بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


09/03/58

آغاز درگیری مسلحانه در خرمشهر با شلیك پیاپی سرنشینان یك پیكان سواری در ساعت 4 صبح ؛ سنگربندی عناصر سازمان سیاسی خلق عرب در خیابان‌ها ؛ حمله به ساختمان شهربانی ؛ اعلام وضعیت فوق‌العاده ؛ حمله به پاسگاه‌های مرزی ، نیروی دریایی و اداره بند ؛ ایجاد آتش‌سوزی‌های متعدد ، تصرف مراكز مختلف و بازپس‌گیری آنها ؛ منع عبور و مرور از ساعت 10 شب و برقراری آرامش نسبی ؛ آمار مجروحین و كشته‌شدگان .

جوسازی ، تهدید و مظلوم‌نمایی سازمان سیاسی خلق عرب و شیخ شبیر خاقانی در مورد درگیری‌های خرمشهر ؛ مصاحبه شیخ شبیر با خبرنگاران داخلی و خارجی و متهم كردن دولت به كشتار اعراب و تهدید به وخیم‌تر شدن اوضاع در صورت عدم تفاهم دولت ؛ انتشار اعلامیه شیخ شبیر و متهم كردن استاندار خوزستان به كارشكنی در جهت برقراری صلح بین طرفین منازعه ؛ بزرگنمایی اظهارات و اعلامیه‌های شیخ شبیر در رسانه‌های خارجی .

بروز اغتشاش و درگیری در آبادان و اهواز همزمان با وقوع درگیری در خرمشهر ؛ تظاهرات موافقین و مخالفین گروه‌های درگیر در اهواز و بروز درگیری بین آنها ؛ تقویت پاسداران انقلاب در اهواز و استقرار عده‌ای از آنها در اطراف رادیو و تلویزیون ؛ بروز درگیری در آبادان بین عناصر خلق عرب با پاسداران انقلاب اسلامی ؛ تظاهرات مخالفین در ایستگاه 8 و 10 و آتش زدن تأسیسات و خودروهای دولتی و كشته و مجروح شدن چند نفر .

بازتاب حوادث امروز خوزستان در گزارش گروه كمونیستی “ سازمان رزمندگان آزادی طبقه كارگر “ و تحلیل وقایع مطابق مشی و منافع خود .

گزارش مفصل نشریه كار با عنوان “ چگونگی وقایع خرمشهر “ در حمایت از عملكرد جریان‌های قومی و سیاسی .

تحركات نظامی نیروهای عراقی در نزدیكی مرز همزمان با اوج‌گیری درگیری در خوزستان ، از جمله : تقویت پاسگاه‌های مرزی ، پرواز هلی‌كوپترهای عراق بر فراز پاسگاه‌های ایران ؛ اطلاعیه دولت موقت درباره كمك به مهاجمین از آن سوی مرز و اظهارات استاندار خوزستان در خصوص نقش رادیوهای عراق و كویت در تحریك و تشویق درگیری در خوزستان .

درگیری مسلحانه در روستای نظرخانی از توابع گنبد كاووس و كشته و مجروح شدن 5 نفر ؛ حضور حجت الاسلام نورمفیدی نماینده امام خمینی و نماینده وزارت كشور برای بررسی واقعه و دستور بازداشت چند تن از اعضای كمیته خان‌ببین ؛ اطلاعیه كانون فرهنگی ـ سیاسی خلق تركمن و اعلام عزای عمومی در منطقه .

پایان نخستین دوره آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پادگان سعد آباد ؛ گزارش روزنامه جمهوری اسلامی از مراسم پایانی و تشریح نوع آموزش این دوره

بیانات مبسوط امام خمینی در دیدار جماعتی از مردم درباره مسئولیت روحانیت و دست اندركاران حكومت اسلامی به دلیل ارتباط طرفین حكومت با حیثیت اسلام و همچنین ضرورت نظارت عمومی بر این مسئله . امام : اگر من یك پایم را كنار گذاشتم ، كج گذاشتم ، ملت موظف است كه بگویند پایت را كج گذاشتی خودت را حفظ كن .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزارت امور خارجه آن كشور با عنوان “ قانون اساسی جدید ایران” و بررسی نقطه‌نظرهای دكتر مفتح از اعضای شورای انقلاب و حاج سید جوادی وزیر كشور درباره عدم تشكیل مجلس مؤسسان و برپایی مجلس كوچكی به نام مجلس خبرگان .
09/03/66
توافق عراق و تركیه پیرامون عبور دومین خط لوله نفتی عراق از تركیه

بررسی جنگ ایران و عراق توسط اعضای دائمی شورای امنیت با حضور دكوئیار

اعزام سه مین جمع كن توسط شوروی به خلیج فارس به دعوت آمریكا
09/03/67
ورود رزمناو آمریكایی وینسنس به خلیج فارس. (هواپیمای مسافربری ایرباس توسط این رزمناو مندم شد.)

كنفرانس فرماندهان 8 ناو جنگی امریكا در بحرین پیرامون نحوه مقابله با حملات ایران.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved