28/03/58

دعوت فرماندار خرمشهر از شیخ عیسی خاقانی به تشكیل كانون نشر فرهنگ اسلامی در خرمشهر پس از تخلیه كانون‌های گذشته زیر نظر یكی از آیات عظام به شرط تأیید آیت الله شیخ محمد طاهر شبیر خاقانی.

درخواست گروهی از مردم خرمشهر مبنی بر تقدیر از خدمات محمدرضا علوی فرماندار خرمشهر به دلیل فیصله دادن مسالمت‌آمیز به برخی معضذت این شهر ، از جمله اعتصاب كارگران بندر استیو دورینگ و فعال كردن بندر خرمشهر.

برپایی نمایشگاهی از سلاح‌ها و مسلسل‌های ساخت عراق و با آرم ارتش این كشور و اسناد و مداركی دال بر دخالت عراق در ناآرامي‌های خوزستان در اهواز .

اظهارات معاون سیاسی وزارت كشور درباره ناآرامي‌های خوزستان و نقش دولت‌های خارجی بویژه عراق و كویت در آن .

نامه سرگشاده شیخ عزالدین حسینی خطاب به مطبوعات و غرض‌ورزانه خواندن اظهارات آیت الله ربانی شیرازی درباره اوضاع كردستان .

تلگرام احمد مفتي‌زاده به امام خمینی در اعتراض به درج مذهب جعفری در ماده 13 پیش‌نویس قانون اساسی به عنوان مذهب رسمی كشور .

نامه سرگشاده سازمان مجاهدین خلق ایران و تكرار مجدد مسئله شكنجه سعادتی و طرح دعاوی مختلف علیه نهادهای رسمی حكومت و مسكوت گذاشتن درخواست دادستانی كل انقلاب اسلامی مبنی بر اعزام نماینده سازمان برای جوابگویی به سؤالاتی درباره سعادتی .

تأكید مجدد امام خمینی در دیدار جداگانه سه گروه از اقشار مختلف مردم با ایشان بر اسلامیت نظام ، ضرورت تدوین قانون اساسی اسلامی ، ارجحیت مجلس خبرگان بر مجلس مؤسسان ، ماهیت مجلس مؤسسان و گروه‌ها و عناصر طرفدار آن .

وجود دو دیدگاه مختلف دربارة ارتش و آینده آن : دیدگاه اول خواهان تجدید قدرت ارتش قبل از تغییرات ضرورت در آن است و دیدگاه دوم قدرتمندی ارتش را در خدمت به نظام جدید مي‌داند .

سخنگوی دولت و رئیس ستاد ارتش خبر روزنامه القبس مبنی بر تقویت نیروهای نظامی ایران در مرزهای جنوبی كشور را تكذیب كردند . اظهارات مدنی رئیس ستاد نیروی دریایی درباره آماده باش نیروهای عراقی در مرز ؛ سخنان معاون وزارت كشور درباره علل خصومت دولت عراق با انقلاب اسلامی .

افزایش تعداد بازداشت شدگان در عراق از جمله زندانی شدن تعدادی از علمای طراز اول نجف اشرف ؛ تلگرام “حركت انقلاب اسلامی عراق ” به دبیر كل سازمان ملل در این باره ؛ اظهارات دكتر صادق طباطبایی در مورد آخرین اطلاعات رسیده از آ.ادی آیت الله صدر و محاصره منزل ایشان توسط مأموران امنیتی عراق .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزرات امور خارجه آن كشور با عنوان “ تشنج بین ایران و عراق ” و تشریح گفت‌و‌گوی كاردار سفارت با دكتر یزدی درباره مناقشه ایران و عراق .

فراخوانی “ ناس ” كاردار سفارت آمریكا در تهران به واشنگتن و اعزام بروس لینگن به عنوان كاردار موقت به تهران .

نامه سری كریستوفر معاون وزیر امورخارجه آمریكا به بروس لینگن كاردار جدید آن كشور در تهران و ارائه پیشنهاد برای حل مشكلات موجود بر سر راه توسعه روابط واشنگتن ـ تهران .
28/03/61

مانور مسلحانه نیرو های اعزامی جمهوری اسلامی ایران در خیابان های دمشق

28/03/64
دیدار عبدالسلام تریكی وزیر خارجه لیبی با طارق عزیز (وزیر خارجه عراق) در بغداد. این اولین دیدار یك مقام لیبیایی طی 5 سال اخیر از عراق است.
28/03/66
طرح پیشنهادی شوروی برای صلح در جنگ ایران و عراق.

به موجب این طرح شوروی پس از متوقف شدن حملات دو كشور به كشتي‌ها در خلیج فارس نمایندگان ایران و عراق باید در مسكو گرد آیند تا درباره شرایط پایان دادن به نبرد گفتگو كنند.

فشار بر ایران پایان مسالمت‌آمیز جنگ تحمیلی
28/03/67
موافقت عراق با سفر ریچارد مورفی (در پی سفر طالبانی به امریكا در روابط عراق و امریكا تنشی بوجود آمده بود)

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/03/28.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved