10/04/58

تلگرام روحانیون وابسته عراق به امام و اعتراض به آزار و اذیت عربهای خوزستان و دستگیری شیخ محمد طاهر خاقانی و استرداد سه جزیره به عربها.

ادعای یك عضو حزب بعث: سیاست تجاوزكارانه ایران معرف یك معارضه جدی علیه احساسات ملتهای عرب است. ملتهای عرب در برابر تهدیدهای ایران ساكت نخواهد نشست.

شلیك موشك آر پی جی 7 به سوی كامیون سپاه و خودروی ارتش از داخل خاك عراق در منطقه شلمچه .

نامه سرگشاده پدری از موضع دفاع از انقلاب اسلامی خطاب به دادستان انقلاب اسلامی علیه فرزند ضد انقلابش و حزب كارگران سوسیالیست .

مدنی اوضاع كنونی خوزستان را در مصاحبه به اطلاعات تشریح كرد . گزارش رادیو آمریكا به نقل از شیخ شبیر خاقانی مبنی بر به هم زدن تظاهرات آرام مردم عربزبان اهواز توسط پاسداران انقلاب ؛ گزارش مغرضانه تلویزیون و رادیوی بغداد از حوادث و وقایع خوزستان و ادعای ارسال پیام عدهای از رجال دینی به امام خمینی برای جلوگیری از كشتار عربزبانها .

اعلامیه گروهی با عنوان « جبهه اتحاد اسلامی كردستان مركز پیرانشهر » و هشدار در مورد اوضاع كردستان و درخواست تسریع در خودمختاری خلق كُرد .

مصاحبه مطبوعاتی آیت الله صدوقی نماینده امام در یزد و انتقاد از سیاستهای دولت موقت در زمینههای مختلف از جمله عدم تغییر بنیادی در دستگاههای دولتی ، بیتوجهی دولت در مورد كار مردم و امنیت كشور ، سیاست خارجی ، رادیو و تلویزیون و مطبوعات .

سخنان امام خمینی درباره علل فروپاشی نظامهای طاغوتی و بیان مشخصات نظامهای مردمی ، در جمع هیئت شركت كننده در سمینار وزارت دارایی .
10/04/61
قرارگاه كربلا: به رغم عقبنشینی نیروهای عراقی از منطقه فكه، ارتش این كشور در ارتفاعات سركوب حمرین و نقاط سركوب دیگر مستقر هستند. نیروهای تأمین دشمن در 12 كیلومتری داخل مرز حضور دارند. اجرای آتش توپخانه روی شهرهای قصرشیرین، مهران، گیلانغرب و سومار.

عناصر سازمان مجاهدین خلق به یك پاسگاه ژاندارمری و یك خودرو در حوالی "رضوانشهر" از توابع "هشتپر" طوالش حمله كردند. بخشدار رضوانشهر: عوامل محلی كه با سازمان مجاهدین خلق همكاری میكردند دستگیر شده اند. ژون آفریك: سه هزار تن از سلطنت طلبها در مركز تركیه مستقر شده اند و قصد دارند علیه ایران دست به اقداماتی بزنند.

10/04/64
عملیات ظفر 4
10/04/65
حملات موشكی ایران به تاسیسات نفتی كركوك
10/04/67
السیاسه: صدام اعلام كرد سال جاری آخرین سال جنگ خواهد بود.

نزار حمدون: عراق نمی‌تواند صرفاً یك آتش‌بس را بپذیرد ما فكر می‌كنیم كه پس از 8 سال جنگ می‌بایست جنگ را یا ادامه داد و یا برای همیشه به آن خاتمه بخشید.

هلموت كهل: بن خواهان روابط بهتر و بهبود پیوندهای اقتصادی با عراق است.

بازپس‌گیری ماووت توسط نیروهای عراقی

یك مقام دیپلماتیك عراقی: تشنج بوجود آمده میان بغداد و واشنگتن به قطع روابط دیپلماتیك منجر نخواهد شد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/04/10.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved