بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


03/04/58

دستگیری عوامل عراقی در رابطه با انفجارات در خوزستان.

بالا گرفتن تشنج بین ایران و عراق و احتمال وقوع مقابله نظامی بین دو كشور.

حمودی وزیر اطلاعات عراق، شرط بهبودی روابط اعراب با ایران را كنارگذاردن ادعای ایران مبنی بر حق حاكمیت بر بحرین ذكر كرد.

سعدون حمادی: عراق قصد ندارد سه جزیره را با توسل به زور آزاد كند و احتمال درگیری یك جنگ بین ایران و عراق وجود ندارد. ما خواهان خودمختاری همه اقلیتها هستیم. ولی به آن معنی نیست كه به خوزستان چشم طمع داریم.

دیدار و گفت‌و‌گوی شیخ عیسی خاقانی با مهندس بازرگان درباره مسائل خوزستان ، آزادی زندانیان حوادث خرمشهر ، شرایط رئیس جمهوری آینده و قطع صدور نفت به فیلیپین .

گزارش ركن سوم دایره امور مرزی ژاندارمری كل كشور از گردهمایی رؤسای عشایر و معتمدین محلی ساكن در حوزه استحفاظی ژاندارمری خسروآباد و اعلام تقاضای آنها برای بهبود وضع زندگی مردم منطقه .

اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تأكید بر تشكیل رسمی سپاه به دستور امام و تصویب شورای انقلاب تا تاریخ 2/2/1358 و لزوم انحلال كلیه گروه‌هایی كه به نام سپاه پاسداران فعالیت می‌كنند و یا ادغام آنها در سپاه تصویب شده .

سرلشكر فربد رئیس ستاد ارتش : ما در حال تشكیل مجدد ارتش هستیم . ارتش قدرت تأمین داخلی و حفظ حدود و تغیر مملكت را دارد .

سرتیپ امیر رحیمی فرمانده پادگان امام خمینی تهران : وقتی ارتش مردمی است فرماندهان آن نمی‌توانند با مردم و نمایندگان آن مخالفت كنند . دستور دادم پادگان امام خمینی برای آشنایی مردم و نمایندگان آنها با ارتش روزهای دوشنبه باز باشد .

تجاوز پلیس مرزی عراق به داخل خاك ایران و اقدام به سرقت گوسفندان ایلات منطقه اشنویه و مقابله و درگیری مسلحانه عشایر با آنها .

مصاحبه مطبوعاتی وزیر امورخارجه درباره پوزش دولت عراق از بمباران نواحی مرزی ایران و قبول پرداخت خسارت ، علل تحریكات عراق در منطقه ، مواضع دولت موقت در خصوص روابط دو كشور ؛ اطلاعیه وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اعتراضات مردم از كاربرد نام جعلی عربستان به جای خوزستان در مطبوعات عراق و كشورهای عربی .

روزنامه كیهان در مقاله‌ای با عنوان “ هدف حزب بعث عراق از حمله به دولت انقلاب اسلامی ایران چیست ؟ ” نوشت : بزرگترین هدف مرحله‌ای سیاست خصمانه عراق با ایران متوقف كردن انقلاب اسلامی از ادامه مبارزه با امپریالیسم آمریكاست . رهبران عراق می‌خواهند رهبران انقلاب ایران را وادار سازند به سیاست مسابقه تسلیحاتی در منطقه و بازگشت به آغوش كشورهای بزرگ برای مقابله با خطر ساختگی عراق بیندیشند .

گزارش رویتر از سردی روابط ایران و عراق و افزایش تشنج در مرزهای مشترك دو كشور .

03/04/60
گسترش حملات نفوذی رزمندگان اسلام در خاك عراق.
03/04/61
نیروهای عراقی پیش از عقبن شینی از گیلانغرب، 9 روستا را ویران كردند. به رغم ادعاهای عراق مبنی بر توقف قف حملات خود، امروز شهرهای ایلام و آبادان هدف حملة هواپیماها و توپخانة ارتش این كشور بودند.

وزیر اطلاعات عراق ایران را به دلیل نپذیرفتن پیشنهاد صدام حسین مورد انتقاد قرار داد. اهم موضوعهای مصاحبه مطبوعاتی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ: دلایل عقب نشینی های اخیر عراق، ارتباط این امر با اقدامات امریكا و اسرائیل در منطقه و برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها در بغداد، ارائه نمونه هایی از اظهارات دو سال اخیر صدام حسین كه عدم صداقت وی را اثبات میكند.

مقالة روزنامه اطلاعات دربارة تداوم جنگ برای اعادة حقوق ملت ایران: اگر صدام شرایط ایران را نپذیرد، جمهوری اسلامی حق دارد كه برای گرفتن حق خود وارد خاك عراق شود.

ادامه حمایت یوگسلاوی از عراق: كمیسیون هماهنگی یوگسلاوی عقبن شینی عراق را نشانة صلح خواهی صدام دانست و از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در بغداد حمایت كرد. این كمیسیون نامه هایی به ایران و عراق ارسال كرد كه در آن از دو طرف خواسته شده تا پیشنهادهای سازندة هیئتهای حسن نیت را بپذیرند.

 برگزاری نهمین كنگرة حزب بعث عراق در پی تصمیم ایران مبنی بر تداوم عملیات و تعقیب متجاوز؛ سخنرانی صدام در این كنگره و مشروح گزارش رهبری منطقهای حزب بعث كه مبنای مباحث این كنگره میباشد.

حمله مسلحانه به منزل سرپرست هلال احمر اشنویه. ترور یكی از روحانیان اهل تسنن كردستان در شهر باختران. دستگیری خسرو قشقایی و 9 تن دیگر از اشرار منطقه شیراز.

03/04/64
تشكیل جلسه وزیران امور خارجه كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس در ریاض جهت اتخاذ سیاست مشترك در برابر مسایل امنیتی و تروریسم.
03/04/66
عملیات نصر 5 در منطقه قلعه دیزه عراق
03/04/67
لاریجانی: تمام جناحهای سیاسی در ایران اكنون راه حل سیاسی جنگ را مقدم بر راه حل نظامی می‌دانند.

قطع همكاریهای نظامی انگلستان با عراق

تصمیمات شورای همكاری خلیج فارس بر لزوم هماهنگی مواضع و اتخاذ اقدامات مشترك در زمینه رویارویی با حملات تبلیغاتی علیه آنان.

مقامات وزارت كشور امریكا: با وجود شكست‌های اخیر ایران درجنگ ممكن است رهبران ایران تمایل بیشتری به انجام مذاكرات برای پایان جنگ داشته باشند.

عقب‌نشینی نیروهای ایران از ماووت.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved