكا

آتش‌بس جنگ به اوپك اجازه خواهد داد دوباره كنترل خود را بر تولید نفت اعمال نماید.

جرج شولتز: پس از حل مسائل در خلیج فارس حضور نیروی دریایی آمریكا در خلیج كاهش مي‌یابد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/04/29.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved